30 Haziran 2006


CEHENNEMİME ÇOK GELDİM
9.

HAYATA DELİL SAYDIM Kİ AŞKMIŞ

Zerre ve ağırlığınca dönen bu dünyada..
Sahte bir peygamberin müridine yarattığı cennet duygusuyla örttüm seni..
Kızılmızı
bir çölün ortasında ellerini yitirmiş birinin, sesini el gibi gökyüzüne kaldırması neyse..
Öyle ellerimi aya kaldırdım..
Ay usturadan küçüktü..
Ve ustura kirli gözyaşlarını akıtmalıydı damarlarımdan..
Olmadı..

Bir ermiş utanmalıydı..
Sevmek zamandan taşıyor diye..
Terk etmeliydi dergahını, tek sözcük bile söylemeden gitmeliydi..
Ve ay ortadan ikiye ayrılmalı, bütün peygamberler kitaplarını geri çekmeliydi..
Hayat yağmurla gelecekse, bütün mevsimler mutlaka orada durmalıydı..
Sen üşümemeliydin..
Ellerim boşlukta kimsesiz şubat olmamalıydı..

Kirin ve öfkenin hiçbir dağda barınmadığını..
Düşlere bulaşmış aşkların hayata eşkıya gibi düştüğünü anlatmalıydım sana!!..
Zamanı su ya atmalıydık..

Bu sevdayı gece bastı ve bir peygamber istifa etti..
Cennet boş kaldı..
Cehennemdi bana kalan..
Çölde taş yağmuru..

Kibrimi ve bana bahşedilmiş tüm sonsuz nimetleri elimin tersiyle bir kenara iterek..
Bütün yaz boyunca sana gelmek için su satmalıydım sokaklarda..
Bir baharı önce solucanların yeraltında anladığını anlatmalıydım..
Şehvet ve ceninin; -küllüğüne düşmüş kentler gibi- kir koktuğunu fısıldamalıydım sana..
Burnumu tutarak ayrılıklardan geçmiş bir hayvan katili olarak ancak ağlayabilirim hayata..
Zaman geçiyor..
Bir çocuk bir masada doğmadan ölüyor..

Cehennemime çok geldim..
-Fadıl Öztürk-
(TIAMAT - SUMER BY NIGHT)

5 yorum:

Adsız dedi ki...

yok olmak zamanidir simdi...

Adsız dedi ki...

ÇOK BEĞENDİN BEN BAYA GÜZEL OLMUŞ YENİLERİ İÇİN DAHA ÇOK ÇALIŞMA VAKTİDİR HAYDİ

Adsız dedi ki...

Interesting site. Useful information. Bookmarked.
»

Adsız dedi ki...

süper bunlar... hayran kaldm.. tebrkler..

Adsız dedi ki...

valizin içinden çıkan parçaları dikkatle okumaya çalıştım. zira yazarın kullandığı "sihirli kelimeler" bunu gerektiriyor. lakin ne kadar dikkatle okursanız okuyun hatta defalarca okusanız da yazar ulaşılmasını istemiyor sanki kendisine. misal bazı yerleri sinbad gibi tekrar tekrar okudugumda her seferinde başka anlamlar çıkıyor! evet ortada çok büyük bir aşk, sonuna kadar yaşanmışlık hatta ölümcül bir aşk var. ve kaçınılmaz yaralanma. neredeyse ölümcül yaralanma. ama hepsi bu. şiirin tamamındaki çarpıcı satır aralarından çıkan. detayları sadece kendine kendi karanlık odasına saklamış gibi yazar. hatta "cama yakın olandan" bile saklıyor sanki.