14 Mayıs 2007

sekiz..


Çizilişine göre anıtı dikilmiş sonsuz, aksesuarları eksik kardan adam ya da belden sıkılmış kum saati..

Arabalarda benzinciye çalışan silindir sayısı..

Nicedir çalışmanın ve uykunun “ideal süre”si..

Buçuklusu Fellini’ye ait..
Yine de, kendisi, daha çok amatör ve “edepsiz” filmlere milimetre nitelemesi..

Ayrıca, ilk küp sayı (2x2x2) olan 8 mükemmel sayı olarak kabul edilir.
8 aylık bebeğin süt dişleri çıkar; 8 yaşında çocuğun süt dişleri dökülür; 8in iki katında olgunluğa erişliir, 8in karesinde (64) ise üretme yeteneği kaybolur..

8.ay en sıcak ayımızdır.. ki 7.oda 8.ayda dünyaya gelmiştir.. :)

Yaşamında 8 in izlerini arayanlara hediye ediyorum bu şarkıyı..

(A NEVERENDING WAY - ORPHANED LAND)
(LIVE)

6 yorum:

Rıdvan Elitez dedi ki...

Seriye güzel bir parça daha... ellerine sağlık. (bu arada a neverending way çok iyi bi seçim olmuş...)

Adsız dedi ki...

hmm. yeniden başlıyoruz demek. güzel.

kesintisiz ilköğretimin yıl sayısıdır efem. yine sekiz olmak, sekiz çizmek deyimleri oldugu gibi pamuk prenses ve yedi cücelerin toplamıdır ayrıca:))

Adsız dedi ki...

sayıların en sofusudur der ilhan berk sekiz için ve devam eder:bahçeler bahçesidir 8 ve ta baştan beri 1'i dışlamıştır.Bütün adımlarınıda 1'i sollayarak yanlız tanrı adına atar.dışarı ışık sızdırmaz.8 anlatıma gelmez,kaçar,sıyrılır.değilmiki sımsıkı içine kapanmıştır ve içrek ve gizemseldir.İçeriği,biçimiyle bu denli uyumlu başka bir sayı göstermek neredeyse olanaksızdır...

es dedi ki...

yumuşacıktır sekiz, sert köşeleri yoktur iç acıtan. Çifttir hep hem şeklen hem aritmetik bölünür ikiye.
ve 8 köşesi vardır derler cennetin...

بerجesتe dedi ki...

ben de geriden takip ediyorum galiba senin gibi :)
daha yeni gördüm rehavethanede şahsıma yazdığın yorumu :) evet.."sekiz" çok güzel olmuş..beli sıkılmış kum saatine bayıldım mesela..

çok az kaldı :) sabırsızlıkla bekliyorum.bakalım benim falımda neler çıkacak...

sevgiyle..

Nakhar dedi ki...

8 i beklemiştim bende uğurlu sayılarımdan biri 8 diğeri 4 ben de bir eylül çocuğuyum eylül 8 :) babamı kasım 8 de kaybettim filan gibi byle 8 e bağıntılı bir çok olay var yaşadığım :)