4 Ekim 2007

dönüş yok..


Tam bir yıl olucak 3 gün sonra..
hastayken bile elimden düşürmediğim.. beni tanıyan hiç kimsenin bırakabileceğime inanmadığı.. bırakın beni tanıyanları benim bile asla ayrılabileceğimize inanmadığım.. onsuz hayatın bile tadının olmayacağını düşündüğüm.. hiç yanımdan ayırmadığım.. tutkuyla bağlandığım.. bağlanmanın ötesinde bağımlı hale geldiğim.. ve hayatımın 13 yılını verdiğim.. en yakın dostum.. en sırdaşım.. ve en her şeyime tanığım.. sigaram..
evet ondan ayrılışımın yıldönümü geliyor :)
tam bir yıldır bir nefes bile içmediğim.. değil içmek elimle bile dokunmadığım.. yanımda içilmesinden rahatsız bile olmayacak kadar soğuduğum.. “way beee, demek onca yıllık tutkudan bile, sanki daha önce tutkuyla bağlandığını unuturcasına vazgeçebiliyormuş insan” diye zaman zaman şaşırdığım duman ve keyif arkadaşım..

1.5 yıl önce çekilmiş bir fotoğraf yukarıdaki..
artık ne yüzümdeki derin keder var şimdilerde ne de elimde sigara..
Özledim mi??
Hiç özlemedim..
Korktuğum gibi hayat onsuz tatsız tuzsuz değilmiş..
Kahve de, çay da, hatta alkol bile onsuz içilebiliyormuş keyif alınarak..

Aklıma gelmişken.. şu meşhur google aramaları.. herkes gibi beni de çoğu zaman gülme krizlerine sokan, “yahu insan böyle bişeyi nasıl arar, ne düşünür” diye şaşkınlık içinde düşündürten gogılmanya lar :) bi gün üşenmezsem yazacağım..
Ama rekor aramalarımdan biri yani top 10 aramadan asla eksik olmayan arama:
“emzirirken sigara içmek” ve bu anlama gelen değişik tümceler..

demek ki sevgili yeni anneler emzirmelerine rağmen sigarayı bırakamıyorlar ve "içiyorum ama zararlarını da bi öğreneyim" diyerek ilk başvuru kaynağı gogılı kullanıyorlar..
Bir yıl önce sigarayı bıraktığımı belirttiğim şu yazımda geçiyor bu konu bir cümleyle.. çünkü 13 yıl içerisinde sigara içmeyi sadece öyküye hamileyken ve emzirme döneminde bırakmıştım.
Şimdi biliyorum ki gogılcılar bu yazıma da gelecekler..
Sevgili anneler !!!

emzirirken sigara içmek yavrunuza zarar verir..
ne derece zarar verdiğinin bir önemi var mı?!?!?!
Zarar veriyor.. olay bitmiştir..
Tamam hiç kolay değil sigaradan vazgeçebilmek..

ama sözkonusu yavrunuz ise vazgeçersiniz !! vazgeçmelisiniz.. bunun bahanesi olamaz..
güya ölümü bile göze alırsınız çocuğunuz için değil mi??
Ama sigarayı bırakamıyor musunuz onun için..
yazık..
anneliğin daha ilk durağında umursamaz, kendi keyfini öne geçiren bir anne oldunuz.. iş bitmiştir..
Bunları hep yazmak istemiştim.. çünkü inanın her gün en az 10 kişi geliyor benim siteme emzirirken sigaranın zararları ile ilgilenen..
Annelik kolay değil.. ama becerilemeyecek kadar zor da değil hani.. bikaç ay özveri.. içinde binlerce zararlı madde olan bişeyi minicik bedenlere sütünüzle göndermeyin..

Zoru başarmak her zaman güzeldir.. sigarayı bırakmak zorlu bir yol.. ama yürümesi çok keyifli.. yaşam sigarasız daha güzel.. diyerek bu konuyu kapatırken sevgili Abi nin geçenlerde tüm blog arkadaşları için hazırladığı özel şarkı buketlerinden benim de payıma almanca bir şarkı düşmüştü.. rammstein tutkumu bilip, es geçmeyip bu yüzden bana almanca bir şarkı hediye etmesine çok memnun olmakla birlikte şarkıyı da pek sevdim.. geri dönüş yok diyormuş şarkı.. evet geri dönüş yok.. sigaraya geri dönmeyeceğim.. bıraktığım ayrıldığım hiçbişeye geri dönmediğim gibi..


bikaç gündür şarkıyı sürekli dinliyorum..
yarın İstanbul yolları haftasonu da Ağva yolları beni bekliyor..
kulağımda dönüş yok diye çalan güzel şarkıya karşılık ben geri döneceğim ahahah :)

Herkese keyifli haftasonları..

(WOLFSHEIM - KEIN ZURÜCK)

32 yorum:

Adsız dedi ki...

Haftasonu kızınla keyfini çıkart Fatoşcum :)
Döndüğünde dahada keyifli ol
sevgiler

7.oda dedi ki...

teşekkür ederim Banu ama bu kez yalnız gidiyorum :) Öyküyü bayramda götüreceğim İstanbula :)

ABİ dedi ki...

:)) Kein Zurück..
Sigara olayının darısı başıma..

legrottaglie dedi ki...

çok muzaffer gördüm seni. tebrik ederim.

bak geçen sene yine bu vakitler ne demişiz.. :)
- - - - - - - - - - - - - - - - -
Dün sabaha karsı kendimle konuştum
Ben hep kendime çıkan bir yokuştum
Yokusun basında bir düşman vardı
Onu vurmaya gittim kendimle vuruştum
özdemir asaf

umarım sigarasız yanın kazanır bu düelloyu.

8/10/06 21:08

7.oda dedi ki...
walla tuzlukcum nasıl da güzel uydu şiir.. süpperr!!
ve evet ben kazanacağım bu düelloyu :)
- - - - - - - - - - - - - - - - -

7.oda dedi ki...

Sevgili Abi; Zurück değil yauf Züruck :)) evet darısı senin de başına !! yol hakkında detaylı bilgi verilir :)

Sevgili Tuzluk; evet yaa haketmiyor muyum sence muzaffer olmayı :)) geçen sene bu vakitler.. gözümde büyüyen muammalı bir yol idi sigarayı bırakma yolu :) şimdilerdeyse keyfe dönüşen.. düelloyu kazanması gereken kazandı :)

enigma dedi ki...

TEBRIKLER!!! COOOK TEBRIKLER=)

Adsız dedi ki...

Tebrik ediyorum!!!! :)

Adsız dedi ki...

Tebrik ederim Fatoş. Ben de bırakacağım bu gidişle. Nasıl bıraktığını da anlatacaktın, unutma sakın ;)

Adsız dedi ki...

darisi basima :)

Adsız dedi ki...

darisi basima :)

Adsız dedi ki...

tebrikleer nasıl bıraktın deli olmadan .....ne kadar gerksiz ve bir o kadar gerekli icen insan icin sende bilirdin eskiden :)

Adsız dedi ki...

bende bıraktım
tam 10. gün :)

Adsız dedi ki...

ooo lal laa, tebrikler fatos...

Adsız dedi ki...

Bravo Fatos,ne iyi etmissinde birakmissin.

Arolium dedi ki...

wayy tebrikler aplacım.
banada diretti doktor içmemelisin yavaş yavaş ölüyorsun diye. dinlemedim tabi gencim diye. ciddi anlamda rahatsızım ve ara ara içiyorum hala. baba olsam evimde içmezdim ama.

annem duymasın, söz bırakacam..

Adsız dedi ki...

ne guzel yaa... fakat en bastan baslamamak gerekiyor demek. tebrikler sana!

YALNIZLIK OKULU dedi ki...

ya birileri bıraktığına göre ben başlıyim dedim ve başladım...ya bu askerlik ne hale getirdi beni...

Adsız dedi ki...

Such love of life cannot so quickly fade
Or vanish like a vapor in the wind.
For it was of a lasting pleasure made,
And fierce, fierce joy too bright to turn to shade,
A sun no single moment can rescind.
Such love of life cannot so quickly fade

Or vanish from the fields on which it played
These many years so fortunate and kind.
For it was of a lasting pleasure made,

Nor can it be by time or space betrayed,
As music is immortal in the mind.
Such love of life cannot so quickly fade

Or vanish as the yearning years invade,
Sweeping 'cross the will unknowing, blind.
For it was of a lasting pleasure made,

Singing through the silence unafraid,
In beauty still sustained our hearts combined.
Such love of life cannot so quickly fade,
For it was of a lasting pleasure made.

Adsız dedi ki...

tebrikler

Adsız dedi ki...

öncelikle sigarayı bıraktığınız için tebrik ederim sizi
umarım bidaha hiç başlamazsınız
bu arada fotografıda çok beğendim greenler harika olmuş

Adsız dedi ki...

Tebrik ederim ama yinede sigara güzel :-)

Adsız dedi ki...

daha nice yıllara , sevindim sizin adınıza

Adsız dedi ki...

Büyük bir başarı..Bırakmakla ne iyi yaptınız...sağlıkla kalın

Adsız dedi ki...

bravo! insan nefes aldigini hissediyor degil mi? :)

Adsız dedi ki...

sanırım sigarayı baska biriyle de kıyaslamıs oldun aynıuz amda .onu unuttuğun gibi baskalarını da unuttuğunu anladım ben
:)))

Adsız dedi ki...

1,5 ay oldu bırakalı..şimdilik iyi gidiyo ,umarım ben de sizin gibi yıldönümünü kutlayabilirim:))

Adsız dedi ki...

(the artist is always a smoker)

fotograf güzel. ve melankoli dolu...

Adsız dedi ki...

uykusuzluk ve oblomovlu bir konçarov sunulmuş tabakta. oblomov rol değişimine razı halde gelmekte.

sigara veya sigarasyus önemli bir sürecin önemli pay sahibi, bir çok konuda onsuzluk anlaşılmaz ve kavramlara alıştırılmak gibi sigarasızlığa dahi alıştırılır kişi. kabullenmek (kabullendirilmek olsa gerek sürecin devamı) bir acı noir desire ile anılmalı ve yanına beyaz şarap

Adsız dedi ki...

merhaba... nasılsın?

Adsız dedi ki...

Ben hiç sigara içmedim. ama bırakmana sevindim. aramıza hoş geldin.
bu arada harika fotograf.

Adsız dedi ki...

Kahve de, çay da, hatta alkol bile onsuz içilebiliyormuş keyif alınarak.. işte budur bide ben inansam buna

Butterfly dedi ki...

gerçekten tebrikler!Sigara konusunda son derece hassasım ve eğer bu bir anneyse içen içim gerçekten sızlıyor benim...