31 Mart 2012



The Shins - It's Only Life


Ne çok mim var cevaplayacağım deyip unuttuğum.. Sondan başa doğru gideyim diyorum hatırladıklarımdan.. Hatırlayamadıklarımdan da, cevaplamadığım için bana çemkirmek isteyen varsa fırsat bu fırsat sözünü sakınmasın :)

PukiDiki mimlemiş beni en son şubat ayında.. Daha da geciktirmeden başlıyorum cevaplarıma..


1.Ölmeden görmeyi istediğin bir ülke var mı? Neden orası?
İmkan olsa da dünyayı gezebilsem.. Pek çok ülke var benim de görmek istediğim, sokaklarında dolaşmak istediğim, koklamak istediğim.. Eğer tek bir ülke görme hakkım olsaydı Mısır’ı isterdim.. Piramitleri çok merak ediyorum.. Macar şarkıları dinleyip, Mısır’ı gezmek ve fotoğraf çekmek istiyorum :)


2. Kış mı? Yaz mı?
Benim gibi çok üşüyen biri için düşünmeksizin Yaz elbette :)


3. Hiç saçının tamamını boyattın mı? Pişman mısın?
Çocukluğumda kimden duyduğumu hatırlamadığım bir bilgi.. Oksijenli su ile saç rengini açmak.. Ortaokula gidiyor olmalıyım.. Çeşme’de ailece tatildeyiz. Annemlerden gizli eczaneden gidip bir şişe oksijenli su alıyorum.. Ilıca’nın o tuzlu denizinden çıktıktan sonra kimseye çaktırmadan oksijenli suyu saçıma döküyorum.. Kızgın güneşin altında ben on dakika sonra sarışınım! Herkes şokta, annem ne yaptığımı soruyor korkudan söyleyemiyorum tabi. Ve nasıl iğrencim nasıl çirkin, civciv sarısı bir kafa! Bildiğin “kezban”!. Köyden inmiş şehire, boyamış saçını sarıya.. Annemle hemen gidip bir kutu boya aldık.. Kendi doğal saç rengime en yakın olan koyu kestane renginde.. Hem saçlarım kesildi hem de boyalı kuşa döndüm. O gün bugün nefret ettim sarı saçtan..! O gün bugün bir daha boyanmadım :)
İnsanın en güzel hali doğal hali.. Ne renk olursa olsun, kendi saçı olsun..


4. Blog'umda en çok ne tarz konular görmek isterdin?
Sen ne yazmak istiyorsan onu okumayı tercih ederim.. :)


5. Yaptığın en çılgınca şey neydi?
Ama gerçekten söyleyemem :)


6. En sevdiğin tatlı nedir?
Heryerde başka bir isim verilen bir tatlı benim en sevdiğim.. Ben adını ilk Antep fıstıklı Dolama olarak öğrendim ama daha sonradan burma, sarma gibi pek çok ad ile gördüm.. O nasıl keskin bir tatlı lezzetidir öyle!!


7. Hiç bıkmadan kullanabileceğin oje rengi?
Siyah ve kırmızı arasında gidip gelsem de, ikisinden bir tercih yapmam gerekirse Kırmızı :)
Doksanlı yılların başı.. Liseye gidiyorum.. O zamanlar simli parlak pembe eflatun beyaz ojeler moda. Kırmızı ojeleri sadece küçük çocuklar ve çok gezen kızlar! sürüyor.. Ama ben de nasıl seviyorum kırmızı ojeyi, nasıl hoşuma gidiyor tırnaklarımda o rengi görmek.. Ama çok gezen bir kız da değilim hatta hiç gezen bir kız değilim aslında. Ama işte kırmızı oje sürmek hafiflik göstergesi gibi resmen.. Yine de her fırsatta sürüyorum kırmızı ojelerimi ve herkese şu yalanı söylüyorum: “Meryem (teyzemin torunu, 5 yaşlarında, sık sık bizde kalıyor) yine bize geldi de, birbirimize oje sürdük, yoksa ağlıyor” :)))


8. Hayvanları sever misin? Evde beslemeyi istedin mi hiç?
Sevdiğim hayvanlar da var, sevmediklerim de. Ama evin içinde tüy döken, her yeri tüy yapan hayvanlar beseleyemem. Muhabbet kuşları iyidir:) hele bizim Bıcır gibi çok insancıl ve çok konuşuyorlarsa!!


9. Düzenli olarak takip ettiğin bir dergi var mı? Varsa hangisi?
Yıllardır düzenli olarak takip ettiğim “Sinema” dergisi var.


10. Sence Türkiye'de en yaşanılası şehir neresi? Neden?
Bursa’da yaşıyorum, yaşaması rahat bir şehir. Ama kültür ve sanat ve etkinlikler neredeyse sıfır.. Artık iyice soğudum Bursa’dan.. Tek sevdiğim şey bu şehirde: Evim!
Çocukluğum ve üniversite hayatımın bir kısmı İzmir’de geçti ve çok sevdim ben o şehri.. Bir zamanlar tek sevdiğim şehirdi.. Fakat sonra eski eş ve ailesi sayesinde nefret ettim şehirden.. Anladım ki bir şehri güzel yapan aslında anılar.. Her ne kadar yaşaması zor bir şehir olsa da İstanbul şimdilerde en sevdiğim şehir.. Yetişilemeyecek kadar fazla kültürel aktiviteyi, etkinlikleri, konserleri, festivalleri barındıran, yaşayan şehir İstanbul.. Üstelik fotoğraf çekmekten hiç bıkılmayacak bir şehir..


11. İnsanların sende gördüğü, dile getirdiği en iyi ve en kötü özelliğin nedir?
En kötü özelliğim sorunlar karşısında sabırsız oluşum. Bu sabırsızlık zaman zaman beni de yakın çevremi de huzursuz edecek kaprisler yapmama sebep oluyor.. Bazen gereksiz gerginlikler yaratıyor.. Bir sorun varsa hemen çözülsün istiyorum. Kendi haline bırakamıyorum.. Pes de edemiyorum.. Çözene kadar savaşıyorum ama bu savaş sırasında sabretmem gereken süreçte rahat duramayıp sürekli huzursuz yaşıyorum ve yaşatıyorum:(
En iyi özelliğim ise içimin dışımın bir olması ve herkesi olduğu gibi görüp kabul edebilmek yargılamadan.. Bu özelliğim sayesinde herkesin dert ortağıyım. Çok iyi bir dinleyici ve gözlemci olup, kimseyi yargılamadan kabul edip, içimdeki her şeyi de söyleyince, sevdiklerim tarafından çalınacak ilk kapı oluyorum :)


Ve mimlediklerim;
Vladimir
KaraKitap
İpekböceği

ve yorumlar için de okuyan herkesin cevaplarını merakla bekliyorum..
(erkeklerin 3. ve 7. sorular hariç tabi ki:))

15 yorum:

Vladimir dedi ki...

Çok hoş bir mim, saçlarının rengini değiştirdiğin bölümü çok renkli anlatmışsın. O anki hislerini harika aktarmışsın. Tamamını keyifle okudum. MİM için teşekkürler ayrıca. Ama ben de ihmalkarım bu ara, yine de yazacağım. :)

Erdem Aksoylu dedi ki...

1.Ölmeden görmeyi istediğin bir ülke var mı? Neden orası?
Danimarka. İçin ısınık bu ülke insanına.

2. Kış mı? Yaz mı?
İlkbahar. O baharın verdiği enerji ve ergen heyecanı hep sürse keşke.

3. Hiç saçının tamamını boyattın mı? Pişman mısın?
benim saçım boy atmıyor. hep kısa kestiriyorum.

4. Blog'umda en çok ne tarz konular görmek isterdin?
beni.

5. Yaptığın en çılgınca şey neydi?
yüzbinlerce spermi geçerek anneme düşmek. hem de ilk günümde. daha çılgınına gerek yok. daha doğrusu sonradan yaptıklarımıza çılgın demenin bir manası yok.

6. En sevdiğin tatlı nedir?
aşure.

7. Hiç bıkmadan kullanabileceğin oje rengi?
kullanacaksam kırmızı kullanırım.

8. Hayvanları sever misin? Evde beslemeyi istedin mi hiç?
severim. evde de besledim. istemem ama. zor iş.

9. Düzenli olarak takip ettiğin bir dergi var mı? Varsa hangisi?
penguen, uykusuz, fotoğraf, playboy

10. Sence Türkiye'de en yaşanılası şehir neresi? Neden?
İstanbul. güzel ve çirkin bir arada kardeşçe yaşıyorlar burada. Mesela; boğaz güzeldir, trafiği çirkin.

11. İnsanların sende gördüğü, dile getirdiği en iyi ve en kötü özelliğin nedir?
Zeki ve yaratıcı olmam sevilir. Fazla konuşmam, paylaşmam. Kızdırır.

Ve mimlediklerim;
Mim Kemal Öke

yosistanbul dedi ki...

1.Ölmeden görmeyi istediğin bir ülke var mı? Neden orası?
Mardi Gras-- berlin, new orleans ya da rio'da...
Angkor Wat'ı çok görmek istiyordum, birkaç haftaya olacak inşallah.


2. Kış mı? Yaz mı?
Senin cevabını çalabilir miyim?
"Benim çok üşüyen biri için düşünmeksizin Yaz elbette :)"


3. Hiç saçının tamamını boyattın mı? Pişman mısın?
Gençken japon çizgi roman kahramanları gibi mavi-siyaha boyatmıştım. gayet iyi olmuştu. şimdi olsa yine yaparım.


4. Blog'umda en çok ne tarz konular görmek isterdin?
Çok memnunum bu halinden, takibe devam!


5. Yaptığın en çılgınca şey neydi?
Neyse ki illegal değildi... ama galiba illegaldi hahaha!


6. En sevdiğin tatlı nedir?
Profiterol ve kazandibi...


7. Hiç bıkmadan kullanabileceğin oje rengi?
Kadın olsaydım koyu renklere giderdim sanırım. çok sıkıcıyım.


8. Hayvanları sever misin? Evde beslemeyi istedin mi hiç?
Artık bir kedimiz var!


9. Düzenli olarak takip ettiğin bir dergi var mı? Varsa hangisi?
Sinema, Altyazı.


10. Sence Türkiye'de en yaşanılası şehir neresi? Neden?
İstanbul olmadığı kesin. Buralıyım ama burası katlanılır bir yer değil. O kadar soğuk olmasa eskişehir derdim.


11. İnsanların sende gördüğü, dile getirdiği en iyi ve en kötü özelliğin nedir?
Hemen itiraz ediyorum. Bir de hala büyümedim. ama belki de iyi bir şeydir bu :)

Leylək Xəlifə dedi ki...

1. England - nedenini bilmiyorum. Evim ordaymış gibi geliyor bana :)

2. Tabii ki yaz! Kışta ben yaşamam, sürünürüm :(

3. 2008-de saçımın tamamını boyattım:) kendimden başka herkes beğendi, hemen "Undo" yaptım :)

4. Kitaplar hakkında!

5. Tesadüfleri işaret sanmak. Never again!

6. Ayva reçeli

7. Kırmızı :)

8. Hayvanlardan hep korktum. Kuş bile görsem hemen üstüme atlayacak gibi geri-geri gidiyorum :)) Bir kedimiz var, evin içine giremez, hep kapıda yatar. Annem evden çıktığında o da peşinden gidiyor, annem alışveriş yaparken marketin kapısında bekliyor, sonra ikisi birlikte eve dönüyorlar. Sanki kedi değil köpek:))

9. "El" dergisini yıllarca takip ettim, sonra birkaç sayını unutup alamayınca bıraktım. Ama hepsi kütüphanemde duruyor:)

10. Bilmem :)

11. En kötü: Sabırsızlık En iyi: Empati

Faruk Soker dedi ki...

1.Ölmeden görmeyi istediğin bir ülke var mı? Neden orası?
Dünyadaki her yeri gezmek istesem de en çok güney amerikayı merak ediyorum. Mutlaka spesifik bir adres istiyorsan maya tapınakları kesinlikle görmek istediğim yer...

2. Kış mı? Yaz mı?
Kışın soğuğu ve yazın sıcağını bırakıp Bahar mevsiminde gitmek güzel olabilir...


3. Hiç saçının tamamını boyattın mı? Pişman mısın?
PAS:)


4. Blog'umda en çok ne tarz konular görmek isterdin?
senin aklından geçen sana dair şeyleri okumayı tercih ederim.


5. Yaptığın en çılgınca şey neydi?
hepsi birbirinden çılgın olduğu için hangisini yazsam bilemedim:))


6. En sevdiğin tatlı nedir?
Heryerde başka bir isim verilen bir tatlı benim en sevdiğim.. Ben adını ilk Antep fıstıklı Dolama olarak öğrendim ama daha sonradan burma, sarma gibi pek çok ad ile gördüm.. O nasıl keskin bir tatlı lezzetidir öyle!! ( bu soruya verecek cevabım kelimesi kelimesine seninki ile aynı )


7. Hiç bıkmadan kullanabileceğin oje rengi?
PAS2:)


8. Hayvanları sever misin? Evde beslemeyi istedin mi hiç?
Özellikle köpekleri severim... ama evde beslemeyi hiç düşünmedim... daha doğrusu evde hiçbir şekilde hayvan beslemeyi düşünmedim... anca büyük bahçeli kocaman bir evim olursa o zaman bir tane golden alıp koşup oynarım kendisiyle...


9. Düzenli olarak takip ettiğin bir dergi var mı? Varsa hangisi?
düzenli olarak tek bir dergi olmasa da her ay mutlaka bir yelken dergisi ve otomobil dergisi alıp okuyorum ne var ne yok diye...


10. Sence Türkiye'de en yaşanılası şehir neresi? Neden?
bana göre istanbul olmadığı kesin... izmir ve eskişehir bana nedense çok çekici geliyor... ama girilebilecek denizi olan her yerde yaşarım....


11. İnsanların sende gördüğü, dile getirdiği en iyi ve en kötü özelliğin nedir?
iyi tarafım sevgi dolu olmam, kötü tarafım inatçı ve sabırsız olmam olarak belirtiliyor çevrem tarafından...

cinar dedi ki...

Cok içten cevaplamissin her soruyu, bir çırpıda okudum :) bir daha saclarını boyatmadigin icin cok sanslisin. Ama insanın sacları cok erken beyazladiysa boyatmak zorunda kalıyor :(

PukiDiki dedi ki...

Çok güzel ve içten cevaplar, gerçekten çok beğendim :)

banu dedi ki...

ben baya bi tanıyomuşum seni yaw :),sorulara önce senin ne cevap verebileceğini düşündüm sonuç olarak çoğu cevaplar aynı çıktı :))))

Yok dedi ki...

Ben bu mimi < a href="http://ipeksi.blogspot.com/2012/02/roportaj-l-mim.html" >
burada cevaplamıştım, çok severek zevkle cevapladığım sorulardı.Senin de mimlediğini ekledim çok teşekkür ederim.Burdan okuyacaklar için:

1. Japonya ve Amerika. Nedeni yok.İkisinin de kendine ait merak edilcek tarzı, farklı yaşamları olduğunu düşünüyorum.

2.Eskiden yaz derdim nedense. Ama aşırı sıcak beni boğuyor. Kışı daha çok seviyorum.

3. Evet boyattım nedense doğallığın en güzeli olduğunu anlamanız için burnunuzu sürtmeniz gerek kız milleti olarak.Bi zamanlar röfle yaptırdım ne alakaysa en büyük pişmanlığımdır ama hemen döndüm.

4. Başkasının bloguna karışmak haddimiz değil "gönül ister ki" diye başlayıp sayabiliriz her birimiz elbette ama kişiye özel bir alan dediğim gibi o yüzden yazmıyorum. Tasarımı özenli,içinden geldiği gibi,samimi ve klişeden uzak yazanları daha sıcak buluyorum ben genelde.Ve yorum cevaplarına takmış durumdayım (sonradan olma bu huy)

5.Çoğu zaman kişiyi aptal durumuna düşürür çılgınca denen şeyler yapmam hoşlanmam da.

6.Çikolatalı tatlılara zaafım var ve yaş pasta.

7.Tek seçeneğin var dersen essie a mischievous soft gray (tarif edemedim rengi)krem-gri arası

8. Kuş, balık, kısa bi süre de olsa köpek, minik su kaplumbağası baktım.
Ama önceden hiç sevmediğim halde içimde beliren kedi sevgisine nasıl dur dicem bilmiyorum istiyorum çok

9.Çocukluğumdan beri düzenli olarak dönem dönem izlediğim çok dergi olmuştur,artık çok zamanım olmasa da hemen her hafta Penguen,Uykusuz ve zevkime,içeriğine göre her ay alırım çeşitli konularda birkaç dergi.

10.Marmaris 1 numaram. Yazın gidiyorum ve mopetle işe gidip geliyor bayanlar bayılıyorum kışın daha da sakin. Kışı güzel ama yazın dayanılmaz sıcak.2. Bursa. Bana huzur veren elit bir şehir,

11. Sadece eşim dostum sevdiğimin söylemlerine göre cevaplamak istiyorum kendime acımasızımdır çünkü.
En kötü özelliğim: İyi niyetimi suistimal ettirmem iyilikten maraz doğuyo derler ya.Çok başıma geliyo bana kızıyo sevdiklerim. Bazılarının seviyesine inmek gerek bazen ama yapamıyorum.Alıngan olmam çok kötü çok kıırlganım. Çok sevdiğimi çok kıskanabiliyorum. Daha önce söylediğimi tekrar etmem. İnatçıyım bazen de.
En iyi özelliğim: Çok iyi sır saklarım laf taşımam. Çok sadığım sevdiklerime.Otokontrolüm.Sabırlı olmam.Merhametli olmam.Değer vermediğim insanları kale almam ve üzemezler beni. Güçlü bir insan olduğum söylenir (sanılır daha doğrusu,benim tercihimdir).Şık olduğum söylenir bakımsız saç baş bi tarafta dolaşmam.

dark... dedi ki...

1.Ölmeden görmeyi istediğin bir ülke var mı? Neden orası?
ben aslında hic bir seyi susamışçasına istemiyorum... ama sanırım eski maya tapınaklarını görmek isterdim...

2. Kış mı? Yaz mı?
yaz....


4. Blog'umda en çok ne tarz konular görmek isterdin?
twitter da yaz.. hem daha kısa hem daha vurucu :)


5. Yaptığın en çılgınca şey neydi?
:) :)


6. En sevdiğin tatlı nedir?
çok var.. sekerpare, burmakadayıf, fırın sütlaç, irmik helvası


8. Hayvanları sever misin? Evde beslemeyi istedin mi hiç?
hayvanlar olmalı.. sevilmeli.. severim cogunu.. ama ellemeyi ve etrafımda dolasmasını istemem sanırım hic birinin... hele evde hiç

9. Düzenli olarak takip ettiğin bir dergi var mı? Varsa hangisi?
Ntv tarih

10. Sence Türkiye'de en yaşanılası şehir neresi? Neden?
izmir.. ve hic yoruma acık bile degil.. cok net...

11. İnsanların sende gördüğü, dile getirdiği en iyi ve en kötü özelliğin nedir?
kötüler: sabırsız.. karsımdakinin sözlerini surekli kesen..

İyiler : sessiz uyurum :):)

banu dedi ki...

1.oooo o kadar çok ki nasıl seçsem karar veremiyorum ama öncelik HİNDİSTAN diyelim.İnsanları çok ilginç ve gerçekten çok merak ediyorum..
2.ilkbahar olsa olmaz mı? :))
3.Saç boyatmak onu bana sorun dahiyim o konuda :))) denemediğim pek renk kalmadı. Sarı favorim kara kaş kara göz sarı saç bidaha mı tövbe, ama ben çok uyarı almama rağmen o sarı saçla altı ay gezdim yaw hemde kendimi çok güzel hissederek :)))
4.Her telden, sen yaz yeter :))
5.en çılgın olanı söylemem ama Nişanlımın ailesiyle beraber yolculuk yapmışlığım var hemde otobüsle hemde 12 saat (kaynana, kayınvalide ben ))
6.tabi kiii çikolata ayy canım çekti :))
7.kırmızı
8.hayvanları severim ama tırsarım da :))
9.yok ki :))
10.Çabuk sinirlenmem sizinrlenincede aklıma geleni yapmam iyi özelliğim yokmu ne :))

banu dedi ki...

10 yerine 11 i cevaplamışım :))
en yaşanılası şehir, sevdiğim insanların olduğu şehir tabi ki BURSA

Müjde dedi ki...

İşte cevaplar :)

1-Paris.neden bilmiyorum ilgimi çekiyor.ismi bile çekiyor beni

2-kesinlikle yaz.cıvıl cıvıl, hareketli, herkes sokaklarda...

3-evet hemde turuncu bildiğin turuncuya boyattım.ozamanla muhteşem yüzyıl hürrem filan yoktu.bildiğin o hürrem rengine boyattım.kimse pek beğenmedi.ama ben üstüste 2 kere boyattım.hiçde pişman olmadım :)

4-Herşeyden bi parça ama daha çok hayaa ve yaşanmışlıklara dair şeyler..

5-2000 Metre yükseklikten yamaç paraşütü ile atladım:)

6-kestane şekeri

7-Bordo ve kırmızı

8-küçükken civciv ve tavşa deneyimim oldu.sonrada muhabbet kuşu.ama hep bir köpeğim olsun isterdim..

9-yok

10-Sevdiklerim nerdeyse orayı severim.sırf çok beğendiğim için sevdiklerimi bırakıp başka bi şehirde yaşamak istemem

11-en iyi özelliğim neşeli olmam heralde.çabuk kaynaşırım.birde herkes güçlü olduğumu söyler.kötü özelliğim herşeyi kafama fazla takmam,sabırsızlığım ve herşeyde net olmak istemem.ya beyaz ya siyah olacak, griye yer yok bende

Adsız dedi ki...

"piramitleri fotoğraf çekmek istiyorum." yerine "piramitlerin fotoğrafını çekmek istiyorum." demek dilimize daha uygun olmaz mıydı? yani piramitlerin filmini yapmak istiyorum, piramitlerin hikayesini yazmak istiyorum vb. gibi. tabii blog sizin, yazanı sizsiniz ama bana pek doğru bir kullanım gibi gelmedi. sevdiğim bir blogcusunuz, uyarmak istedim.

7.oda dedi ki...

Doğru. Hemen düzeltiyorum. Teşekkürler.