13 Ağustos 2008

Güneş Yolculuğu



evet 32 yılını geride bıraktı benim yolculuğum..
siz bu satırları okuduğunuzda ben 33.yılımın ilk zamanlarını yaşıyor olacağım..
yaz boyu gezginler gibi yaşıyorum ya..

çantaya giyeceklerimi koymak, gitmek, gelmek, çantayı boşaltmak, çamaşırları yıkamak, ütülemek, yeniden çantaya koymak ,gitmek, gelmek..
böyle geçiyor resmen zamanlarım.

tüm yaz aynı kıyafetleri giyiyormuşum gibi başka şehirlerde..
ama böylesi daha kolay..
tüm bu hengamenin arasına düşünsenize bir de 'ne giyeceğimi' düşünüp giysi seçmeye çalıştığımı..
pıff..
zaman kaybı..
böylesi daha kolay :)
nasılsa işyerinde bol bol farklı elbiselerle zaman tüketiyorum :)


eskiden hep mutsuz olduğumu söylemiş miydim yaşgünlerimde..
hep biblo hediye alırdı en yakınım ..
ilk yıllar: ses etmez mutlu olmuş gibi yapardım..
sonraki yıllar: şakayla karışık, "bana bir dahaki yaş günümde kitap alsan daha mutlu olurum" derdim..
sonraki yıllar: "ama geçen sene söylemiştim ya keşke kitap alsaydın"..
sonraki yıllar: "hımm bunu mu aldın güzelmiş" deyip çekmeceye sallanan biblolarla dolup taştı hayatım..
yaşgünlerim hep hayal kırıklıklarıyla dolu geçti..
hep beklediğim hediyeler gelmezdi..
oysaki ben sadece kitap beklerdim :)
son yaşgünümde alınan atilla ilhan setini saymazsak başka hiç bir yaş günümde kitap armağan edilmedi bana..

bunu yakın çevreme ne kadar dile getirmişim ki

geçen yıl..
off kitap armağanının dibine vurdum :))
her defasında yüzümde gülücükler açtı..
sadece yaşgünlerimde de değil üstelik..
bana kitap armağan etmek isteyen ne çok güzel arkadaşım vardı artık hayatımda..


32 yıl uzun bir yolculuk..
umarım önümde bi bu kadar daha yolum olur en azından..
söylemek istediğim anlatmak istediğim çok şey var..
nasıl yaşamdan koptuğum, nasıl geri döndüğüm, bodrumdaki kaptanın teneke bidonu ve yağmurun sesi, tutkuyla sarıldığım yeni hayatım, sahip olduklarım, ve çıkardıklarım..
ama şimdi tüm bunları anlatmaya kalksam saatler sürecek..


yaşgünü yazımı bir gün önceden yazıyorum aslında -çünkü yaşgünümde erdekte olacağım-, ama yayınlanma saatini tam doğum saatime ayarlıyorum..
ve Oğuzun Gölyazıda çektiği harika artistik fotoğrafımı da bu yaşgünü yazıma uygun bulup koyuyorum..
şarkı olarak da tabiki Rammstein dan muhteşem bir parça geliyor..ve pazar gününe kadar yorumlarınızı bile okuyamayacağımı da bildiriyorum :)

söylemek istediğim yolculuk boyunca kucakladığım şeylerdi aslında..
karanlığımı ve kirlerimi nasıl sevdiğimdi..
kendimi ve hayatı nasıl sevdiğimdi..

yaşamı ve yolculuğu nasıl kucakladığımdı..
çünkü bu bir güneş yolculuğu..





sanırım biz, birbirimizden habersiz, birlikte çıktığımız o çetin güneş yolculuğundan tanıyoruz birbirimizi..
güneşe kavuşmak mümkün olmasa da, güneşe kavuşma çabası büyütür bizi..
bunu biliyoruz..
kuşkusuz, yolda olduğunu bilmeyenler de yolda..
ama bizim tanışıklığımız farkındalığımızda..

tümden bir insan olma, kendi bütünlüğüme kavuşma adına çıktığım bu yolculukta, güneşe koşarken birden karanlık bir uzamın içine girdiğimi, bu uzamın tekrar tekrar aydınlanıp, tekrar tekrar karardığını söylersem, inanır mısın bana?
kendimi, o karanlığın içinden bana göz kırpan yıldızların önderliğine bıraktığımı, tıpkı yolumun üzerine benim için konulan çakıl taşlarını teker teker izler gibi yol aldığımı, bilinmeyen sokaklara daldığımı ve ancak böylelikle, başkalarının benim için yazdığı yazgının dışına çıkıp, kendi yazgımı yaşamaya başladığımı söylersem, inanır mısın?

üzerimde kurulmak istenen her türlü egemenliğe baş kaldırarak, güneşin bile bir tür yetke olduğunun ayırdına vararak, bazen korkarak, bazen korkusuzca, karanlığı da kucaklamayı göze aldıktan sonra, içsel ve dışsal bütünlüğüme doğru yol aldığımı söylersem, inanır mısın?


dostum, senin de anladığın gibi bu bir sorgulama öyküsüdür..
vardığım yargılar, onlara başeğmekten çok, başkaldırma isteği yaratsın sende..
ne kadarı doğrudur diye, sorgulama isteği yaratsın..
en çok da, yargılarımı sorgula..
istemeden oluşturduğum bir takım şekiller, kalıplar varsa, onları yık, parçala !





söz söyleme hakkım olsaydı eğer;
"bütün kalıpların ve şekillerin dışına çık! ve yaşama katıl!" demek isterdim sana..
"yaşam, bütün'ü kucaklamaktır." demek isterdim..
ancak, elimden birşey gelmez..
çünkü konuşamam..
çünkü kötürüm oldum ben..
çünkü burada yağmur yasemin kokar..
kime söylesem inanmaz buna..
üstelik hala masumum ben..
yalan söylemeyi bilmem..
susarım..

(RAMMSTEIN - HALLELUJAH)

55 yorum:

Leylək Xəlifə dedi ki...

Dogum Gunun Kutlu Olsun, Guzeller Guzeli ! Her yilin bir-birinden mutlu gelsin insallah :) Sivgilerimle. Sabina

asliberry dedi ki...

iyi ki doğdun. kızınla, fotoğraflarla, kitaplarla, müziklerle filmlerle, gezilerle, aşklarla dolu bir yıl geçirmeni dilerim.

Adsız dedi ki...

nice mutlu yıllara :))

Bu sene hediye yapamadım :(

Herşeyin en güzelini diliyorum, sevgiler

fish dedi ki...

manyak güzel seneler diliyorum sana kızına fatoşum...:))) hep birlikte bir ömür sağlıklı huzurlu mutlu seneleriniz olsun ...nice 33 yıllara inşallah....

mujuckssss

Adsız dedi ki...

Doğum günün kutlu olsun...Güzeller güzeli kadın...İçinin ışığı dışına yansımış... Mutlu ve ışıklı uzun yıllar dilerim öykü ile birlikte..Tüm sevdiklerinle birlikte...Sevinç

şule dedi ki...

canim benim, iyi ki dogmussun. nice yaslara, kizinla ve tum sevdiklerinle...

Adsız dedi ki...

hepi böörtdeey tu yuu.

YALNIZLIK OKULU dedi ki...

iyiki doğdun kuzum iyiki varsın...herşey gönlünce olsun..bir daha ki doğum gününde hep beraber pasta kesmek dileğiyle...

Adsız dedi ki...

keşke doğmasaydın .
Saf ve duru olmak için
yanlış gezegen bu ...
Doğduğun için değil ,
öyle kalma çaban için kutluyorum...

Adsız dedi ki...

mutlu yıllar:)

Adsız dedi ki...

nice yıllara kadın
Öyküsü hiç susmayan, ki her daim gülen ve güçlü bir ömür diler, öperim.
güzel kal hep.

Adsız dedi ki...

hayatta olmasını istediğin her iyi şeyin başına gelmesi dileğiyle...
mutluluk yakanı hiç bırakmasın.
MUTLU YILLAR

Adsız dedi ki...

bugün doğum günün olduğu için farklı ve özel olduğunu sanıyorsun sen?
oysa sen benim için sadecebugün değil her gün farklı ve özelsin..
dostluğunun ve arkadaşlığının verdiği keyfi anlatmam çok zor.
iyi ki varsın.
ve iyi ki doğdun, boşandın ne güzel bir kadın oldun :)
sevdiklerinle
nice yıllara öptüm kocaman by.

Adsız dedi ki...

canım arkadaşım, güzel gözlü, güzel yürekli insan...
doğum günün kutlu olsun tatlım
mmmuck :)

Adsız dedi ki...

hi friend Fatos,
how is today?
I WISH A HAPPY BIRTDAY
to you.
sweet day 13.08.2008 my best hearty wishess..
too god give more happiness

Adsız dedi ki...

iyiki varsın...

Adsız dedi ki...

doğum günün kutlu olsun !!
sağlık huzur ve mutlu günler.
herkese çok selam.

Adsız dedi ki...

canım doğum günün kutlu olsun.
nice güzel senelere inşallah.
öpüyorum

Adsız dedi ki...

aaa bak alfred hitchcock'la aynı gün doğmuşsun
tabi o 1899'da :)

delikanlı dedi ki...

iyi bir yaş olur umarım önündeki

Yuki dedi ki...

bir biblodan daha güzel,daha az kırılgan,daha yaşanır,gerçekçi huzur dolu yıllar dilerim.doğum gününüz kutlu olsun.

Adsız dedi ki...

iyiki warsın iyiki doğdun.nice güzel senelere.geçmişolsun ayrıca BANU ;)

gerbera_ferezya@hotmail.com dedi ki...

doğumgünün kutlu olsun..

inşallah kızınla birlikte daha çok uzun yılların vardır önünde...

erdek diyince... eskiden çok güzel kitap evleri ve sergiler olurdu erdekte..

şimdi yerini kokoreç ve mısırcılar almış duyduğuma göre...

işte hayat böyle...

Butterfly dedi ki...

doğum günü kutlu olsun, nice nice uzun ve mutlu yıllara, kızınla, kitaplarınla, sevdiklerinle ve sevdiğin hediyelerle dolu nice uzun yaş günleri kutlarsın umarım, gülümseyen yüzünden öpüyorum

....... dedi ki...

Nice mutlui kitaplı yaşlara :) Erdek'desin şimdi. Ne çok anım var orayla. Orada, o kadar güzel aşık olmuştum ki. Hep öyle düşünürüm. Erdek'in en güzel yanı aşkıdır. Bir de var mı bilmiyorum, Musakça Adası. Adını biz mi koymuştuk acaba izini hiç bulamadğımım "Öykü" adlı güzelle yıllar önce....

İYİ Kİ DOĞMUŞSUN....

sgürel dedi ki...

Doğum günün kutlu olsun....mutlu ve her şeyi dilediğince yaşayacağın yıllar dilerim.....

Vladimir dedi ki...

Mutlu yıllar, farklı kitaplar dilerim, iç yolculuğun seni her sene bir öncekinden çok zenginleştirsin dilerim.

Sen yaz bir okuruz.

:))

cinar dedi ki...

Aaa mutlu yıllaaaaaaaaar! :) Hep böyle mutluluk içinde, seni sevenlerin arasında, sağlıkla geçecek upuzun yılların olsun umarım. Her kitapla yeni bir yolculuğa çık ve bundan hiç bıkma umarım. Tabi bunları bizimle paylaşmayı da unutma :))
Sevgilerimle.

Ozlllem dedi ki...

Fatoscum,
Dogumgunu kutlu olsun:) Sana, yeniden buldugun senle ve biricik Oyku'nle nice mutlu seneler diliyorum:) kucak dolusu sevgiler...

http dedi ki...

seçimlerin dahilinde olmayan doğuş günlerini sevmediğimi biliyorsun fatoş...

bir amacı varmış ki gönderilmişsin dünyaya...o zaman öyle bir hayat yaşa ki değsin doğduğuna...ki bence bunu başarabiliyorsun sen...

hoş geldin aramıza...

efrasiyab dedi ki...

bana da sürekli kitap alırlardı, ulan derdim işe yarar bişey alsalar ne bu böyle bi sürü kitap derdim, atardım çekmeceye:) sonra bir gün ulan ne var bu kitapların içinde acaba deyip birini parmakladım. ve ta-ta... şimdi burda doğum günün kutlu olsun diyorum. yani o ilk kitabı almasam ordan nerden kutlayacam senin doğum gününü. her işte bi hayır var ya :)
doğum günün kutlu olsun

Adsız dedi ki...

daha nice sağlıklı mutlu huzurlu yıllar...

wampirella dedi ki...

nice yıllara
ara sırada olsa mutlu insanlar görmek çok güzel
mutluluğunuz daim olsun

Pilli Petro dedi ki...

nice güzel senelere :)

gece yağmuru dedi ki...

biraz melek kanadı bir parça gece yağmuru bırakıp kaçıyorum başucuna nice mutlu yaşlara...

Adsız dedi ki...

lokmalı, kalamarlı, tostlu, ayranlı,
mutlu bir yıl olsun..:)
unuttum sanma..

Ferhanca dedi ki...

Daha nice yaşlara, kızınla güzellikler içinde..
iyi ki yazıyorsun ve seni tanımışız, sen hep yaz biz, bu güzellikleri defalarca okuruz..çok öpüyorum..
Genç, güzel ve daima genç kalıcak anne..

Adsız dedi ki...

şekerim doğum günün kutlu olsun ;)

Adsız dedi ki...

Doğum günün geçmiş olsada mutlu yıllara...
Geçen akşam Teoman'ın konserinde idik ...
mailine senin için bir dosya gönderiyorum...

Adsız dedi ki...

Fatos'cum dogum gunun kutlu olsun.. sevgiler

Adsız dedi ki...

Doğumgünün kutlu olsun :)

Adsız dedi ki...

Dogum Gunun Kutlu Olsun, Guzel Arkadasim,
Sadece varliginla insani nasil mutlu ediyorsun bir bilsen.. Herseyin en guzelini dilerim,
Iyi ki Dogdun !
Sabina
Baku
P.S. bi fotograf kendim cektim, sonra takvim yaptim.
umarim begenirsin :)
mailine yolluyorum

Sana, Oykuye ve butun sevdiklerine Azerbaycandan selamlar.

Adsız dedi ki...

.
.
.
sessiziz bugünlerde...
.
sessizim bugünlerde...
.
ama olsun, şikayetçi değilim...
.
.
doğum günün kutlu olsun...
.
.
nice yıllara.......

Adsız dedi ki...

geçmiş doğumgünün kupkutlu olsun:)

aahmetcelebii dedi ki...

Heeyyy, doğum günün kutlu olsun :)

7.oda dedi ki...

arkadaşlarım, hepinize çok çok teşekkür ederim, artık mutlu yaşgünleri geçiriyorsam bunun tek sebebi arkadaşlarım oluşunuz :)

Adsız dedi ki...

biraz geçmiş olsada nice yıllara fatoş hanım:)

Goddess Artemis dedi ki...

Merhaba,

Öncelikle geçmiş doğum gününüz kutlu olsun demek isterim. Akıl & ruh & beden sağlığınızın yerinde olduğu, huzurlu bir yıl dilerim size! :o)

İkinci olarak bir düzeltme rica edebilir miyim? Bloğumun linkinde nickimi "Kraliçe Artemis" olarak yazmışsınız. Nickimin Türkçe karşılığı "Tanrıça Artemis"dir, kraliçe değil. Esasen kraliçeler, hatta imparatoriçeler eğilir önünde ölümsüz Tanrıçanın ;o)

Bir de, bu vesileyle, yapmayı sürekli unuttuğum bir işi sonunda yaptığımı bloğunuzun linkini blogroll'üme ve RSS reader'ıma eklediğimi de haber vereyim dedim.

Görüşmek üzere...

Kadir dedi ki...

nice yıllara. 30. yas gununden sonra hepsi ayni oluyor diyor etrafimdaki bayanlar.nedendir acep.

Adsız dedi ki...

fatoş, geçmiş doğum günün kutlu olsun, aramadım kızarsın diye. bu arada erdek teydim, yine aramadım kızarsın diye...
umutsuzluk deryası gibi oldum :) görüşmek üzere şekercik...
öykü yü benüm için öp...

Adsız dedi ki...

Hi... princesssssss....

i miss you... so much..

how are you?

Big kiss,
Vanni
:)

Adsız dedi ki...

Masumiyet ile Şefkat...

...bir iç ses ve tamamlanma boyutundan karanlığa gelen bir ışık demeti!

evet, biliyorum bir usta...

Adsız dedi ki...

Bufotografında çok fena güzelsin desem :)
sanırım kızmasın bana

Sevgiler

eXi Le dedi ki...

SessizLik Dokunurken DudakLarına Çocuk Yanın Dü§er Gökku§ağı Yüzüne..

Adsız dedi ki...

nasıl güzel bir yüz allam bu böyle!!!!!!!!!!! sen gerçek misin?????