19 Ağustos 2007


Herkesin bi kitabı vardır.. “hayatımın kitabı” dediği..
Belki sadece doğru zamanda okunduğu için..
Belki sadece doğru noktalara temas ettiği için..
Belki sadece kelimeleri vurduğu için..
Bi şekilde, bi yerde, bi noktada etkilediği için..



Bundan böyle her yaş günümde kendi kendime de bir armağan almaya karar verdim..
yaşgünü ve armağan demişken; tüm arkadaşlarıma çok çok çok kocaman teşekkürlerimi gönderiyorum :)
özellikle de daha sabahın 9 unda işyerime gelen mor çiçekleri gönderen isimsiz arkadaşıma :)
Her neyse evet dediğim gibi artık her yaş günümde kendimi kendim de ödüllendireceğim :)
Bu yıl açılışı yaptım..
mektuplarıyla bana destek olmuş bir sessiz okurum vardı hatırlarsınız..
onun bana özellikle okumamı tavsiye ettiği kitabı kendime armağan ettim..
SAKIN KIMILDAMA..


Kitabın arka kapağını okuduğumda pek de istekli değildim aslında ..
ama merak da ediyordum.. özellikle tavsiye edildiği için..
aldım..
Kitaba başlama zamanım: Perşembe akşamı saat 20 civarı
Mekan: erdekteki evin balkonu
Durum: hava esintili öyle püfür püfür güzel..
Bikaç sayfa okumak için başladım.. yemek sonrası meyve suyumu yudumlarken..
Kitabın bitiş zamanı: Cumanın cumartesiye yeni geçtiği anlar..
Mekan: erdekteki evin balkonu
Durum: hava neredeyse fırtınalı öyle serdleşmiş rüzgarlar..
Eğer sadece kitaba ayırabilseydim tüm zamanımı çok daha önce biterdi emin olun..


Ben hayatımın kitabını buldummm..
31.yaşımda..
sessiz okurumun tavsiyesiyle.. 



Okudum vuruldum..
Okudum dondum
Okudum kasıldım
Okudum şaşırdım
Okudum etkilendim
Okudum ağladım
Okudum deli gibi ağladım
Okudum sümüklerim aktı
Okudum gözlerimi kapatıp rüzgara bıraktım kendimi
Okudum kokladım kendimi
Okudum kokladım herşeyi bir kez daha ve çok farklı..
Okudum kendimi buldum
Okudum.. aylardır hatta yıllardır cevapsız kalan tüm sorularımın cevaplarını buldum..
Kendime dair.. seçimlerime dair.. aşklarıma dair.. içimdeki her şeye dair.. geçmişime dair.. geleceğime dair.. gelecekte yapacağım seçimlerime dair..
her şeye dair..
yaşamıma dair..
hala sarhoşum.. hala sarhoş..
timo, italia, elsa, angela… italia.. italia.. ayrıkotu.. ayrıkotu !!
koku.. koku.. koku..
kir.. kir.. kir..
tutku şehvet ihanet aşk sevgi çocuk ölüm kürtaj ayrıkotu kaza acı kir koku ayrıkotu..



bu kitap hakkında detaylı bir sürü yazı yazacağıma emin olabilirsiniz..
bir sürü..
ama şu an için özellikle belirtmek istediğim şey: ben bunca zengin bir anlatım görmedim !!!
yazarın diğer kitapları var mı araştırıp hemen alacağım..


Gel ve bak bana..
İçimdeki şu boş sandalyeye otur ve bak bana..
Sakın kımıldama..
Bir şey söylemek istiyorum..
Ne olduğunu söylemek istiyorum..
Geri dönüp arkamda bıraktığım izleri sürdüğümde neler olduğunu..
Dön..


(AUDIOSLAVE - I AM THE HIGHWAY)

17 yorum:

Adsız dedi ki...

ben de okumak isterdim bu kitabi..herhangi bir siteden indirmek mumkunmu?

Elsen dedi ki...

Merhaba Yedincioda yazilarini aylardir takip ediyorum.Ben kendi blogumda senin hakkinda bir yazi yazdim Okursan sevinirim:http://elsen92.blogspot.com

Asuman Unsal dedi ki...

enteresan

Adsız dedi ki...

yazarın ismini alabilir miyiz?
aydınlanalım biraz, şu kararmış dünyada, kendimizi bulalım...
özledim seni...

Adsız dedi ki...

hisleri anlatan bir fotograf,kelimelerinle birlikte!

bu kitabi ben de okumak isterdim....Istanbul'da bulursam bu kitabi sevinecegim:)

Adsız dedi ki...

Fatoscum,
londrada olan bir arkadasimdan bu kitabi benim icin bulmasini istedim. bir ay sonra donecekmis. kitabi bulabilecegini soyledi. cok heyecanliyim. hemen okumak istoyurum. kim bilir belki benim de hayatimin kitabi olucak bu?
:))

gülçin dedi ki...

merhaba,

sakın kımıldama yazınızı çok beğenip hemen gidip aldım kitabı, yarıladım bile. şimdi de nette haşmet babaoğlu'nun yazılarını buldum, belki görmemişsinizdir diye paylaşmak istedim.

teşekkür ederim size.

sevgiler.


http://www7.vatanim.com.tr/root.vatan?exec=yazardetay&Newsid=20117&Categoryid=4&wid=9
http://www2.vatanim.com.tr/root.vatan?exec=yazardetay&sid=&Newsid=97066&Categoryid=4&wid=9

Adsız dedi ki...

nihayetttt !!! kitabim geldi ! londradan geldi !!!
hemen okumaya gidiyorum.
bitirince fikirlerimi yazicam. fotografini da eklerim yakin gunlerde insallah :)
cok tesekkurler Fatos:)

Butterfly dedi ki...

benimde var hayatımın kitabı ama öyle güzel anlatmışsınız ki hemen yarın bulup okumam lazım, bu ilgi çekici merak oluşturma için sonsuz teşekkürler.
ben yıllardır kendi doğum günümde kendime hadiye alırım:)

dark... dedi ki...

Akıl küçümserken, beden âşık olabilir mi?”

Sakın Kımıldama 'dan...

dark...

Adsız dedi ki...

sakin kimildama 'nin filminde de ilginc detaylar vardi. angela hastaneye geldiginde cok yagmur yagiyordu biliyorsun, timoteo camdan bakiyor ve yagmurun altinda bos bahceye sandalyeyi ceke ceke biri geliyor. arkasi donuk ve kim oldugunu bilmiyoruz, ama semsiyesi yok ve sucuk gibi olmus. sandalyeyei tam pencerenin karsisina getiriyor ve sirti donuk olarak oturuyor. sandalyenin arkasina da cantasini asiyor. canta, italia'nin hani bacaklarina dolasan uzunlukta yamali renkli cantasi. cantayi gorunca timoteo pencereden geri cekiliyor. film boyunca gidip gelip ona bakiyor ama, o orada bekliyor. angela'nin iyi olacagi haberi alindiginda hava aciliyor yagmur diniyor ve italia sandalyeden kalkip gidiyor. timoeo pesinden kosuyor filan.. uf ya, yeter bu kadar, burnumun ucu titremeye baslayacak yoksa.

Adsız dedi ki...

Tesadüfen görmüştüm yazınızı geçenlerde ve tavsiyeniz üzerine okudum "Sakın Kımıldama"yı. Gerçekten çok etkilendim, tek kelime ile muhteşem. Elimden bırakamadan, su gibi okudum. Çok teşekkür ederim içtenlikle. Şimdi ben de çevremdekilerin okuması için herkese bahsedip duruyorum kitaptan. Tekrar teşekkürler, çok hem de...
Neslihan

Adsız dedi ki...

Kitaplar eski sevgililer gibi. Bazıları hiç akıldan çıkmıyor, yenileri sırada bekliyorken bile. Ama tabii dışarıda okunmadık çok daha iyi kitaplar olduğunu bilmek insana yaşama gücü veriyor bir yandan :)

Adsız dedi ki...

Fatoşcum, demin idefixde yeni kitaplar arasında Margaret Mazzantini'nin yeni kitabını gördüm! -meğer aralık 2008'de yayınlanmış da bize ancak gelmiş--

Kasım başı çıkacakmış (seviyorum bu fuar bereketini). Çok heyecanlandım, seninle paylaşmak istedim.

Ne de olsa sensin benim "Sakın Kımıldama"yı okumama sebep olan, bilmek hakkın!



Sevgiler.

banu dedi ki...

MUHTEŞEM di, VURDU ÖLDÜR dü resmen,,o nasıl bir aşk nasıl bir anlatım. Ben görünmez oldum girdim kitabın içine ve her anı yaşadım onlarla ama tutamadım öldü ıtalia

Hayal Kahvem dedi ki...

Ne güzel yazmışsınız 7.Oda, keşke yazarı bilse bu yazdıklarınızı.
Hemen ilk fırsatta alınacak ve okunacak. Böyle bir yazıdan sonra durabilir miyim? Aslaa:)
Sağolun.

laleninbahcesi dedi ki...

Ben kitabı bu hafta okudum.Yazarın Sen Dünyay Gelmeden adlı kitabı da aynı vuruculukta...Ben ilk önce onu okuduğum için bu kitabı görür görmez aldım...