14 Şubat 2012

En Aşık Roman Kahramanı



RAMMSTEIN - FEUER UND WASSER


Yorganın içinde düşünüyordum bu sabah..
Okuduğum kitapların içinde gerçekten aşkı yaşadığına inandığım roman kahramanları hangileriydi?

Sakın Kımıldama'nın İtalia'sı..

Sen Dünyaya Gelmeden'in Diego'su..

İmkansız Aşk'ın adsız adamı..

Anna Karenina'nın Anna'sı..


Evet bir sürü roman kahramanı arasından gerçekten aşkı yaşadığını düşündüklerim dört tane çıktı..
Ve "en!" takıntım sebebiyle tabiki içlerinden "en aşık"ı seçmeliydim!
Hiç tereddüt etmeden seçtim:
Anna Karenina !

Evet bana göre Aşkın en çok yakıştığı roman kahramanı: Anna Karenina !

Siz de düşünün ve dökülün bakalım..
Belki de okumadığımız, adını bile duymadığımız bir sürü roman kahramanı çıkacak ortaya..
Kim sizin En Aşık Roman Kahramanınız ?

19 yorum:

Adsız dedi ki...

hi! uzun zaman oldu buraya yorum bırakmayalı.
yazdığın 4 kitabın ikisini okudum. yanlış okumadıysam hatun cenahını payelendirmişsin.
ama benim adayım kürk mantolu'nun raif bey'i. en ultra aşık mıdır bilemem ama en hüzünlü aşkın başrolüdür kendileri. hem takdir ettim hem üzüldüm hemi ağlamıştım okurken!
ha bi de son zamanlarda Ahmet altan "fobimi" yenip okuduğum en uzun gece'nin yelda ve selim (adamın isminden emin olamadım) aşkı da ilginçti.

7.oda dedi ki...

Kürk Mantolu Madonna'yı da ben okumadım, hemen okunacaklar listeme alıyorum.
En uzun Gece'yi de okumadım ama onu daha sonra sanırım :)

bu arada benim listede 2 kadın 2 erkek var.. Diego da erkek :)

mesed hanım. dedi ki...

halide edip' in kalp ağrısı' nın zeyno' su.

yerim ben onu ya.

Adsız dedi ki...

Benim için en aşık roman kahramanı.. masumuyet müzesini romanında ki KEMAL.

Adsız dedi ki...

Kürk mantolu madonna neydi ya o öle. Aşka olan inancımın baş rol kahramanı.

pelinpembesi dedi ki...

masumiyet müzesinin tutkulu aşığı kemal!!

İki adsız bir adlı :) dedi ki...

ateşböceği yolu kitabında ki Kate.

Ayrıca masumiyet müzesinde ki kemal sevgilisinin içtiği4.213 tane siğara izmaritini saklayan biri :)

Adsız takılıyorum bugün :) dedi ki...

Kumral Ada mavi tuna kitabında ki Mabel.



Canan tanın yüreğim seni sevdide ki MuraT.

banu dedi ki...

düşündüm; Sakın Kımıldama'nın İtalia'sı....
AŞK'ı tüm acısıyla, şehvetiyle, yalanıyla,tutkusuyla yaşadı...

ve ben tekrar okumak istiyorum hemde hemen :)

Cengiç dedi ki...

Eee şeyyy, bilmiyorum... hatırlamıyorum da... bende hafıza sorunu var sanırım...
yani ne bileyim... kitap okurum da aşk değil, sosyopolitik, komplo vb. filan oluyor...

7.oda dedi ki...

ne güzel okumadığım bir sürü roman çıkıyor ortaya, içlerinde büyük bir aşk taşıdığı bilinen :)

Luna Sesi; Kalp Ağrısı nı da okumadım, şimdi araştırıyorum netten.

Buket; sayende daha da merak ettim şimdi Masumiyet Müzesi'ni..
Baksana daha azıcık yorumda Kürk Mantolu Madonna ve Masumiyet Müzesi 2 şer kez seçildi :)

Banu; kesinlikle yazdığın her kelimeye katılıyorum! benim bile 3.kez okuyasım geldi hani şimdi!!

Adsız; teşekkürler, hepsini araştırıyorum :)

Cengiç :)

Buke Bey :) dedi ki...

Sydney Carton - A Tale Of Two Cities

cerenim.com dedi ki...

bir defasinda baslayip yarida birakmistim ama simdi yeniden okumaya baslama karari aldim sayende :)

PukiDiki dedi ki...

İlk olarak Kumral Ada Mavi Tuna'nın Tuna'sı geldi aklıma, 2. olaraksa Masumiyet Müzesi Kemal'i. Gerçekçi bir insan olarak hastalıklı aşk durumundan hoşlanmadığımı fark ettim sanırım okuyamıyorum bu tarz kitapları :)

Mel dedi ki...

tabi ki Anna!!!

Alper dedi ki...

Ben de son mektuptaki (andre gorz) Gorz ve Dorine diyorum.


ask her zaman mutlu sonla bitmez diiil mi :))

Adsız dedi ki...

John Fowles Koleksiyoncu

Alpar dedi ki...

Hiç düşünmemiştim.
Şöyle bir düşününce, galiba Tarık Buğra’nın “İbiş’in Rüyası”nda usta tiyatrocu Nahit - kantocu kız aşkı. Neden bu aşkı seçtim bilmiyorum ama hatırladığım kadarıyla Nahit’in kendinden yaşça küçük kantocu hanımefendiye duyduğu aşkın insan da aynı zamanda şefkat uyandıran bir yanı olmasından olabilir.

Sevgiler,

Leylək Xəlifə dedi ki...

Stefan Zweig - Mechul Kadinin Mektuplari'ndaki mechul kadin :)