6 Eylül 2012

Babam



Eric Clapton - My Father's Eyes 


Zaman ve teknoloji herkesi değiştiriyor.. Zamana yenik düşen vücudumuzdaki hücreler birer birer ölüyor, insan yaşlanıyor, yüreği de beyni de düzgün çalışmaz hale geliyor.. Yoksa bu bozulmanın başka bir açıklaması olamaz.. Artık gençlerin bile düşmediği hata kuyularında yaşını başını çoktan almış, anne babamız hatta nine dedemiz yaşındaki insanların hiç utanmadan yüreklerindeki bozukluklarını sergilemelerinin başka bir açıklaması olamaz.. “Yaşlandıkça çocuklaşılır.” diyorlar.. Evet bir yanda bu da var diğer yanda da uzun zamandır sosyal medyada yaptığım gözlemler..

Flörtleşme, birbirine kur yapma, iki yazışma sonrası sevgi sözcükleriyle birbirini kışkırtmaya çalışma.. bunlar genç bekarların işiydi eskiden.. Evli barklı, yaşını başını almış, hatta torun sahibi insanlar hiç çekinmeden bu işlere girişmezdi. Biz onlardan öğrenmemiş miydik gerçek sevgiyi saygıyı? Nereye gitmişti tüm bunlar.. Sevginin böylesine ucuz olmadığını, biz onları örnek alarak öğrenmemiş miydik hakikaten? Peki bu teknoloji, bu sosyal medya nasıl bozabilmişti böylesine bunları.. Binbir zorlukla binbir mücadeleyle, omuzomuza eşiyle yılları tüketmiş insanlar nasıl oluyor da, hiç tanımadığı hiç görmediği iki kelimesini okuduğu bir karşı cinse iki günde sevgi, aşk sözcükleri fısıldayabiliyordu, gece eşinin yanına gitmeden önce..
Anlamıyorum.. Anlayamayacağım da.. Sadece ve sadece tüm iyi hücrelerinin öldüğüne inanıyorum bu yüreği bozulmuş insanların..


Nerden mi çıktı tüm bunlar.. 
Bugün babamın yaşgünü! 
Ve ben uzun zamandır bu tür adamları gözlemledikçe; Babamın nasıl da adam gibi adam olduğunu daha bir derinden anladım..

Elbette babamın nasıl da düzgün bir adam olduğunu biliyordum ama.. Çok da farkında olmadığım erdemlerinin değerinin farkına varmamı sağladı bu gözlemler. Her defasında böyle bir babam olduğu için şükrettim. Benim babamın hiç iki yüzü olmadı.. Bir yandan eşine sarılmış bir hayat yaşarken bir yandan en küçük fırsatta ekran başına koşup başka kadınlara aşk sözcükleri fısıldamadı. Benim babam adam gibi adam, annemi sevdiği günden itibaren ne gerçek ne sanal tek bir kadınla flörtleşmedi. Benim babam hayatımda tanıdığım en dürüst insanlardan biriydi. Benim babamın özü sözü birdi daima. Evet biraz sertti, biraz inatçıydı, hatta zor biriydi ama yüreğinde tek bir bozukluk yoktu. Ailesine sorun çıkarıp gidip ekran başında kendini tatmin etmiyordu. Annem hep şikayet ederdi, hala daha eder, sert oluşundan, tatlı sözleri az söyleyişinden.. Evet belki babam sevgisini sürekli dile getirmiyordu ama gerçek bir sevgiydi onunki.. Eşine 37 senedir, bana 36 senedir, kardeşime 30 senedir ve kızıma 12 senedir, söze dökmeden de olsa sımsıkı bir sevgiyle bağlı, daima kol kanat germiş bir yaşanmışlıktı onun sevgisi. Ben bugüne kadar bir gün bile babamın beni sevmediğini hissetmedim. Belki bana beni sevdiğini sadece birkaç kez söylemiştir. Söze dökmemiştir ama daima hissettirmiş olması ne kadar güzel bir şey değil mi? Bir gün bile sevgisinden şüpheye düşmemiş olmak.. Kısacası babam sözleriyle değil hayatıyla sever bizi.. hepimizi..

Bana göre bir insanı en kişilikli yapan şey dürüstlüktür. Özü sözü bir olmaktır. Bu yüzden benim babam adam gibi adamdır. Ama erdemleri bu kadar değildir elbette.. 

Benim babam bir gün bile bizi başkasına muhtaç etmemiştir. Gece gündüz çalışmış, hatta Türkiyeye ilk göç ettiğimizde hamallık bile yapmıştır ama bana bir gün bile yiyecek bir şey istediğimde “param yok” dememiştir. Benim babam en fakir zamanlarımızda bile bizi kısa da olsa tatile götürmüştür. Benim babam eğitimin her şey demek olduğunu öğretmiştir. Kardeşimi de beni de daima okumaya sevk etmiştir. Benim babam bağnaz görüşlere pirim vermemiştir hiçbir zaman. Benim babam bir insanın etiketine değil karakterine göre değerlendirmeyi öğretmiştir çocuklarına. Benim babam bize çok bağırmıştır, çok tartışmışızdır ama asla ama asla hakaret etmemiştir ne bana ne kardeşime. Benim babam bütün hayatını bize adamıştır, bizimle güler, bizimle üzülür, bu yaşında hala çırpınır bizim için ama bunu bir kez bile yüzümüze vurmamıştır. Ben sizin için bunu yapıyorum bile dememiştir. Benim babam kızıma bile babalık yapmaktadır yeri geldiğinde evimizde.
Say say bitmez gerçekten de öyledir babamın karakteri. Güçlüdür benim babam. Destektir. Omuzdur. Akıldır. Biz bazen kendimize hakim olamayıp onu kırsak bile öyle kontrollüdür ki bağırmak dışında kırmaz o bizim hiç kalbimizi. 

Ben coştum.. daha devam etmeyeyim artık :) Bu yazı benim babama 36 yaşıma kadar yazdığım ilk yazıdır. Anneme sık sık yazsak da.. Babamı nedense hep yazılarımızdan mahrum etmişiz.

Bugün söylemek istediğim şey aslında şudur.
CANIM BABACIĞIM,
SENİN GİBİ BİR ADAMIN KIZI OLDUĞUM İÇİN NE KADAR GURURLU OLDUĞUMU, NE KADAR MUTLU OLDUĞUMU ASLA ANLATAMAM. ALLAH SENİ BAŞIMIZDAN EKSİK ETMESİN. SENİ ÇOK SEVİYORUM.


19 yorum:

Annen dedi ki...

:))Evet güzel kızım, bu hayatı size babanla omuz omuza vererek sunduk size.. Sizlere zorlukları yansıtmıyalım, hissettirmeyelim diye çok çabaladık... Bende 16 yaşından beri babanın elinde çok şey öğrendim... ondan çok şey öğrendim:dürüstlüğü, öğrendim, yargısız infaz yapmamayı öğrendim, büyüklerimi kırmamayı, onları saymayı.. ailemden öğrenemediğim bir çok meziyeti ondan öğrendim... o benim hem hocamdı hem kocamdı... Ben onun fenalığını da şerbet diye hep içtim... Ama o sevgisini gösterebiliyor yavrum.. işte şımartmayı sevmiyor... Babana yazdığın bu güzel içten sözlerin için seni kutluyorum.. o güzel yüreğinden çok öpüyorum...

Adnan Dönmez dedi ki...

Uyan BABA! Günaydın de ve Güneş topla benim için. Bir defa tek bir kere...

Bu dizeyi veriyorum sana "baba", belki ufak bir rüzgarla yelken açan adım uzak zamanlara varır, ve bir rüyayı taşır ruhlara diye;

Böylece sen de, tıpkı eski bir söylencedeki gibi ETKİLEYEBİLİRSİN !!!

Mutludur orospulara aşık olan "baba" doyuma ermiş ve özgürdür. Bana gelince, kırılmış kollarım ve ellerim bütünüyle: Yukarıdan geçen bulutlara sarılmaktan...

Varmısın "baba" özlediğim uzaklara gidelim! Çok rahatsız bir gündüz uykusundan sonra, bir tutam hayyam ile şarap şişesinden okkalı bir yudum ve esrar saralım.. Pasajlar "baba" mutlaka gezelim. Neye yarar hakkın ve haksızlığın yasaları? Edebi cehennemin yollarını düşünelim. "hır" çıkaralım "baba" sokakta! "toka" takan kadınlara bakalım ve içelim ruhumuza..



Sabah olsun sabah!!! ve..

Sabah gamlı sokakta sis sanki, daha yüksek gösterirken evleri, taşkın bir akarsuyun iki kıyısındaymışçasına sokak, tıpkı ruhum gibi.. Kirli sarı bir sis kaplar her yanı bir kahraman gibi sinirleri çeliksi, güneş doğuyor çünkü "baba" uyan günaydın de Güneş topla benim için bir defa

Ağır arabaların sarstığı yolu izlerdim "BABA"
Şimdiden yorgun ruhumla kavgalı..

Leylək Xəlifə dedi ki...

Fatoşun babasının doğum gününü yürekten kutlarım :) Uzun, sağlıklı ve mutlu nice senelere :)

Profösör dedi ki...

Böyle babalara can kurban olsun.

Bahar dedi ki...

Babanı ben de çok sevdim. Ne harika bir adammış. İyiki böyle bir baban var. Babanın doğum gününü ben de kutluyorum. Nice yaşları olsun hep birlikte.

Adsız dedi ki...

Yazının başında bi an babam internetten biriyle tanıştı kaçtı diyeceksiniz sandım..neysi ki ilgisi yokmuş :) ne mutlu size..

ses(s)iz

Bilge Haseki Ateş dedi ki...

Fatoşcum yazını okuyunca gerçekten çok duygulandım seni gönülden tebrik ediyorum arkadaşım

Faik Kaplan dedi ki...

Baban senin gibi bir evladı olduğu için senden daha mutlu...

Sinem Kadırı dedi ki...

Fatoş'um yine sana dair içten bir yazı olmuş içe dokunan hissedilen anlaşılan ve takdir edilen... Ne mutluki hayattaki şanslarının farkındasın böyle bir aile olmak herkese nasip olmuyor.. Vesileyle babanın doğum gününü kutlarım ve sizlere bir ömür huzur içinde sağlıklı bir yaşam dilerim.. Sevgiyle...

nil dedi ki...

doğum günü kutlu olsun, nice nice yılları olsun eşi, kızı ve torunuyla, ömür boyu mutluluklar :)

pelinpembesi dedi ki...

Babanın yeni yaşı kutlu olsun!!

Şenay Koster dedi ki...

Fatoscum, yazin beni cooook duygulandirdi...hongur, hungur agladim....cok icten yazmissin!!!!!!! Congratulations!!!!!!!!!!!!!!!!

Barış Gökçen dedi ki...

harika bir yazı benimde bugün yaş günüm olması ilğinç birtesaduf

Salim Benli dedi ki...

Çok mükemmel bir yazı dizisi olmuş..günümüz çağında söylediklerinizin kesinlikle hepsine katılıyorum...Bir gerçeği ortaya çıkarmışsınız tespitlerinizi tamamen doğrudur herkesi herşeyi unuttukk..bende bikaç ay önce face için bir şiir yazmış
tım...bizi ne kadar olumsuz etkilediğini beynimizi uyuşturduğunu fakat zaman tünelinde eski paylaşımları bulamıyorum size yazacktım..RABBİM mutluluğunuzu bozmasın diliyorum sevgi ve selamlarımı iletiyorummm...MÜKEMMEL...

İlhami Bilge dedi ki...

çocuklarımızdan tek beklentimiz iyi,vatana,millete,topluma faydalı bireyler olarak yetişmeleri,yetiştirebilmektir..burada en büyük görev elbetteki anne ve babaya düşmektedir..onları topluma hazırlamak bir anne babanın en büyük şevkle yaptığı görev gibidir..burada babanıza ithafen yazdığınız yazı beni çok duygulandırdı...saf,temiz duygularını o kadar güzel yansıtmışsınki yazına kutluyorum kızım seni..kızım diyorum çünkü senin kadar benimde biri küçük olmak üzere iki kızım var...bu çizgide görüş ve düşüncede yürüdüğün müddetçe bahtın ve yolun her zaman açık olacaktır kuşkusuz...iyi geceler diliyorum...sevgiyle kalın....

Salim Benli dedi ki...

Bu arada babanızında yaşgünü kutlu olsun nice sağlıklı yaşalara huzurlu mutlu ve sevgi dolu nice günler görürsünüz inşallah....

Halime Osman dedi ki...

Tebrik ederim fatoş o kadar sağlam güçlü doğru konulara el basmışsın ki gerçekten tebrik ediyorum seni ve Anneni ve Babanı da tebrik ediyorum böyle sağlam kişilikli bir evlat yetiştirdikleri için bu hayatta gerçekten böyle insanlara ihtiyaç
vardır hatta iyi örnek olacak insanlara da ihtiyaç vardır ...babanı sadece sevdiğin için değil baban olduğu için de değil bir babanın nasıl bir baba olmasını gerektiğini anladığın için ve bunu bizlere gerçeklerle sunduğun için sana ayrıca teşekkür ediyorum ..Sana ve o kocaman ailene birlikte geçirmeniz için mutluluk dolu seneler diliyorum ... Sevgilerimle ...

AsOrTiK dedi ki...

azıcık gecikmeli babanın yeni yaşını kutluyorum. sağlıklı uzun ömürler diliyorum. ne mutlu sizlere hala yazacak uzun uzun yazılar var babanız için.
benim olmadığı için değil tabiki, benim de benzeri canım babam var çok şükür:))
sevgilerimle

Nihan dedi ki...

Harika bir yazı, çok etkileyici. Gerçekten baba adam erkek diyebileceğimiz erkeklerin taşıması gereken özellikler bunlar. Dışındakiler birşey ifade etmiyor. Uzun saglıklı bir hayat dilerim bu güzel aileye.