6 Aralık 2006

Lost


Ramazan bayramı süresince istanbulda kardeşimdeydik..
Alkan ağustos ayından beri artık tek başına yaşıyor da..
bu yüzden artık daha bi keyifli kardeşimde kalmak :)
tv izlemeyen dolayısıyla dizi özürlü ablasına bir gece saat 02 sıralarında zorla bir dizinin ilk bölümünü izletti..
abla o gece geç saate aldırmadan 4 bölümü izledi :)
sabah olmasa daha da izleyecekti de..
Hatta ertesi gün baba da olayın içine katılarak dizi izleyenler gurubu oluşturuldu..
İki gün süresince annemin oflamalarına, tehditlerine aldırmaksızın her fırsatta dizi izlendi..
(16 bölüm izlemişiz..)
Kardeşim bu dizinin iki sezonunun da dvd lerini almıştı..
3. sezon şu an devam etmekteymiş zaten..

her İstanbul turumda olduğu gibi son gün kendimi dvdci de buldum :)
ilk aldığım dvd ler bu dizinin 2 sezonluk bölümleriydi..
bu arada sigarayı da bırakmıştım ya, bu yüzden ekstradan harcayacağım parayı tabiî ki ben dvd ciye yatırdım yine :)
altmış küsur dvd alarak zor çıktım..
Ben resmen o dükkânda kendimi kaybediyorum..
Oraya fazla parayla gitmem her zaman bi tehlike benim için :)

Neyse..
Bursaya döndükten kısa bir süre sonra yaşadığım gelişmeler ve bir konser hadisesi sonrasında hayatımın yönünün birden tamamen değişmesi üzerine dizi falan unutuldu tabi diğer her şey gibi..

Yeni hayatım bir ayı, sigarayı bırakmam da iki ayı doldurdu bugünlerde:)
ve ben bugün kendim için en gerekli şeylerden birini daha yaptırmaya başladım..
Diş tedavilerime başladım.. en zoru bugündü.. bu günden sonrası kolay artık.. sanırım en geç bir ay sonra artık hiç diş problemim kalmayacak :)

Geçtiğimiz haftasonu; uzun zaman sonra film izlemek istedi canım..
ve birden dizi aklıma geldi..
önce 17. bölümü açtım..
bisürü şeyi resmen unutmuşum !!!!
bunama başlamış yani kesinlikle bende..
sonra kendimi “normal normal böyle bir dönemde beyninin bazı şeyleri silmesi normal” diyerek avuttum:)
16. bölümü bi daha izleyeyim bari dedim..

Sonra.. içimde son günlerde sıkça beliren bi istek var.. o istek yine kuvvetli bir şekilde hissettirdi kendini..
her şeyi yeni baştan yapma isteği gibi bişey bu..
tam adını koyamıyorum..
ama okuduğum kitapları bir daha okumak, izlediğim filmleri bi daha izlemek istiyorum resmen..
çok tuhaf değil mi??
Ama izlemediğim onca film varken bile sanki sil baştan bi daha hepsini izlemek istiyorum.
Kocaman bi kütüphanem var benim..
orda 300 kadar dvd alfabetik sırayla dizili.. kitaplar ise kategori kategori..
işte sanki birinci dvd den başlayıp sırayla izlemek istiyorum..
daha önce izlemişim izlememişim önemli değil..
her şeyi yeni baştan yapmak..
bi daha yapmak olsa da bazıları..
çok saçma olduğunu bilmeme rağmen bu istek sürekli kendini hissettirmekte son günlerde..

Ve ben de.. dizi konusunda içimdeki bu isteğe yenildim.. :)
diziyi yeniden, sil baştan, en baştan izlemeye başladım haftasonu :)
ilk 4 bölümü izledim..
hatta bikaç güzel diyalogu da not ettim..
dizi hakkındaki görüşlerimi de notlarımı da daha sonra paylaşacağım kısa kısa :)

Bu muhteşem dizi ne mi??
LOST !!
Zaten fotoğrafından bilenler anlamıştı :)
Yazar: J.J. Abrams, Damon Lindelof
Yönetmen: J.J. Abrams
Hikaye: Jeffrey Lieber, J.J. Abrams, Damon Lindelof

Ben dizinin bu kadar ünlü olduğunu, bu kadar izleyeni olduğunu bilmiyorum tabi..
bikaç arkadaşıma sorduğumda “aaa sen daha yeni mi duydun?” sorularıyla karşılaşsam da..
bugün nette yaptığım fotoğraf araması sırasında anladım ki LOST yüzünden resmen yer yerinden oynamış :)
hatta dizinin Türkiye fan sitesi bile olduğunu gördüm !!!!
Şu an izlenmekte olan 3. sezonunun da müthiş olduğunu duydum :)

Dizi bunca ilgiyi hak ediyor mu??
Kesinlikle..
Ve şimdi de dizinin müthiş şarkısıyla veda edelim kelimelere..

(BRIAN MCFADDEN - DEMONS (LOST))

17 yorum:

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

haydaa. az önce uğradım return'un yorumu vardi. şimdi geldim uçmuş.
tam da lost hakkıbnda atıp tutacakken noldu ki acaba?
büyülü bişi mi yoksa bu dizi de. hani büyülü bir sinemamamız vardı bizimde galasında yangın çıkan filan.
neyse.abartmanın alemi yok.
aslında blogumda yazmaya hazırlandımm bir kac hafta once giriş ve gelişmesini de yapmıştım, sonu kalmıştı.postlayamamıştım.
kısmet buraya imiş.
ukalalaık ve küstahık olarak algılamayın (ya da algılayın) abartıldığı kadar muhteşem,ultramegasüper bir dizi oldugunu düşünmüyorum ben. tabi şahsi düşüncelerim bu, milyonlarca üyesi olan blogger'i bağlamaz bu düşüncelerim!
şahsen "cek bavır"lı yirmidört dizisinden öte bir etki yapmadı ben de. ha sürükleyici, ilgi cekici vs. tamam. da o kadar işte. ha küçümseme falan değil bu rengim ve zevkim böyle demek ki. sağda solda okuyunca duyunca bu kadar çok sandım ki alır almaz ilk sezonu bitirecegim.
ki senle aynı dönemde başladım ben de izlemeye. bayram dolaylarında yani. bakıyorum 1,5 ayda 11 bölüm izleyebilmişim. ha öyle oluyor gecen cuma mesela 3 bölüm birden izledim. cumadan bugüne ise 2 bölüm.
neyse.
sonuçta ben bağımlı olmadım yani.
ama ailecek severek izliyoruz o ayrı.

7.oda dedi ki...

:)) witness yorumunu kendisi silmiş.. bakma orda author sildi diyoe ya .. yalan :) ben de şimdi sen söyleyince farkettim hatta silinmiş olduğunu :)) bence büyülü olan bu witness hiç çaktırmıyor ama.. nasıl sildi şimdi benim blogumdan kendi yorumunu yahu?? sitenin sahibi benim iznim olmadan!?!?!?
lost a gelince.. michael mann dışında son dönemlerde iyi heyecanı dozunda sürükleyici hatta zaman zaman gerilimli filmlerin sayısının bir elin parmaklarını geçmeyecek kadar az olduğunu düşünürsek.. lost bu bağlamda bence çok iyi.. ayrıca tuzluk en güzel dörtlü bölümlere daha başlamamışsın diyorum sen beni dinle.. 12-16 arası soluksuz zilediğim bölümlerdi hani bilgine :)
bu arada 24 ile kıyaslanamyacak denli üstün çekimler var dizide :))

Adsız dedi ki...

3. sezon 4 ve 6. bölüm süper.. şimdi şubat'a kadar beklicez ama nasıl... bak bi hatırlatan çıkınca nasıl hopladım gene... ben bi sinyal falan yayıp büyülendiğimizi düşünüyorum bu dizi tarafından.. ( en son stephen king'in CEPi okumuştum... bi paranoya oluşuyo da olabilir kanımca..:)

Adsız dedi ki...

Ben burada lost dizisini bir sure seyrettim, sonra konu 'bitince' mantik disi olmaya basladi, ben de biraktim seyretmeyi; ama hala hayranlari var. Lost'un bence ilginc bir ozelligi var: bir macera dizisi ozelligi tasisa da, karakterler ve insanlarin islenmesi farkli bu dizide... Bilmiyorum hangi bolume kadar seyrettiniz ama, karakterlerin ayri ayri flashback'lerle yolculuk oncesi yasamlarinin irdelendigi bolumler bence cok ilginc... Dizide iki grup ele alinmis, bir grup ne ise onu yapiyor; onceki yasamlarinda 'yaptigi ne ise o olan' karakterler de var tabii... Benim gozlemim, dizide eskiden ne ise onu yapanlardan degismeyenler var (ornegin eskiden arap terorist olan), artik oldugu gibi davranmaktan vazgecip rol kesenler var, bir de eskiden yaptigi ne ise o olan insanlar var, bunlar da degismeyenler ve kazadan sonra ne ise onu yapan kategorisine donenler olarak gruplanabiliyor. Bu ozellikleri ile Lost, 24'den farkli gelmisti bana, beni o yuzden kendine baglamisti...

Yeni yasamda eski kitaplari yeniden okumak istegi?? Bu aslinda tekrardan baska bir sey olmaz mi? Ben kutuphanenin tamamini attim, simdi de okudugum kitabi saliyorum vahsi hayata...

Hedef 30 saniye!

Adsız dedi ki...

hımm evet güzeldi...

Adsız dedi ki...

merak ediyorum bu diziyi...

Adsız dedi ki...

Charlie, Jack, Kate, Sawyer, Sun, Jin, Walt, Michael, John, Hurley, Boone, Shannon, Sayid, Claire...

Efendim yayınlanmmış tüm bölümleri seyretmiş bulunuyorum, tekrarlara girdim de..

Ben hepsini seviyorum karakterlerin aslında. Hepsi filme ayrı bir tat katıyor.
Fakat Michael'a başından beri gıcığım. John'u sevmekle birlikte sanırım Sayid favori karakterim diyebilirim. Sawyer ise çok güldürüyor beni.

Sun'a ise bayılıyorum. Bence çok güzel.. Bu caponlara (çekik gözlü yani) karşı özel bir alakam var sanırım. :)

3. sezon bölümlerine zar zor erişmiştim ve daha pazartesi günü hepsini bir anda seyrettim :)

Bu arada sonraki sezonlarda yeni karakterler ekleniyor tabiiki. Bunlar ilk sezon karakterleri bir kısmı güncel zaman içerisinde artık yoklar.
--

Adsız dedi ki...

en sevdigim dizi... sirf bu dizi icin kablo aldim ama yeni sezon subat ayinda basliyacakmis, merakla bekliyorum

Adsız dedi ki...

3. sezondan 6 bölüm abc'de oynadı, 3 ay ara verdiler, çıldırıyoruz!! Hic bir diziyi bu kadar begenmemistim, cok emek verilmiş deli bir senaryo, toplamı 6 sezonmuş, bol bol seyredecegiz yani daha :)

Adsız dedi ki...

oynadi mi? :((
turkiyedeyken en cok merak ettigim sey lostun yeni bolumleriydi.. geldigimde baktim subatta basliycak dediler iyi kacirmadim diye sevinmistim :(

Adsız dedi ki...

Ayse_Betul: DVD bulabilirsiniz; olmadı divx, internet, arkadaş çevresi vs.

Bol bol seyretmek mesele diil de, şimdi dizi ABC'de oynuyor; imkanı olanlar seyredip bizi çıldırtıyor. İyi kardeşim bizim otuz yedi ekran eskimtirik televizyon çekmiyo taa abedelerdeki televizyon kanalını :)

Adsız dedi ki...

Tam bela bir dizi, tavsiye etmem, ilk başladığımda gecem gündüzüm karışmıştı :))
3.sezon 6 nolu böbrekli bölümde bekliyoruz :)

Adsız dedi ki...

ben canadadayim abc den izliyoruz biz de internet sitelerinde subatta baslayacagi yaziyor, internetten bulmaya calisayim ilk bolumleri

Adsız dedi ki...

hehehe her bölümü özel düzenlenmiş türkçe altyazıları ve HD TV çekimleri ile arşivimin en baş köşesinde duruyor (divx)

isteyen olursa haber versin ;)

piriviiisli on lost!

Adsız dedi ki...

2. sezonun tam ortasındayız burada!
Baştan beri izliyorum - sadece Evangeline için değil tabii ki :-)

Adsız dedi ki...

54 bölümünü birden bir ayda izledigim dizi :)