4 Kasım 2007

testere 4..


Cuma gecesi sinemanın dev ekranında Saw serisinin 4. filmini izledim..
ben seviyorum bu testere amcamı yahu..
çoğu zaman hak verdiğim bir felsefesi var..
ve her zaman hayranlık duyduğum bir zekası..
hani seri katil diyorlar da bu bile tartışılır yani katil olup olmadığı..
sonuçta ölenleri birebir kendisi öldürmüyor izleyenler bilir..
ya kendi kendini öldürüyor kurban ya da bikaç kurban birbirlerini gebertiyor..
adam sadece kurbanlarını seçiyor, kaçırıyor ve onlara hepsine özel bir oyun hazırlıyor..
oyunu kurallarına göre oynayan, zaaflarına yenilmeyen kazanıyor..

Saw serisinin ilk filminin nasıl da hayranlık uyandırdığını tartışmaya bile gerek yok..
Zira beklenmedik ve alışık olmadık bir senaryo vardı ortada..
Bu sebeple serinin diğer filmlerini şaşırtıcı bulmadığı için beğenmiyor pek çok kişi..
Ama ben hepsini hayranlıkla izledim..
Konuyu bilsek bile.. kurbanların ve ölüm oyunlarının zengin ve şaşırtıcı çeşitleri dediğim gibi şahane bir zekadan çıkıyor..

Sevgili İlhan sinemadan çıktıktan sonra adımı PSİKOPAT hatta kısaca PSİKO koysa da –hiçbir sahnede gözümü kapamadığım ve gözümü kırpmadan izlediğim için- tamam itiraf ediyorum kan açısından sanırım serinin en bonkör filmiydi..
daha açılış sahnesinde salondan "ıyk" sesleri yükselse de testere bu yani ne bekliyorsunuz ki..
bol bol kan.. bol bol şiddet.. sonunu çözemediğin türlü oyunlar.. ve hiç ödün verilmeyen bir felsefe var ortada..
ben bu felsefeye şöyle diyorum: “yaşamının değerini bilmezsen, bildirirler.. zaaflarını yenemezsen, acıyı göze alamazsan, dayanamazsan..ölürsün..”

Ve filme damgasını vuran sahne benim açımdan; sonlarına doğru iki buz kütlesinin çarpıştığı sahne idi..
Daha fazla ayrıntı vermeyeyim :) izleyenler zaten sahneyi anladılar :)

Ve yine benim açımdan Saw IV filmine damgasını vuran anlatım ise şuydu:
Gördüğümü gör..
Hissettiğimi hisset..
Benim gibi yardım et..
Benim gibi kurtar..
Sen herkesi kurtaramazsın..
Herkes kendini ancak kendisi kurtarır..

(HEAVENWOOD - SUICIDAL LETTERS)

15 yorum:

Adsız dedi ki...

testere bu yani ne bekliyorsunuz ki..
İlahi Fatoş, bir korku/dehşet filmleri fanatiği olarak acayip güldürdün beni.
İlk ikisini seyrettim, üçüncü aradan kaçtı galiba. Dördüncüyü iple çekiyorum.

Bu arada "kefaret"i gör. İlk yarısı muhteşem...

7.oda dedi ki...

sevgili Yossi; yanlış mıyım ama :) yani bir drama filmine gitmiyorsun :) bu arada kesinlikle 3. yü izlemeden 4 izleme derim.. çünkü 4, 3 ile aynı zamanda geçiyor aslında.. 3 yaşanırken arka planda neler yeşandığını anlatıyor. mutlaka önce 3 ü izlemelisin..
tamam kefaret e de gideceğim.. :)

Adsız dedi ki...

e doğru... adı üstünde testere ... ne beklenirki :)

Adsız dedi ki...

buda felsefesi dusunmus ....zaaflar yonunden sadece ....

Adsız dedi ki...

Evet film başlar başlamaz çıkgın bir sahne ile başladı. ve ben bakamadım o ne oyle ya hala aklıma geldikce tüğlerim ürperiyo ama Fatos hanım :) Kendisi Psiko Oldugu için gozunu bile kırpmadı. Helal olsun valla ne diyim taktir ediyorum :))

legrottaglie dedi ki...

enteresan. bu sabah da hem iş hem servis arkadaşım. işe gidene kadar bu filmden bahsetti durdu..yiwwww.
ama öte yandan merak da etmiyor değilim hani filmi.
bakalım....kısfmet!

Arolium dedi ki...

bazen insalar kendilerine bile katlanamıyorlar hal böyleken bi' kurtulma çabasında ilk kurtarılacak olarak kendilerini görürler.
içgüdüsel bencillik..

Adsız dedi ki...

:) imdat

Adsız dedi ki...

enfes seri (:

Vladimir dedi ki...

Öyle bir anlatmışsınız ki, ilk ikisini beğenerek, üçüncüsünün serinin ruhuna ihanet ettiğini düşünerek izlemiş biri olarak, bir de sapık'ımızın üçüncü filmin sonundaki halin göz önüne alarak izlememe kararı aldığım filmi izleyesim geldi.

Adsız dedi ki...

valla fatoş sana rüyamda'yı(in dreams) tavsiye ediyorum eğer vcd ya da dvd sini bulursan.Ben kurgusunu çok sevmiştim.

egemavisi dedi ki...

Giriş sahnesine hayran kaldım. Tabi kanlı olmasından değil de kurgu açısından. Serinin diğer filmlerini beğeniyle izlediyseniz bu filmi de seveceksiniz. Dediğim gibi iş kurguda.

Emrah ATİK dedi ki...

Açıkçası Testere serisini izlemedim. Ama çocukluğumdan beri en dandik zombi ve vampir filmlerinin dahi tutkunu olmuşumdur. Konunun iyileri ise hala arada keyifle izlediğim klasikler olmuştur bence...
İzleyen birkaç kişiden edindiğim izlenim Testere'nin sıradan bir kan gölü filmi olduğu idi, sizin yazınızı okuyunca yanıldıklarını düşünmeye başladım:)))
İzlenecekler listesine alındı kendileri seri olarak:))
Saygılar...

Adsız dedi ki...

bende hastasıyımm bu serinin gerçekten anlattığı çok şey var;)

Adsız dedi ki...

bi adaya düşsem yanıma bi elektriğe ihtiyaç duymayan plazma, aynından bi dvd bide saw serisi alırım =D