31 Ocak 2010

Bendeki Sen

.


IAMX - MY SECRET FRIEND


Hiçbirimiz tanımıyoruz aslında oynayacağımız rolü..
Bize öğretildiği gibi kalıyor rol yapma yeteneğimiz..
Bize ezberletildiği gibi söyleyiveriyoruz gereken yerde gereken replikleri..


Sonraları anlayınca kocaman bir oyunun aktörleri olduğumuzu..
İnsan olmak istiyoruz..

Oynamamak..
Olduğumuz gibi kabullenilmek diğerleri tarafından..
Ve bir ayna arıyoruz kendimize..
Yüzümüzdeki makyajların hepsini silmek, soyunmak, yapay olan herşeyi çıkarmak, gerçek olmak istiyoruz.
Gerçek Olmak..
Bir yerde unuttuğumuz bir maske kırıntısı hala üzerimizde kalıyor oysa..
Yapışmış ve çıkmayan ve neredeyse bize ait sandığımız maske kırıntıları..
Alınmış ve düzeltilmiş kaşlarımızda bir nebze abartma kalıyor., eski hallerine döndüremiyoruz..
Dudaklarımızın köşelerinin kıvrık olduğunu göremiyoruz, ne kadar baksak da aynalara..
Öylece dolaşıyoruz ve herkese maskara oluyoruz. ..
Yarım bir varlık olarak..
Ne gerçek bir insan, ne de aktör..
Evet ne gerçek bir insan olabiliyoruz..
Ne de gerçek bir aktör olup rolümüzün hakkını verebiliyoruz..


Ama ben seninleyken yarım bir varlık değilim.. maskara da değilim..
Hissettiklerim kadar gerçeğim..
Duygularım kadar benim..
Yaşadıklarım kadar sen..
Bütün sevdiğim insanlar arasında bana en yakın olan sensin.


Seni Sevmenin bir sihir olduğunu sanırdım eskiden..
İnsanın sevgisini özgür, mutlu, verimli ve doyumlu yapan bir sihir..
İçsel yolculuğumda beni zenginleştiren bir derinlik..
Bütün ihtiraslarımı sana bağladım, çünkü sen benim zevkim, özgürlüğüm, neşem, gücüm, dayanağım, aynamdın..
Sana bağlanmak bana kendimi verdi, ve içimde yıkılmaz bir güç oluşturdu..
Ve maskara olduğumuz şu dünyayla, o benimle eğlenmeden önce beni eğlendirecek bir yürek..


Şimdi ne yapmak istersem yapabilecek, nereye gitmek istersem gidebilecek, kiminle olmak istersem olabilecek kadar özgürüm ama adlandıramadığımız ilişkimizin ve aramızdaki hislerin beni her zaman sana geri getireceğini bilmenin güvenini duyuyorum.


Seni kaybetmek ilacı olmayan asla kapanmayacak bir yara olurdu..

.

19 yorum:

drk... dedi ki...

seni kaybetmek en kotu sey olurdu..
sensiz devam etmek...
sensiz gülmeye calısmak..
aynaya bakıp..sensiz güne uyanmak...
ne olursa olsun sana dönme isteginin, icimde yasayacak oldugunu bilmek bana da huzur veriyor..

Serap dedi ki...

Ne kadar güzel; en azından sen, yanında aktör olmak zorunda olmadığın bir kişiye sahipsin..
Bense herkeste rolümü oynmaya devam ediyorum.

oguz... dedi ki...

bazende mecbur kalıyoruz rol yapmaya... zaten hayattaki mecburiyetler zorluyor buna bizleri...

kara kitap dedi ki...

rol yapmak o kadar yoruyor ki insanı.hele de iyi bir oyuncu değilsen.deli gibi kendin olmak istiyorsan.kendini sınırlamak zorundasın.öfkelendiğinde öfkeni,sevdiğinde sevgini kontrol etmek zorundasın.maskelerimiz çok.eş,evlat,çalışan,arkadaş,anne...belki de o yüzden bu kadar yorgunuz.yanında en çok kendim olabildiğim kişi oğlum.onun yanında bile anne maskemi takmak zorundayım.

banu dedi ki...

o yara hiç bir zaman açılmıcak ve o gülüş hep kalıcak seninle çok içten inanıyorum..çabuk gel patlamak üzereyim :)

beenmaya dedi ki...

seni kaybetmek
beni kaybetmek olurdu gibi...

Adsız dedi ki...

Gerçekten birisi ile birlikteyken hiç ama hiç rol yapmadığına emin misin ? Ben bunun olabilirliğine inanmıyorum.
Şahsına değil söylediklerim yanlış anlama.
Ben gerçekten bir kadının asla ama asla oynamadan tamamen kendi olarak bir erkeğin yanında durabileceğine inanmıyorum. Ne kadar yakın olursa olsun iki kişi, asla tam çıplak olamıyorlar. Ne doğaları ne de çıkarları ve beklentileri buna izin vermez.

Amores Perros dedi ki...

Amores Perros filminin biterken - türkçe ismi de bu yazıya uygun sanırım (paramparça aşklar ve köpekler)- şöyle bir yazı çıkar ekranda: porque tambien somos lo que hemos perdido. Çünkü biz aslında kaybettiklerimiziz.

Benden önceki adsız arkadaşa da katıldığımı belirtirim bu arada. Oynmayan bir kadın mı?

Adsız dedi ki...

bu yazdığın yazında iki kişilik , sözcüklerle anlamını yitirecek bir sır gizli... tutkularıyla ve duygularıyla yaşayan kadınlar, beklentisiz yola çıkanlar, rol yapmayı asla beceremezler Fatoşçum.Doğaldırlar. Alışılmış olana aykırı olan bu doğallıktan Baudlaire şöyle söz eder: 'Doğal olan her şeyi, arı doğal insanın eylemlerini gözden geçirin, onda korkunçluktan başka bir şey bulamayacaksınız'. Doğallıkları karşılığında neyle karşılaşıcaklarını bile bile ateşe atılırlar. Böyle bir şeyle karşılaşan erkekse şaşkına döner. Yani bunu her erkeğin doğası iliklerinden içeri süzmeye elverişli değildir.Ancak elbette ki yine gerçek sevginin ve aşkın olduğu yerde kalıpları ve rolleri reddeden bu kadınların da başka düzlemlerde zırhları güçlü olmak ya da güçlü görünmek, adına büründükleri maskeleri vardır. Ancak söz konusu olan 'aşk'sa kadın, tüm öğretilenleri yıkıp senin yaptığın gibi yüreğini açacak, başka kimselerin adlandıramayacağı , yalnız iki kişinin arasında ve kendi yüreğinde saklı kalcak bir 'sihri' iliklerinde taşımaya devam edecek.. asla tutkusundan vazgeçmeden ve onu görünürde tutmasa da bunun adını 'kaybetmek' koymadan.. saçlarını rüzgara.. nefesini de doğasındaki tılsıma koyverecektir. ama dediğim gibi bu kadınlar, bu anlarda asla rol yapamazlar. ayna'lara gelince sadece cesur olanlar başkalırının gözlerindeki aynalarındaki yansımalarına bakmaktan korkmazlar Herkes de ayna olmayı beceremez, bundan çekinir. benim kişisel görüşüm bizim toplumumuzda erkekler o kadar cesur olamıyorlar maalesef..

yosun..

faik dedi ki...

yazılarını okudukça seni daha çok merak ediyorum
bu güne kadar tanıdığım çok ender birisin hatta hiç tanımadığım kadar..

Sakallis dedi ki...

ben bir başkasıdır.

satagut dedi ki...

merhaba uzakta olana..
yaşamın gürültüsünden kulakları kapanmış olandan, sana merhaba..

Adsız dedi ki...

Aklımı yeniden benden al !

Adsız dedi ki...

Kimbilir Kaç Kişi Seni Sevdi

Kimbilir kaç kişi senin zarif hallerini sevdi
Kaç kişi güzelliğini sevdi
Belki gerçek aşkla; belki değil

Ama bir tek kişi seni sevdi.
Bir tek kişi değişen yüzündeki hüznü sevdi.

William Butler Yeats

Bora dedi ki...

Hımmm burnuma yanık kokuları geliyor.:D

korhan dedi ki...

yüzüne vuran ışık dışarıdan değil sanki içinden çıkıp etrafa yayılıyor.

nurbay dedi ki...

seni bi yerden hatırlyıorum :(
sen su balkonda elınde laptopla oturan kızmısın*?
acayıp tanıdık geldı yuzun bi kac kere de seni gördum balkonda
bu maxımum kredi kartı sanırım satan binanın 1 ıncı balknunda ?? sen omuydun..?

Nurbay dedi ki...

İnsan yazı özlüyor, seni balkonda kucağında laptopunla görmek için.
:(

Burak dedi ki...

Sen çok tatlı bi kadınsın.