23 Şubat 2009

İhtiyar Balıkçı




(THE CRANBERRIES - NEVER GROW OLD)

Küçük hanımla ekim ayında gittiğimiz Salvador Dalinin resim sergisinden dönerken çekmiştim bu fotoğrafı İstanbul'da..
Sabancı Müzesinden çıktıktan sonra kaynamış süt mısırlarımızı yiye yiye ve her yaştan balıkçıları izleye izleye, mutluluktan zıplayarak yürürken çekmiştim..


"Griye Veda Renklere Merhaba" projesinin 3. ayağında da işte bu fotoğrafım sergilendi..
daha önce de "Huzurun Dili" adını verdiğim fotoğrafım sergilenmişti biliyorsunuz..



Bu kez Nilüfer Nur Hayati Kurtcan Anadolu Ticaret Meslek Lisesi'nde gerçekleşti sergimiz..
Ben yine haftaiçi olduğu için açılışa gidemedim, ama arkadaşlardan güzel geçtiğini, öğrencilerin de çok ilgi gösterdiğini öğrendim, mutlu oldum yine..


Bu fotoğraflar bir ömür o okulun duvarlarını renklendirecek.. ve çocukların gözleri okullarında boş duvarlar yerine fotoğraflarla karşılaşacak..


fotoğraf çekmek, dünyaya farklı bir gözle bakmayı barındırıyor ruhunda..
fotoğraf çekmek, herkesin gördüğü görüntüden senin farklı bir şey gördüğünü ve hissettiğini anlatıyor herkese..

İhtiyar delikanlı, balık tutmaya gelirken bile şık giyinmişti..
saatlerce ayakta beklemek onu yormuyordu besbelli..
o balığını tutarken mutlu..
bense onu sonsuza saklayacak görüntüyü çekerken..

22 yorum:

dark... dedi ki...

senin gözünden görmek dünyayı....nede alıstırdın buna...
güzel gözlerin,güzel seyler yakalıyor hayatın icinden...

Adsız dedi ki...

Hiç balık tutamamış biriyim ben :) Ama öylesine hevesleniyorum ki böyle görünce. Bir gün benide çeksinler istiyorum :)

banu dedi ki...

çok güzel gözlerine ellerine makinana sağlık.

Maryjade dedi ki...

çok güzel bir kare yakalamışsınız, elinize sağlık...

beenmaya dedi ki...

biz de senin gözünden seyrederken zamanın belki de es geçilen karelerini mutluyuz işte ne güzel :)) yüreğine sağlık...

Beter Böcek dedi ki...

Mükemmel bir kare olmuş...

Tıkırtı dedi ki...

mutluluklarının devamını dilerken gönül gözün hep açık kalır inşallah

ARZUM dedi ki...

severim ben senin dunyaya bakan detaycı gözlerini.kızınla hayatı ne güzel çekiyorsunuz içinize.allah hep daim etsin.

GULTEINEN ENKELINI dedi ki...

Cok sey anlatan bir resim...
Daha nice kareler yakalamani dilerim kucuk hanimla birlikte :o)

cinar dedi ki...

Sevgili 7. Oda, bu kadar iyi bir fotoğrafçı olduğunu bilmiyordum daha önce. Fotoğraf gerçekten çok güzel. Serginizi gezmek isterdim İstanbul'da olsaydım. Ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

hadi bakalım darısı retrospektif sergine.

Biraz dedi ki...

Herkes o tarafa dogru bakarken...gormek farkli sey...ve fotograf ile de belgelemek ise cok daha farkli.

Eline saglik,...yoksa gorebilen gozlerine saglik mi demeli?!
Her iksi de belki de.:)

nehiro dedi ki...

Dünyayı böyle güzel gözlerle gören, ve yorumlayan insanlara bu kadar muhtaç olduğumuz şu ortamda insanlık adına teşekkürler senin gibi güzel insana...

Pilli Petro dedi ki...

ben de sevdiğim şeyleri yaparken hiç yorulmuyorum ne hikmetse :)

Butterfly dedi ki...

Seni ve enerjini rebrik ediyorum Fatoş, ortaokulu Emirgan'da okudum ben o resmi çektiğin yerdeki otobüs durağından her gün eve gideceğim otobüsü beklerken izlerdim balık tutanları ama makinam yoktu onları resmedecek... şimdi baktıkça nemlenıyor gözlerim o görüntülere. ne güzel yakalamışssın cidden de ben de çok çekiyorum emirgan -yeniköy arasında böyle görüntüler

karton_piyer dedi ki...

...İhtiyar delikanlı, balık tutmaya gelirken bile şık giyinmişti. Saatlerce ayakta beklemek onu yormuyordu besbelli..

Öldükten Sonra Bir Adım Daha Atmalısın

..."en son ne yapıyordun?" denilse, "şavaşta öldüm"ünde ötesine geçerek "öldükten sonra da savaştım" diyecekti. O halde her zaman bir final mücadelesi veriyorsun. Kaval çalarken de, devlet yönetirken de sen bir finaldesin. Koyunlar anlamasa da senin kavalın detone olmamalı, çünkü bu koyunların değil, senin finalin... (alıntı)

Nakhar dedi ki...

Hobilerinin hayatinda nefes almasina izin verememis biri olarak yaptigin seyi taktir ediyorum cok...

Blog yazmaya baslayali beri tek fotograf cekme hobisinin ustune bir bardak su ictim ben, fotograf makinemin hurdaya cikmasi da bunun en buyuk sebebiydi. Simdi sadece fotograflik goruntuleri zihnime kaziyorum :)

Adsız dedi ki...

çok güzel çok başarılı. renklerini de çok beğendim ama ihtiyarı ise çok sevimli buldum.

gece yağmuru dedi ki...

tema yakalamana da çekimine de hayranım fatoş ya.Yine çok sıcak ve güzel bir fotoğraf.Ankara'ya yolun düşerse kahve sözün devam ediyor unutmayasın:)

byotantik dedi ki...

ben rastgele gezerkenbloglarda resımlerınız dıkkatımı cektı....cok guzel...takdır ettım sızı...

Linasolopoesie dedi ki...

CIAO!!
Complimenti per il blog
Ti auguro una felice primavere
e un saluto dalla mia ITALIA


LINA

EHkki dedi ki...

balıkçık güzel fotografmış.