2 Mayıs 2007

bu son (mu)


Hani hep deriz yabu son” ..
çoğu zaman bu cümleyi kullandığımızda son olmaz aslında :)

Daha çocukken başlıyoruz bu cümleyi hayatımıza almaya..
yaramazlık yaptığımızda ve anne ya da babamız kızdığında heme
n bu son, bi daha yapmayacağım” deriz..
ama yine yaparız :)
ve yine
bu sonderiz karşımızda öfkeli birilerini bulduğumuzda :)
hoş ebeveynken de durum değişmiyor sanırım..
roller değişse de bazen kelimeler aynı kalıyor :)
yaramazlık yapan çocuğumuza “se
ni bu son uyarışım” deyiveririz..
ama gerçekte son değildir..
bu cümleyi kullandıktan sonra bile bilmem kaç “son kez” daha uyaracağızdır :)

Bu son, bi daha yaramazlık yapmayacağım..
Bu son, bi daha hep sözünü dinleyeceğim..
Bu son, bi daha sigara içmeyeceğim..
Bu son, bi daha yalan söylemeyeceğim..
Bu son, bi daha sevmeyeceğim..
Bu son, bi daha aşık olmayacağım..
Bu son, bi daha sınavıma iyi çalışacağım..
Bu son, bi daha kimseye yenilmeyeceğim..
Bu son, bi daha kimseye güvenmeyeceğim..
Bu son, bi daha hiçbişeyi zorlamayacağım..
Bu son, seni bir daha uyarmayacağım..
Bu son, bu kez bitti..
Bu son, bi daha evlenmeyeceğim :)
….
..

Bunlar hemen bi çırpıda aklıma gelen
bu son lar..
ve bu son ların gerçekten sonu yok:)
işin ilginç tarafı da
bu sonderken hepimizin kendi söylediklerimize inanmamız..
gerçekten de içimizden
bu sondiye haykırdığımız için kelimeye dökülür bu cümle..
bi daha yaramazlık yapmayacağımıza o anda inanırız..
bi daha kimseye güvenmeyeceğimize o anda gerçekten inanırız..
bu kez gerçekten son olduğuna inanırız..
ama..
son değildir..
neden peki ??
pek çok nedeni var elbet :)
bunu başka bir post konusu olarak –hatta postun adı: "gerçekten son olmayan sonların sebepleri" olsun- yazmak üzere erteleyerek, aklıma
bu sonların nerden geldiğini söyleyeyim..

sevgili arkadaşlarım ve sitemi sürekli takip eden sessiz okuyucularım biliyor ki bir ay önce
boşanma davam vardı. Ve tek celse de boşanmıştık.
Bence
bu son du !!!
yani davanın sonunda hakime hanım: “…. şartlarında anlaşarak tarafların boşanmalarına karar verilmiştir” demişti.. ve biz de kağıdı imzalamıştık... bence gerçekten
bu son du !!
ama devlet dedi ki: “yok öyle kolay son :) tek seferde son olur mu :) sen hayatın boyunca
bu sondediğin zaman son oldu mu?? Öyleyse şimdi neden olsun?? Bu sadece mahkemenin kararı.. hele gel bi kesinleştir bakalım kararı….”

Şaka bi yana.. sevgili avukat arkadaşım (buradan bir kez daha teşekkür ediyorum Lemancım) hem bizi uyardı hem de ülkemizde avukatsız boşanan çiftlerin başına çok sık gelen bu karmaşıklığı anlattı.. çiftler mahkeme den çıkan boşanma kararının altına imzayı attıklarında, boşandıklarını sanıyorlar.. Eğer içlerinden biri nüfus cüzdanını hemen değiştirmeye kalkarsa sorun ortaya çıkyıor.. ama yıllarca değiştirmek için başvurmayanlar oluyormuş.. işte onlar için sorun başlıyor.. aradan yıllar geçiyor mesela.. birisi evlenmeye kalkınca nüfus müdürlüğünden hala evli olduğu sonucu ortaya çıkıyor.. neden ?? kararı kesinleştirmedikleri için..
Yani karar kesinleştirme diye bişey var arkadaşlar.. temyiz hakkından vazgeçip kararı kesinleştirdiğinize dair üç beş yere imza atıyorsunuz adiliyede.. mahkemede sizin boşanmanıza karar veren hakime hanım odasında imzalardan sonra son bir kez daha soruyor size..
“temyiz hakkınızdan vazgeçiyorsunuz??”
.. evet
.. evet
“boşanma kararını kabul ediyorsunuz??”
evet ..
evet..
o zaman temyiz yolunu kapatarak boşanmanızı kesinleştiriyorum..

Adliyeden çıktığımda kocaman kocaman yağmur yağıyordu..
hani çok uzun zamandır görmediğim iri damlalarla bi ıslandım bi ıslandım..
yağmur iyidir dedim içimden..
ki benim gibi yağmuru da, ıslanmayı da çok seven biri için adliye çıkışı nasıl bi ferahlık yaşattı bana kimse anlayamaz..
içimden bi de dedim ki: “geçmişe ait ne kadar kötü anım varsa aksın gitsin bu damlacıklar gibi.. bu yağmur hepsini alıp götürsün..”

Eve geldim sırılsıklam..
bahar gelmiş..
evime yağmurlu toprak kokusu girsin dedim açtım pencerelerimi..
ve bugünün anısına yukarıdaki fotoğrafı çektim..
Sanırım bu kez gerçekten son :)
Son dimiiiiii?!?!??!?


(A-HA - CRY IN THE RAIN)

17 yorum:

Adsız dedi ki...

Oncelikle fotograf cok guzel, makro da calismaya basladin anlasilan, cok guzel :)

Son listene gelince, bence "bu son" dediginde biraz da yeni bir baslangica hazirlanmis olmuyor musun, aslinda her bitis bir baslangic degil mi yasamda,
hatirliyor musun?

Rıdvan Elitez dedi ki...

Bu son "son" kelimesini son kullanışın olsun temennisi ile... Fotoğraf da yazın da çok hoş olmuş...

Sonunu getirdiğine göre yeni bir başlangıçta buluşmak üzere. :)

Adsız dedi ki...

her ne kadar iyiyim mutluyum dememiş olsanda son yazında mutlu
olduğunu
okudum sanki...sevindim senin adına..inşallah bu son olmasada en
kötü son bu
olur...:=)
bide şu lafını tuttum inan benim üzerimden sanki sıkıntılar
gitti...
""""içimden bi de dedim ki: “geçmişe ait ne kadar kötü anım
varsa aksın
gitsin bu damlacıklar gibi.. bu yağmur hepsini alıp götürsün..”
""""
ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

Gece yarısı sayfana girmiştim okudum gece, bu durumlrda ne söylenir bilemem ama sen doğrusunu bilirsin bunu biliyorum hayatın renkli ve neşeli vede şu hayat ışığına farklı bakışın sönmesin
Müzik çok güzel

Nakhar dedi ki...

Ve Tanrı dedi;
Evet Son!
Ve Kul yedi... :)

ölmediğin sürece hiçbir şey son değildir...

sakın kendini öldürme bırak zamanı gelince olsun :)

Adsız dedi ki...

evet resimler çok güzel daha güzellerini bekliyorum ben senden[ biraz fazla koyu =) ]

7.oda dedi ki...

sevgili witness; öncelikle ben de fotoğrafımı beğenmene sevindim. makro çalışmaya başlamadım çünkü makro objektifim yok daha :) hatta konu açılmışken ben 55 üstü lens istiyorummm:) mesela 70-210 iyi olurdu hani :)
bu fotoğrafı çekebilmek için ağacın dibine kadar girdim hani makinemle ancak oldu :)

gelelim son-başlangıçlara..
evet dediğin doğru.. her son bi başlangıçtır.. hatta aynı cümleyi başka bir açıdan ele alırsak her başlangıçtan önce bi son vardır!?!?! benim yazımda anlatmaya çalıştığım şey aslında şu: hep son diyoruz ama bi türlü dediğimiz şeyin sonu gelmiyor !! bi becerebilsek son ları.. güzel başlangıçlar yapacağız elbet :)
sevgiyle..

sevgili noritsu koki rdwn; sen anlamışsın kardeş ne demek istediğimi.. evet umarım bu gerçekten son du.. ki yeni güzel başlangıçlar zamanı yaşasın hayat :)

sevgili mustafa; insanın hayatında bir sürü son lar vardır.. kimileri iyi kimileri kötü.. kimileri beklenene ve istenen son lar.. kimileri beklenmeyen ve istanmeyen..
ama benim anlatmaya çalıştığım şey bu değildi.. evet bu son diyor insan. kesinlikle bittiğine de inanıyor. ama bi bakıyor aaa bitmememiş.. bi daha uğraşıyor "tamam bu kez son" diyor. ama bi bakıyor yine bi pürüz çıkmış ve aslında daha son olmamış ... gibi yaşadığımız son lar vardır.. uzun bi süreç gerektiren son lar.. işte bu yüzden de dedim ki BU KEZ SON DİMİİİİ... sen de kalkmış üstüne "inşallah bu son olmasa da .." diyorsun..
yahu ben anlatamamış mıyım ne derdimi :))

sevgili rayidan; teşekkür ederim güzel dileklerin için..

sevgili nakhar; son ve yedi .. çok hoş..
bu son olsun diyorum ben hala inatla!!!!
ve niye kendimi öldüreyim yahu :)

7.oda dedi ki...

sevgili yengeç ben karanlık fotoğrafları seviyorummm :) cidden ama.. gündüz vakti çektiği o fotoğrafı karartıcam diye neler çektim biliyor musun sen :) diyaframı kıs, bu kez pozlama süresi uzar, tripotsuz titretmeden çekim yapmak zorlaşır.. zor işler bunlar zor :))
karanlık fotoğrafları severim :)

Nakhar dedi ki...

tuşlardan geldiği gibi yazdım gitti dedi ve yedi kısmını...

hani dedim ya ölmedikçe son yoktur diye :)

Adsız dedi ki...

bu son...başlıyorum

es dedi ki...

:).Huzunlu bir gulumseme aslında bu. "Son"ların arkasından bile konusmaya degmez,
Hayat gecip giderken yeni baslangıclar yapmak lazım, bundan sonra hep "bu ilk"lerin olsun umarım yuzunu guldurecek.

cesur kedi dedi ki...

her son bir baslangicsa ne sonlar biter ne baslangiclar

Adsız dedi ki...

Kimi kareler vardır, öyle farklı anlamlar taşır ki... Bu öyle bir kare farkındayım!

Adsız dedi ki...

durup durup 12'den vuruyorsun :)

Adsız dedi ki...

merhaba:)

Adsız dedi ki...

göz alıcı bi kare çok ice ve narin gerçekten çok güzel olmuş eline sağlık :D

Adsız dedi ki...

Harika bir macro,damlalara hayran kaldım.Tebrikler..