3 Temmuz 2007

marilyn manson


İnsan o havayı solumalı :)
konser havasını diyorum .. solumalı..
Sonunda çok istediğim bir konsere bir aksilik olmadan gidebildim.. daha önce niyetlendiğim; Placebo, Samael ve Orphaned Land konserleri zamanlarında hep aksilikler çıkmış ve gidememiştim :)
Marilyn heyecanım günler öncesinden başlamıştı zaten.. ama son günü ne ben anlatayım ne de siz dinleyin ahahaha :)

Pazartesi ay başı olması dolayısıyla yoğun bi şekilde çalışıp, öğleden sonra kıyafet değiştirilip, saç baş uygun şekilde yapılıp, ojeler sürüldükten sonra çanta tamamen boşaltıldı.. daha önce bu tarz tek bir konsere (Manowar) gitmiş ve o konserin girişinde kapıda çantamdaki her şeyi boşaltmak zorunda kalmıştım. İçeriye bir kalem bile sokmamıza izin vermemişlerdi.. ben yine aynı şey olucak diye düşünerek bu kez hayatımın en boş çantalı İstanbul seyahatini gerçekleştirdim.. Çantamda bulunanlar: sweet, yedek body, cüzdan, telefon. Sadece ve sadece bu 4 parça ile gittim ya istanbula hala inanamıyorum.. yani bir tarak bile almadan.. ve çok pişman oldum. Çünkü bu kez de tam aksine fotoğraf makinesi bile serbestti.. ah ah.. hem yol boyu hem de konser sırasında ben fotoğraf makinesizdim !!

Hani şu heryerde reklamını gördüğümüz “İstanbul-Bursa arası sadece 75 dk.” hızlı feribotlarını test ettim.. hakkaten hakkını vermek lazım süper bi alet. Eski denizotobüslerini ve her dalgada havalanışlarımızı düşünürsek, bu aletle en ufak bir sarsıntı geçirmeden (deniz çok dalgalıydı üstelik) ulaşıyorsunuz karşı kıyıya :) gidişte 90 dönüşte 80 dk. sürdü bu arada yolculuk..

Bursadan İstanbula bir buçuk saatte gidip Yenikapıdan Kilyosa 3 saatte ulaşmak da bi ilginç doğrusu. Ama sahilden çok keyifli bir sohbet eşliğinde yolculuk yapıp, bir sürü de güzel yerler gördüğüm için hiç şikayetim olmadı :)

Festival alanı harika bir yerde. Serin bir Karadeniz havası, dalgalı bir deniz ve bir sayfiye kentinde kurulan pistler, çadırlar.. sanki çok farklı bir arena adeta..

Marilyn Manson konseri festivalin kapanış konseri idi. Cuma gününden gidip onlarca grubun konserini izlemiş müthiş yorgun festival insanlarına kalabalık miktarda M.M. hayranı eklenince ortalık görülmeye değerdi doğrusu. Sanırım bir pazartesi akşamı olması dolayısıyla böyle bir kalabalık beklenmiyordu.

Mekan da, ses sitemi de, güvenlik önlemleri de ve hepsinden önemlisi M.M da harikaydı..
Konserin açılış parçası benim geçen hafta sitemde yayınladığım If I Was Your Vampire olunca ben pek bi keyifli başladım zaten konsere :) ki açılış için bence çok iyi bir seçimdi.. şarkının gerek giriş kısmı, gerekse ilk basların vurulduğu kısım falan süperdi..
benim listeden epey bi şarkı vardı repartuvarda :) ve ben o şarkıları söylediği sıradaki keyfimi, mutluluğumu, hislerimi anlatamam.. If I Was Your Vampire, Tainted Love, Sweet Dreams, Heart Shaped Glasses,..
Evidence ı çalmadı üzüldüm..
This Is The New Shit i çalsa tam gaz olurdu…
Great Big White World u çaldı şaşırdım..

Bryan Warner ın tipi konusunda pek bir yorum yapmayacağım zira hepimizce su götürmez bir gerçek korkunç bir yüzü olduğu :) makyajsız hali daha da feci.. bunlar tamam ama ben kesinlikle bu kadar iri bir adam beklemiyordum !! Sanki ben böyle eciş bücüş kemik yığını bir adam bekliyordum. Ama Bryan hem etli butlu hem de epey bi uzundu yauf ahahahah :)

Çok konsere gittiğim söylenemez ama gittiğim konserlerin içindeki tabiki en en en eğlendiğim, en zıpladığım, en bağırdığım (böğürdüğüm) konserdi.. sağ ayak tabanım zıplamaktan dolayı su toplamış :) sesim kısılmadıysa bu ses tellerimin sağlamlığındandır.. yoksa 80 dakika kadar hiç susmadım ben de Bryan gibi :)

Sahnede kaldığı süre içerisinde hem görsel bir şov –sanırım Türkiye’de olduğu için pek ustrupluydu- , hem harika ve hiç düşmeyen performansı ve her şeyden önce mükemmel sesi ile eksiksiz bir konserdi diyebilirim kendi açımdan.. ilginç mikrofon sapı, kırmızı şerit göz makyajı, bir ara sahneye doğru eğilip kırmızı rujunu eliyle çeneye kadar yayması, ve konser sırasında el, ayak, bacak, kalça hareketleri ile yine de işte Marilyn Manson dedirtti :)

Yine gelse hiç düşünmeden yine giderim.. sen çok yaşa M.M, bana böyle keyifli bir gece geçirttin ya..

Konser sırasında ister istemez çevrendeki insanlarla çarpışma falan gibi fiziksel temaslar yaşıyorsun.. -ki ben eğer sahne önünde olmasaydım, o kalabalığın içinde kesin ezilmiştim..- konserin son yarısında arkamda bir genç vardı.. sık sık birbirimize çarpıp sonra göz göze gelip kibarca "afedersin" anlamında birbirimize gülümsedik.. tipi ve makyajı Placebo nun solistine benzediğinden, “özenti gençlik” diye düşünüp kaale almadığım bu genç sayesinde bol miktarda Mtv nin sahne önü kamerasında boy gösterip, içimden “alla alla neden kamera ikide bir bu kısmı çekiyor ki” diye söylenip hala durumu anlamayıp, taaa konserin sonunda bi sürü kişi gelip o gençle fotoğraf çekilince “sanırım bu genç ünlü” deyip ancak düşen jetonlarım sayesinde, The Horrors grubundan biri olduğunu öğrendim :) Şu fotoğrafta sol altta gördüğünüz şahsiyetle, yani M.M konserini birlikte izleyip, birbirimize sık sık gülümsediğimiz, kaale almadığım Horrors elemanıyla bu yüzden bir fotoğrafım bile yok. Zaten bi de insanlar gelip fotoğraf falan çekilmek isteyince çocuğun yüzüne bön bön bakmıştım “ne oluyo ki, sen kimsin ki” gibilerinden.. o da sıkılgan mahcup bi şekilde bakmıştı bana..
böyle işte..

Şimdi diyorum ki… Şurdan izlenmeli Sweet Dreams.. ki dün geceki kalabalık ve o atmosfer görülsün diye..
Ve aşağıdaki linkten indirilip dinlenmeli yine sol albümünden muhteşem bir şarkı.. hissedilsin diye.. :)

(MARILYN MANSON - HEART-SHAPED GLASSES)

6 yorum:

Adsız dedi ki...

mikrofon da enteresanmış =)

Adsız dedi ki...

ben gidemedim konsere:(:(:(

Adsız dedi ki...

acayip karizmatik bir kişilik kendisi :)))
yanlız çok ii olduğunu duydum konserinin...

Adsız dedi ki...

nispet yaparcasina anlatmissin :))
ayrıca ses sisteminin guzel olmasindan dolayi cok sanslisin, gittigim cogu konserde vasatdi cunku...

Adsız dedi ki...

(:

Adsız dedi ki...

akıllıymış, birde ekmek bıçağına paramı verecek :)