6 Temmuz 2008

Mutluluk ve Anlam


bari gitmeden önce bir yazı yazsaydın diyor bekriya..
yaşamaktan yazmaya hiç fırsat bulamadığım zamanlardayım..
oradan oraya plandan plana koşturuyorum resmen..
ve eve neredeyse sadece uyumaya zor geliyorum, değil yazmak için pc nin başına oturmak..

yarım saat sonra evden çıkmış olmalıyım..
19 erdek otobüsüne yetişmek üzere..
14 üne kadar huzurlu ve eğlenceli bir tatilim olacak :)
hem
kardeşim de geliyor..
okumak için 4 kitap götürüyorum yanımda, oysa kardeşim varken kitap okumaya zaman bulamayacağımı biliyorum sohbet etmekten..

gitmeden önce ufacık bişi yazayım hakkaten diyorum..
hemen aklıma altı çizili cümlelerimi yazmaya karar verişim geliyor okuduğum kitaplardan..
ve alıyorum elime
bir kitabı..
bir cinayetin psikanalizi..

fotoğrafı ve şarkısını da hıphızlı seçiyorum walla..

ve işte bu müthiş kitaptan altını kalın kalın çizdiğim kelimeler..
tümceler..

mutluluğun esrarlı bir yanı yoktur.
mutsuz insanlar birbirine benzer.
uzun zaman önce açılmış bazı yaralar, gerçekleşmemiş bazı dilekler, ayaklar altına alınmış gururlar, redle -daha da kötüsü ilgisizlikle- karşılanan aşk kıvılcımları, onlara yapışıp kalır; ya da kendileri onlara yapışır.
dolayısıyla her günlerini dünün bulutları arasında yaşarlar.
mutlu insan ise arkasına dönüp bakmaz.
ileriye de bakmaz.
böyle bir kişi an da yaşar.

ama bunun da bir kusuru var.
"an" asla bir şeyi veremez: Anlamı.
mutluluğun ve anlamın yolları aynı değildir.
mutluluğu bulmak için, kişinin sadece anda yaşaması gerekir; sadece an için yaşamaya ihtiyaç duyar.
ama eğer anlam istiyorsa -hayallerinin, sırlarının, hayatının anlamı- kişi ne kadar karanlık olursa olsun geçmişte, ne kadar belirsiz olursa olsun gelecek için yaşamalıdır.
böylece doğa mutluluk ve anlamı bizim için karıştırır ve bizden aralarında bir seçim yapmamızı bekler.

sanırım ben zaman zaman anlamı zaman zaman mutlu olmayı seçiyorum..
ama en çok anlamı..
peki ya siz..
siz neyi seçiyorsunuz en çok ?

12 yorum:

Pilli Petro dedi ki...

canım iyiki yazmışsın,özlemiştik yaw :)bu kitabı senin tavsiye yazından sonra okudum çok ta sevdim.hatta yazıdan az önce teyzeme okusun diye verdim kitabı güzel denk geldi:)

ben hem anlamlı zaman,hem anlamlı mutlu olmayı istiyorum.ama zor bişey o yüzden bu günlerde koy verdim gitti.elimi sallıyorum nereye denk gelirse :)

iyi tatiller,iyice dinlen.kendini özletme.dönüşte bu sefer görüşelim yaw :)

Butterfly dedi ki...

Neyi seçtiğimi düşündüm ama senin gibi bazen anları bazen de dünün bulutları arasında yaşadığımı fark ettim bundan kurtulmak gerektiğine inanmaya başladıgım bu hafta sonu çıkageldi yazında işte.
iyi bir tatil geçirmeni diliyorum.

egemavisi dedi ki...

Zor bir soru. Her ikisini de kaybeden olmak ya da birini kazanan. Kazanmaya çalışıyorum şimdilik. .)
İyi tatiller.

Vladimir dedi ki...

Kitaplarda ilgi çeken cümlelerin altını çizme alışkanlığına imreniyorum. Geçen gün bir kitapta çok etkilendiğim bir paragraf vardı. Kaybettim onu, iyice deşip geriye dönüp bulmayı da gözüm kesmiyor.

Buraya yazdığın alıntılar ne kadar doğru tespitler. Aslında hayata dair bir çok şey bir yerlerde yazılı duruyor, yaşayıp bedel ödeyip öğerniyoruz yine de.

İyi tatiller..

Sanırım bol bol da fotoğraf olur bu tatilde.

:))

YALNIZLIK OKULU dedi ki...

sen şimdi gittin ya ben seni çok özledim :((((

özlemişiz yazmalarını :)))

gaykedi dedi ki...

iyi tatiller, yazının sonundaki alıntın bana "mutluluk bir seçimdir" adlı bir kitap ismini hatırlattı :p

Ferhanca dedi ki...

Anlamı seçiyorum .Bazı zamanlar da anı seçiyorum, baş edemeyince anlamla..

Dün ,bugün,gelecek olmadan yaşanırmı , sadece an la yaşanırmı. Yaşayanlar çok aman, pek de mutlular:)))ya da öylemi görünüyorlar..

İyi tatiller zeytinlerin içindeki şirin Erdek de

atesinsesi dedi ki...

boşluğa yıldız bırakmayı
birde
karınca yuvalarını izlemeyi uzun uzun

herkes biraz kimsesiz işte
kendi kimsesizliğinde

Berk dedi ki...

Ben şekersiz espresso'yu seçiyorum. Ya sen?

fish dedi ki...

mutlu olmak için anı yaşamak, anlam katmak için sonunda bir mutsuzluk mu yaşamak gerekiyor.... :( ikisi bir arada mümkün değil mi artık...mutlu olurken mutlu ederken anlamlı kılsak bişileri..

anlamlı kılıp üzüleceğime , mutlu olur kısa yaşarım diyorum...o anlamı bir tek ben yükledikten sonra, ne anlamı kalıyor ki zaten...sonu da mutsuzluk olmuyor mu hep..

iyi tatiller :)

Unknown dedi ki...

iyi tatiller güzel gözlü güzel yürekli arkadaşım..
altı çizili kelimeler ve bol fotoğraflarla dön...

gerbera_ferezya@hotmail.com dedi ki...

evet anı yaşamak gerek ama geleceğimizin ve geçmişimizin var olduğunu unutmadan...

iyi tatiller...