14 Mart 2008

Bergama


Pazar günü sanırım en yorucu fotoğraf çekim gezilerinden birini yaşadım..
evden çıkışım ile eve girişim arasında 22 saat vardı..
ve biz o 22 saat içerisinde Allianoi, Bergama ve Akropolis i gezdik..
ve yollar tabiî ki..

Gece 01'de yola çıktık 34 kişi..
Susurlukta güzel, keyifli, tostlu ayranlı bir molanın ardından yola devam ettik..
sabah 06 sıralarında Allianoi ye ulaştık ilk..


Allianoi yakın bir zamanda tamamen sular altında kalacak..
çünkü Yortanlı Barajı gölet alanının tam ortasında bulunuyor..
bu yüzden daha şimdiden gözden çıkarılmış gibi..
birçok tabela kaldırılmış, kaldırılmayanlardan ise adı karalanmış..
içimizden daha önce gidenler sayesinde yolu kolayca bulabildik..

Allianoi ye giriş artık tamamen yasak..
1998 yılında gölet kazıları sırasında bulununca, basından çok destek görmüş bu tarihi sağlık kenti..
bu yüzden artık içeriye kimse alınmıyor..
içeriye girebilmek için Kültür Bakanlığından, Bergama Müzesinden falan izin almanız gerekiyor..

bildiğimiz kadarıyla yöre halkı da barajın yapılmasını istiyorlar sulama sebebiyle..
bu yüzden daha önce gelen pek çok çevreci örgüt ile sorunlar yaşanmış..
Allianoi için detaylı bilgilere buradan ulaşabilirsiniz..

Biz saat 08.30 sıralarında Allianoi’den Bergama’ya hareket ettik..
Kahvaltımızı yanımızda getirdiğimiz tost, börek, poğaça, simit vs.lerle; kimimiz Bazalika (Kızıl Avlu) ya bakan bir kahvehanede, kimimiz (ben dahil) Bazalika nın avlusunda oturarak yaptık..

Kahvaltı sonrasında da Bazalika’yı gezip görüntüledik..
Burası Hıristiyanlığın ilk 7 kilisesinden biri…

Ve Bazalika dan sonra Bergamanın rengarenk dar sokaklarını, eski rum evlerini gezdik ve bol bol fotoğraf çektik..
insanları sıcak kanlı.. biz hayran hayran evleri incelerken zaman zaman içerden çıkıp bizimle sohbet edenler de oldu..

Öğle civarı yemek de yiyebilmek için kent merkezine indik..
ama bu kadar tarihi ve turistik mekanda bir tek kafe bile bulunmaması, neredeyse tüm dükkanların kapalı olması çok şaşırtıcıydı..
bir büfe önündeki plastik masa ve sandalyede yorgunluk atmak ve biraz uyuklamak için oturma molası verdikten sonra doğru Akropolis’e yöneldik saat 14.30 civarı..






Ve saat 17 ye kadar Akropoliste kalan son enerjilerimizi; tırmanmak, yürümek, gezmek ve fotoğraf çekmek için kullandık..




Dönüş yolunda Susurluk a kadar hepimiz sızmıştık :)
Susurlukta verilen ve akşam yemeği yenilen uzun molada herkes canlandı:)
Susurluk Bursa arasında Yusuf önderliğinde sürekli şarkılar söyleyip zaman zaman oynayarak saat 22.30 gibi şehrimize dönmüştük..

Ben iyi kötü 170 fotoğraf çekmişim..
sanırım yakında bir fotoblog açmak farz oldu bana..
flickr a yeterli zamanı ayıramıyorum çünkü :)
Hem artık blogger da etiketleme olayı falan da geliştiğine göre ciddi ciddi rahatlatacaktır beni fotoğraflarımı arşivlemek için..

Geziyi düzenleyen Sentez Fotoğraf Grubuna ve geziye katılan herkese buradan sevgilerimi gönderirken, eğlenceli yol arkadaşım ve beni de bol bol fotoğraf çeken sevgili Yusuf’a da ayrıca bir teşekkür..
ben daha önce de Sadağı Kanyonu Gezisine katılmıştım Sentez ile, haftaya da SuUçtu gezisi var sanırım.. ne yapıp edip gitmeli ona da ..

Merak edene, yazımda kullandığım en üstteki topluluk fotoğrafı hariç diğerlerinin hepsi tarafımdan çekilmiştir :)

(BEIRUT - SCENIC WORLD)

18 yorum:

egemavisi dedi ki...

Ne güzel gezmişsiniz, görmüşsünüz, daha da güzeli fotoğraf çekmişsiniz. Bir gün ben de bu tür etkinliklere katılacağım.
Fotoblog konusunda aklıma geldi. Tumblr diye bir şey var. Blogdan daha basit olduğu söyleniyor yaratıcaları tarafından. Fotoğraflarınız için burayı kullanabilirsiniz belki.

Müşkülpesent dedi ki...

Hayatımda yapmayacağım şeyi yaparak yolculuk sırasında coşageldim ve şarkı söyledim :) ben bile hala şaşkınım ama iyi stres attım ha! Su uçtuya da umarım beraber gideriz Fatoş, çünkü ben çok eğlendim...

Bu arada Fotokritik Linkimi vermişsin, bende hemen bi link vereyim.Bu Linkteki modelim olduğundan dolayı çok mutluyum.

http://www.fotokritik.com/1036976

Pilli Petro dedi ki...

Yıllar önce Bergama'ya gittiğimde gezmiştim bende cidden çok güzel bi yer.Eskiden Akropolis'in bulunduğu yere kadar deniz olmasına çok şaşırmıştım yanılmıyorsam alttan 2.resmin olduğu yerde gemilerin bağlama halatlarının demirleri duruyodu halen :))

Adsız dedi ki...

taşınamazmı ? binlerce yıl ayakta kalmış bir şeyin yok olmasının seyircisi olmak :(

gaykedi dedi ki...

tam mevsiminde gitmişsiniz oralara, sıcaktan bayılmadan gezmişsinizdir rafat rahat, ara sıra bir günlüğüne de olsa kaçmak lazım bir yerlere değil mi :p

ABİ dedi ki...

valla sayende, şurada burnumuzun dibinde olan ama gidemediğimiz (daha doğrusu çok eskiden gittiğimiz ama unuttuğumuz) bir yeri gezmiş olduk.. teşekkürler efenim..

Adsız dedi ki...

suskunları hediye olarak almışsın. güzel. ben de az önce okudum bitirdim.yine de puslu kıtalar atlası derim ben. bu arada çok özendim gezinize. işleri yoluna koyalım gezice de gezicem

7.oda dedi ki...

egemavisi şiddetle tavisye ediyorum bu tür etkinlikleri :) ben zaman bulabilsem daha neler var da malum öykü hanım :) ayda bir zor gidiyorum. bu arada verdiğin link açılmıyor ??

Yusuf e sen hep çoş arkadaşım benim, en keyifli yolculuklarımdan biriydi :) ben yine koltuk arkadaşın olacağım :) suuçtuya muhtemelen gelemeyeceğim ama diğer geziye gelirim :)

anibalevet ben de okumuştum söylediklerini.. çok şaşırtıcı gerçekten de..

berctaşınamaz mı derken ?? barajı soruyorsan, taşımıyorlar.. yatırım çok büyükmüş, epey protesto edilmiş ama işte sonuç: kültür bakanlığı girişi yasaklamış.. allianoi taşınamaz mı diyorsan?? bu imkansız zaten aillianoi bir yerlatı kenti.. herşey yerlatında.. üstelik de kaplıcaları nasıl taşırsın.. Yusuf un verdiği link teki fotoğraf yerine altındaki kaplıca girişi.. içerisi buhardan görünmüyor ben iki adım kadar ancak ilerleyebilmiştim..

7.oda dedi ki...

gaykedi evet hava gerçekten çok iyiydi.. parçalı bulutlu olması ve rüzgarlı olması özellikle Akropolis te muhteşem fotoğraflar çıkarmamızı sağladı :)
bu arada ben iki günlük kaçışları seviyorum :) çok daha rahat ve güzel oluyorlar.. tavsiye :)

abi ne demek efendim.. her zaman :) yakında karşıyaka gezisine geleceğim, oraları da görürsen blogumda şaşırma :)

onur; puslu kıtalar atlası nı da sen hediye edersin :) zevkle okurum :) makinesiz gezme bu arada sakın :)

egemavisi dedi ki...

bağlantıyı yanlış vermişim. Kusura bakma. Doğrusu aşağıdadır.
http://www.tumblr.com/
Not: Klavyemin a'sı bozulmuş :(

Adsız dedi ki...

bu ele gecmez tarihin sular altina girmesi yazik:(

iklimin degistigi bu susuz kuru gunlerde ,galiba su ihtiyaci insanoglu icin onplana cikmis durumda... fotografla bizlere hatirlattigin icin tesekkurler..

Adsız dedi ki...

göndereyim hemen sen iste yeter :)

Adsız dedi ki...

fatoş :) biraz geç oldu ama senin yan fotoğrafların güzel bir tarz :) sürekli ufuk çizgisi yamuk ama çok hoş... ben en çok allianoi gün doğumuyla akrapol tiyatrayu sevdim :)

Adsız dedi ki...

yapılacak bişey varsa mutlaka yaparlar yaa :S
çekim açıların çok güzel Fatoş, tebrik ederim.

Adsız dedi ki...

Göz göre göre bir tarih yok olacak!! Çok yazık....

Adsız dedi ki...

gezi fotoğrafların (170 taneden ekleyebildiklerin tabii) akıl durdurucu.
allianoi batmadan göremeyeceğim galiba :(

Adsız dedi ki...

oncelikle bu tur faaliyetlerde bulunmanız sizin doga kultur vede tarih sevdalısı oldugunuz kanısı uyandırdı bende...
hem okumayı hemde gezmeyi seviyorsunuz...
hangi dernege uyesiniz...????

bende tarihi yerleri gezmek istiyorum dogayı cok seviyorum ...
ama bu gune kadar malesef bu istegimi gerceklestiremedim..
sadece gezmek istedigim yerlerin yakınından gecebildim L(((
bir turlu gezip gorme o anı yasama fırsatın hic olmadı....
nemrut dagı .... hasankeyf... bergama... surmene manastırı ... van golu ..ve su an aklıma gelmeyen tarih kokan ve tarihe tanıklık etmis anadolumun tarihi herbir yerini....

Adsız dedi ki...

Kaldır öpülesi alnını da bak bana esrarlı gozler...

Bugunlerde icimde "iste geldik gidiyoruz"un hüznü var...

Ama sen yoksun....



(Allianoi cekmis oldugun gunesin dogusu olan fotografını masa ustu duvar kagıdı yaptım siyah olan monitorde cok guzel durdu)