15 Haziran 2006


CEHENNEMİME ÇOK GELDİM
5.

DURMADAN ÖLEN ZAMANDAN GEÇİYORDUK

Geldiğin yere yabancı, doğduğun zamana küskün..
her sayfada, sessiz kelimeler içindeki karanlığa düşüyordu..

Ellerin kopuyordu, boşlukta diğer yüzünü arıyordun..
Gözlerin uzaklarda rehin kalıyordu..
Gövdesiz sevişmeydin sen..
Sesin yabancı uçurumlara ağıt..
Gülüşün bir dala takılıp beşinci mevsim oluyordu…

Dokunmak: saydam,
Görmek: asılı bir fotoğraf,
Duymak: seslerin eridiği düzlük,
Sevgili: taştan bir iskeleti kaplayan et, yağ, ter ve ruh, yani günah ve sevapların yüklendiği bir faniydi senin için..

Yaşamak senin için tozlu bir gezegen yokuşuydu..
Anlasaydın ayak izlerimizde zulmü taşıdığımızı.. orada ölürdün..
Hayatı anladığın yerde bilirim, ölürdün..
Kanın bir kadifede oynayan misketler gibi dağılırdı..
Acılarından arınan bembeyaz bir ölüm olurdun..

Şehirleri ve insanları bir defterin karelerine yazıyordun..
Enlemine küskün, boylamını kırmış bir aşkı okuyordun..

Öptüm, dört kitaptan evvel isimsiz parmağından..
Kuş olup uçtu gölgesine oturmuş bir ağaç..
Gurbet bir kanada çok gelir diye dallarında kuşlar sönmüştü..
Anladım seni.. ve lanetlendim beşinci kitapta..

Beni gördüğünde çarmıha gerilmiş bir faniydim..
Dirildim..

-Fadıl Öztürk-
(Orphaned Land - The Calm Before The Flood)

4 yorum:

amygdala dedi ki...

cok guzel ve derin ayni zamanda, anlamak icin asik olmak lazim galiba, cunku kayboluyorum kelimelerdeki anlamlarda. yoksa kendimde mi kayboluyorum dersin..
ve senin de dedigin gibi sessiz kelimeler icimdeki karanliga mi dusuyor..
hayati anladigimizda mi olecegiz gercekten, o yuzden mi anlamak bu kadar zor, olumu goze almak lazim o halde "yasarken..."

aydark dedi ki...

gece olduğunda benim için güneş doğuyordu..
akrebin tebesindeydim seni beklerken...
geldiğinde anlıyordum ....
yüzüne dokunurken .....
kayboluyordum...
gözümü açtığımda , nakaratın tekrarındaydım.

derin sularda ne kadar nefesini tutabilirsin?? :) saygılar...

Adsız dedi ki...

Great site loved it alot, will come back and visit again.
»

Adsız dedi ki...

I find some information here.