11 Ocak 2010

Dalgalardan Süzülen Yosun

.


The Shins - Black Wave


Uzun Pozlama en sevdiğim fotoğraf türü benim..
Çekmesi de en zevkli, ortaya çıkan görüntüleri de..
Hele bir de hareketli bir su varsa ortada..
Denizin sise dönüşen halleri, şelalenin pamuğa dönüşen halleri insana tarifi imkansız bir heyecan sunuyor..
İnsan görüntüleri ise bambaşka, uzun pozlama yokoluşu başlatıyor insanda..



Bu fotoğrafımı bir akşamüstü günbatımı zamanlarında çakıllı bir deniz kıyısında çekmiştim..
5 saniye pozlama süresi ile birlikte..
dalgalar gelip gittikçe, su çakılların üzerinde sise dönüşüyordu..
Suyun yalayıp geçtiği yosunlar zirve gibi kalıyordu o sislerin üstünde..
Renkler daha da doygunlaşıyordu, mavi bambaşkalaşıyordu..
ve evet ben bu uzun pozlama fotoğraflarını çok seviyordum..



2009 yılının son sergisine bu fotoğrafımı gönderdim o yüzden..
Ve hatta bu yılın kartpostalını da bu fotoğraftan yaptık üstelik..




BURFOT - Bursa Fotoğraf İmece Topluluğu'nun "Griye Veda Renklere Merhaba" Projesinin 8. etap sergisi Yıldırım Beyazıt İMKB Anadolu Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi'nde 24 Aralık 2009 Perşembe günü, saat 10:00'da yapılan törende açılış konuşmaları ve düzenlenen kokteyl eşliğinde açıldı.


Okul Müdürü Nurettin Sakarya, BURFOT adına Hüseyin Ceylan ve Yıldırım İlçe Milli Eğitim Müdürü Sebahattin Gençel'in yaptığı konuşmalardan sonra, Okul tarafından hazırlanan teşekkür plaketi BURFOT adına Murat Korkmaz tarafından kabul edildi ve film şeridinin kesilmesi suretiyle açılış gerçekleşti. Davetlilerin sergi ziyareti ve ilgililere BURFOT üyelerince yapılan gerekli bilgilendirmelerin ardından BURFOT adına hazırlanan tanıtıcı slayt gösterisi ve BURFOT üyelerinin fotoğraflarından oluşan fotoğraf gösterisi okul öğrencilerine Nurkan Kahraman tarafından sunuldu.


Daha nice okulların renklenmesi adına, nice projelere..

.

12 yorum:

kara kitap dedi ki...

çok güzel bir fotoğraf.en sevdiğim iki rengin buğulu birleşimi...

murat g dedi ki...

tebrik ederim cok güzel bir fotograf. senin şu ustalik dönemine ait daha cok fotograf görmek istiyoruz :)

Vladimir dedi ki...

Gerçekten çok etkileyici, sis gibi. Ben bir de hareket eden ışıklara uygulanmasını seviyorum ama orada her zaman iyi sonuçlar elde edilmiyor.

YALNIZLIK OKULU dedi ki...

Çok hoş bir çalışma olmuş canım...

Adsız dedi ki...

uzun süredir sözünü verdiğim sürpriz paketin var diyordum da her işte olduğu gibi hep ertelendi durdu.. bu cumartesi hazır olacak, ben yollayacaktım tahminen pazartesi elinde olur.Haber vermeden gönderecektim ama ben de yazını şimdi okudum ve bana da zamanlamanın bununla kesişmesi çok sürpriz oldu.. Demek bunca zaman bunu beklemişim:)yosun

banu dedi ki...

ELLERİNE GÖZLERİNE VE MAKİNANA SAĞLIK ÇOK GÜZEL ZATEN KENDİ EVİME 7.ODA İMZALI EN AZ 3 TANE FOTOĞRAF ASICAM BİZDE GRİYE VEDA RENKLERE MERHABA DİYELİM DİMİ :)

beenmaya dedi ki...

harika en yukardan aşağıya bakarmış gibi başı dönüyor insanın...

Emre TK dedi ki...

muhteşem bir fotoğraf, gözüm kaldı duvar kağıdı yaptım. sen hep fotoğraf çek böyle :)

Evren dedi ki...

öyle dalıp gittim; sonsuzun grileşmiş belirsizliğine akarken bir nefeslik mola yerleri yeşillerde...

Çocuk dedi ki...

Fotoğraftan çok verdiğin ismi sevdim ben.

NiLaY dedi ki...

kesinlikle super bir calisma olmus, ellerinize saglik :)

Murat G dedi ki...

okuduğum kitapların birinin içinden bu yosunlu fotoğrafın çıktı.