30 Kasım 2009

Kendime Baktım Bir Aynadan

.


INCUBUS - LOVE HURTS
.

Sevgili Melih beni 2009 Şubatında ebelemişti ..
Uzun zaman bu eli üzerimde taşıdım ve artık sobeleme vakti geldi deyip bir de üstüne eli başkalarına devretmeye karar verdim..
Aslında pek çok şey gibi Marcel Proust Anketini de Melih’ten öğrendim ilk kez..
Fransız yazar
Marcel Proust (1871-1922) 13 yaşındayken bir ‘hatıra defteri' alıp, içindeki İngilizce soruları cevaplayarak arkadaşı küçük Antoinette Faure'a doğum günü armağanı olarak vermişti. Benzer bir anketi, 20 yaşındayken cevaplamıştı. Bu iki anket o öldükten birkaç yıl sonra yayınlandı, soruların çoğu zaten aynıydı, adı ‘Proust anketi'ne dönüştü ve meşhur oldu.
Günümüzde de Proust Kişilik Testleri olarak pek çok psikoloji danışmanlık merkezlerinde kullanılmaktadır.


Evet bakalım bugün (34 yaşında) iken verdiğim cevaplar nasıl olacak..
7 yıl sonra da tekrar yapmalı :)


Sizi en çok üzecek olay: Ailemden birinin ölmesi veya büyük sağlık problemleri yaşaması.

Nerede yaşamak isterdiniz? Bir sahil kentinde, içi teknolojik bahçeli bir evde.

Yaşayabileceğiniz en mutlu an: Kızımın hayatındaki dönüm noktalarını mutlu yaşayacağı anlar ve Rammsteinin konserini en önden izleyebileceğim an..

Hangi hataları hoşgörüyle karşılayabilirsiniz? Bana maddi manevi büyük bir kayıp yaşatmayacak hataları..

En sevdiğiniz erkek karakter: Kont Laszlo de Almásy, The English Patient

En sevdiğiniz kadın karakter: Anna Karenina, Clementine Kruczynski (Eternal Sunshine of the Spotless Mind) ve Ada McGrath (The Piano)

Tarihteki favori kahramanlarınız: Mustafa Kemal Atatürk, Cleopatra

Gerçek hayattaki favori kahramanınız: Maalesef yok..

En sevdiğiniz ressam: Edward Munch, William Bouguereau

En sevdiğiniz müzisyen : Till Lindemann, Farid Farjad

Bir erkekte en çok beğendiğiniz özellik: Her bakımdan birikimli olması, Dürüst olması..
(Hemen bir dipnot: Dürüst olmak demek hiç yalan söylememek değil, özü sözü bir olmak demektir, söyledikleri başka yaptıkları başka olmamaktır.)

Bir kadında en çok beğendiğiniz özellik: Hayatı sadece annelik ve ev hanımlığı olarak görmeyip bir kadın olduğunun her zaman farkında olarak yaşayabilmesi


En sevdiğiniz erdem: Yargılamamak

Yapmaktan en mutlu olduğunuz iş: Paylaşmak.. (okuduklarımı, izlediklerimi, dinlediklerimi, görüntülediklerimi, düşüncelerimi) ve İnsanları Dinleyip gözlemlemek.

Kimin yerinde olmak isterdiniz? Kendimin ama belki biraz daha genç.. yapmak istediğim öyle çok şey var ki, geç kaldığım, yetiştiremeyeceğim öyle çok şey..

Arkadaşlarınızda hangi özelliklerin olmasını isterdiniz? Dürüstlük, Fesat olmamaları ve sitem etmemeleri..

Kendinizde gördüğünüz en temel eksiklik? Sabredememe ve Sinirlendiğimde soğukkanlılığımı koruyamama

Hayatınızın en büyük şanssızlığı? Daha çok paramın olmaması.. (Yapmak istediğim pek çok şeyi sadece bu yüzden yapamadığım için)

En sevdiğiniz renk: Siyah

En sevdiğiniz çiçek: Papatya

En sevdiğiniz kuş: Martı

En sevdiğiniz yazar: Tolstoy, Aslı Erdoğan, Mehmet Açar

En sevdiğiniz şair: Murathan Mungan, Deniz Durukan, Ali Hadi Gözütok

Tarihte en sevmediğiniz karakter: Bush, şu an ki başımızın bakanı..

En çok isteyeceğiniz özellik: İnsanları iyileştirebilme özelliğim olmasını isterdim çok..

Nasıl ölmek isterdiniz? Uyurken..

Hayattaki sloganınız? Nokta koyman gereken yerde virgül koyarsan, cümle tüm anlamını yitirir !

Şu anki ruh haliniz? Umutlu !!


Ve ben de
KaraKitapı, KırmızıGünlükü, Aslıberryi ebeledim gitti :)
.
.

11 yorum:

banu dedi ki...

ozaman hep umutlu ve mutlu daha şanslı (paralı), sağlıklı bi aile, yalansız dostluklar,mutlu olucağı kararlar almış bir ÖYKÜ ve sesin kesilene kadar bağırabilceğin bi Rammstein konseri ile uzun yıllar diliyorum.

beenmaya dedi ki...

sende mi brütüs diyesim geldi :)))
aldım sıraya ama malum bende yazılacak mim çok da yazacak bir ben o kadar yok işte. yavaş yavaş yazıyorum umarım bir sakıncası yoktur :)))

ELİF dedi ki...

Çok güzel cevaplar ve çok umut dolu cümleler buldum cevap aralıklarında...
Hayatta her istediğinin olmasını diliyorum canım...

YILDIZNAF dedi ki...

Cevaplarin bana cok yakin Arkadasim. Umutlarinin gercek mutluluklara donusmesi dilegiyle...

arzum dedi ki...

öykünün sitesini zevkle takip ediyorum.bence senin kahramanın Öykü.sıkıntılı günlerinde hayata tutunmanı sağlayan.Nasıl ama::))

M.M.K. dedi ki...

:)) geç oldu ama güzel oldu.. şöyle arada bir ben de sobelensem de bu vesileyle birşeyler yazsam...

Duvar... dedi ki...

Bazı başlıklarda çok düşündüm ve bu tür soruları uzun zamandır kendime hiç sormadığımı, belki sormak istemediğimi anladım... Bir de bu tür sorular için tek bir cevap seçmek hep zor gelir bana...
Ama cevaplarım yine de bunlar... 7 yıl sonra görüşmek üzere...

1.Sizi en çok üzecek olay
- Defalarca başıma gelmesine rağmen hala ve hala hayalkırıklığı
2.Nerede yaşamak isterdiniz?
- Gelibolu'nun içinden geçerken, “böyle küçük, deniz kenarında ama pek çok büyük şehre de yakın böyle bir kasabada yaşamak isterim” demiştim...
3.Yaşayabileceğiniz en mutlu an
- Sevdiğimin yanında olduğum her an...
- Bir de hayatta artık imkansız olduğuna ikna olsam da kendimi tanıyorum diyebildiğim an...
4.Hangi hataları hoşgörüyle karşılayabilirsiniz?
- İçinde kötü niyet taşımayan, samimi bir özürle ama her durumda yapan tarafından kabul edilen (yapan kendim bile olsa) bütün hataları...
5.En sevdiğiniz erkek karakter.
- Yılmaz Güney, adam gibi adam olmanın, hepsinden öte sabrın ve uzun solukluluğun bendeki simgesi olduğu için...
6.En sevdiğiniz kadın karakter.
- Elsa Triolet, yaptıklarını anlayabilmek için bütün ömrümü vermek isteyebileceğim için...
7.Tarihteki favori kahramanlarınız
- Tarihin tekerini arkadan ittirmiş olan bütün bilimciler ve devrimciler... Ama bir kişi dense belki, aklıma o Alamut Kalesi romanındaki haliyle gelen Hasan Sabbah...
8.Gerçek hayatta favori kadın kahramanınız.
- Sen... (Bu konuda çok düşündüm ve iltifat olsun diye değil, samimi olarak bulduğum tek cevap bu olabildi...)
9.En sevdiğiniz ressam
- Goya, düşlerini dışavurduğu için...
10.En sevdiğiniz müzisyen
- J. S. Bach, aşılması imkansız olduğu için...
11.Bir erkekte en beğendiğiniz özellik
- İçinde bir kadın taşıyabilmesi ve bunu kabul edebilmesi
12.Bir kadında en beğendiğiniz özellik
- İçinde bir erkek taşıyabilmesi ama bunu kabul etmemesi, güçlü olması...
13.En sevdiğiniz erdem
- Sabır... (İkinci bir şık hakkım olsaydı bir de samimiyet...)
14.Yapmaktan en mutlu olduğunuz iş
- Yazmak, düşünmenin ve anlamanın en iyi yolu olduğu için...
15.Kimin yerinde olmak isterdiniz?
- Başka koşullarda belki ama kesinlikle kendimin...
16.Arkadaşlarınızda hangi özellikler olmasını istersiniz?
- Dürüstlük, samimiyet, iyi niyet, bana güvenmesi, güven vermesi ve karşılıklı birbirimize bir şeyler katabiliyor olmamız...
17.Kendinizde gördüğünüz en temel eksiklik
- Eksik haliyle bile hatırladıklarımdan çok acı çeksem de yine de bellek...
18.En sevdiğiniz renk
Larcivert, gün dönümlerinin rengi olduğu için...
19.En sevdiğiniz çiçek
- Nergis (Başka şık haklarım olsaydı, gelincik ve papatya)
20.En sevdiğiniz kuş
- Baykuş
21.En sevdiğiniz yazar
- Wirginia Wollf
22.En sevdiğiniz şair
- Mayakovski, sevmeyi ve ölmeyi bana öğrettiği için...
23.Tarihte en sevmediğiniz karakter
- Thomas Edison, bilmenin ve bilginin en iğrenç halini sembolize ettiği için... Bir de Tesla da bu soruya benimle aynı cevabı verirdi diye düşündüğüm için...
24.En çok isteyeceğiniz özellik
- İktidar
25.Nasıl ölmek istersiniz?
- Bir arabada, son ses en sevdiğim müziklerden oluşan bir albümü dinlerken, son sürat bir yere çarparak ama her durumda intihar ederek...
26.Hayattaki sloganınız.
- “İnsan ol...” ya da Goethe'nin “İnsan kendini insanda tanır” sözleri...
27.Şu anki ruh haliniz
- Sabırsız...

Pencere... dedi ki...

"Şu hayatta tek başına inzivada kalarak, sadece kendi sesinin
yankısını duyarak, Hakikat' i keşfedemezsin.
Kendini ancak bir başka insanın aynasında tam olarak görebilirsin."
Şems...

baha dedi ki...

:)

Korhan dedi ki...

Senin öyle çok yönün var ki ve hepsi de birbirinden ilginç ve gizemli, bu da seni fazlasıyla çekici yapıyor.

Yosun dedi ki...

...ve hayat senin sesin, yazıların, varlığınla daha güzel, Öykü ve senin yaşadığını bilmekle daha bir anlamlı canım benim.
Bir gülüşüne herşey değer..
:)
Kahkahansa cana can katacak katacak kadar candan, canım benim...