12 Kasım 2012

Dayım



Pilli Bebek - Beyhude 


2012 kışının sonlarına doğru Pankreas Kanseri teşhisi kondu dayıma.. Sonrası aslında bilindik bir hikaye.. Kemoterapi süreci.. Metastaz sonucu kemiklere yayılan kanser.. Bu süreçte sırayla bütün organların zincirleme bir şekilde iflası.. Böbrekler.. Karaciğer.. Mide.. Organlar birer birer iflas ettikçe artık tek dua; dayımın fazla acı çekmemesi oluyor.. Eşi de, oğlu da, kızı da, küçük kızkardeşi olan annem de başındaydı bugün bütün gün hastanede.. Şuuru kapanmıştı son saatlerinde.. Ve birkaç saat önce artık bu dünyadan göçüp gitti..


Annem haber verir vermez babam da gitti hastaneye.. Öykü uyuduğu için ben onu evde yalnız bırakıp gidemedim bu gece.. Hemen telefon ettim, hepsi ağlıyordu doğal olarak.. Yengem çok ağlıyordu.. "Ben dayın olmadan nasıl döneceğim o eve be yavrum" deyince içimden birşey daha koptu.. Ateş en çok düştüğü yeri yakıyor..


Yemeyi içmeyi, gezmeyi, balık tutmayı severdi dayım.. Çok neşeli bir adamdı.. Kahkahaları kulaklarımda hala.. Hem çok gülerdi, hem de çok güldürürdü.. Dayımlar, teyzemler ve kuzenler toplanıp haftasonları arabalara tıkışıp Kapıdağ yarımadasına giderdik çocukluğumda.. Hem deniz keyfi, hem piknik keyfi, hem de maç yapma keyfi.. Kapıdağ Yarımadasının o dapdaracık virajlı dağ yollarında dayım her defasında arabasını durdururdu.. O durunca bütün arabalar da dururduk mecburen.. İnerdi arabadan.. Bir oyun havası açardı son ses.. Yolda hepimizi oynatırdı valla.. şarkılar türküler.. Öyle neşeliydi işte..


Fotoğrafta 19 yaşında olmalı.. Askerden yengeme yollamış..
60 yaşında veda etti bu dünyaya.. Gençti ama erken iflas etti işte vücudu..


Ben onu hep çocukluğumdaki gibi neşeli halleriyle hatırlayacağım..
Hep o çok sesli kahkahasıyla..
Ruhu huzur bulsun.. 


21 yorum:

Adsız dedi ki...

Çok üzüldüm, başınız sağolsun, Allah geride kalanlara gani gani sabırlar versin.Her ölüm erkendir.

Kaptan dedi ki...

Okurken resmen dayınızı gözümde canlandırdım.. Çok üzüldüm, başınız sağolsun. Benim için de çok önemlidir dayım. Ne denir bilemiyorum..:(

Profösör dedi ki...

Allah rahmet eylesin. pankreası kimse durduramıyor malesef.. Böyle yakınlarımız çok oldu. Yalan dünya...

Unknown dedi ki...

Cnm çok üzüldüm, bende dayımı bir kaç sene önce kaybettim:(Mekanı cennet olsun inşallah,Allah sabırlar versin sizlere.

kara kitap dedi ki...

başınız sağolsun fatoş, çok üzüldüm.allah rahmet eylesin, daha gençmiş. allah sevenlerine sabır versin.

şule dedi ki...

canım, başınız sağolsun. dayının mekanı cennet olsun. zor, biliyorum...öpüyorum ve sımsıkı sarılıyorum sana.

Leylək Xəlifə dedi ki...

Allah rahmet eylesin. Çok üzücü...

E dedi ki...

Başınız sağolsun. Allah mekanını cennet eylesin. Geride kalanlara sabır ve selamet versin. Çok üzüldüm.

Bu hastalıktan vefat eden bir tanıdığı olunca insanın, belki de öleceğini bile bile daha bir acıyor canı. Hele bir de aile içinde sevilen, sayılan birisiyse.

Bir yandan bakınca kurtuldu gözüyle bakıyorsun. Onca çektiği ızdırap sonra eriyor. Üstelik hastalığı sırasında çektikleri geçmişe ait tüm taksiratlarınıda yıkayıp, temizliyor. Tertemiz gitti şimdi o. Ve bence yüzünde neşeli, huzurlu bir tebessümle "üzülmeyin, çok rahatladım, kuş gibi hafifim artık" diyor size.

Bunun böyle olduğunu bilmek lazım. O zaman daha az üzülür insan. Daha biz doğmadan belli olan ölümümüz saati geldiğinde hepimizi alıyor sevdiklerimizden. Kimisi için mutlu, kimisi için üzüntü dolu... Ama bu ayrılık geçici.

Kısa bir süre sonra hepimiz sevdiklerimize kavuşacağız :)

Yapabileceğim birşey olursa.. elimden ne gelirse tamam mı? Aramaktan çekinme.

Gilraen Telrunya dedi ki...

Basınız sagolsun Fatoscum.. Öncelikle yengene, annene ve tabiki hepinize sabır diliyorum. Mekanı cennet olsun dayının. Ateş gercekten düştüğü yeri daha çok yakıyor maalesef... Ben de gecen ay teyzemi kaybettim hem de 3 gün icinde ameliyat ve yoğun bakım surecinde... Yasamak zorunda olduğumuz bir hayatımız var gidenlerin ardından. Yerine getirmek zorunda olduğumuz sorumluluklarımız var... Bunlar bizim acılarla basetmemizi kolaylaştırıyor sanırım. Zaman hem sevdiklerimizi bizden alıyor hem de onların acılarını bu sekilde azaltmamızı sağlıyor... Gidenlerin yeri hiç dolmuyor, dolmayacak ama biz yasamı sürdüreceğiz...
Sevgiyle kal... Tüm ailene tekrar başsağlığı diliyorum...

banu dedi ki...

TEKRAR BAŞINIZ SAĞOLSUN CANIM, ALLAH KALANLARA SABIR VERSİN

Serkan dedi ki...

Başın sağolsun
Allah mekanını cennet yapsın...

Mustafa Kesal dedi ki...

Dayına Allahtan rahmet, sizlere de sabır diliyorum.. Başınız sağolsun :(

Tolgay dedi ki...

başınız sağolsun, var mı yardım edilecek yapılacak bir şey? haberdar et bir şey olursa lütfen. Allah rahmet eylesin.

HxC dedi ki...

Başınız sağolsun. Daha fazla sıkıntı çekmeden en iyisi belki onun için oydu. Mekanı cennet olsun.

Sinem dedi ki...

Canım :( Başınız sağolsun
Off ne yazacağımı da bilemedim. Allah sabır versin tatlım :(
Yapabileceğim bişey var mı? Yanında olmamı ister misin?

melek özbaş dedi ki...

allah sabırlar versin..

Hakan Özkan dedi ki...

Allah rahmet eylesin..

beenmaya dedi ki...

yeni gördüm daha başınız sağolsun canım...

umay dedi ki...

başınız sağolsun..

7.oda dedi ki...

Arkadaşlar, hepinize çok çok teşekkür ederim, destekleriniz için..

Unknown dedi ki...

Allah rahmet eylesin. Yazı dikkatimi çekti okuduğumda şuan için ne kadar anlamlı olduğunu fark ettim.
"Şu resim sizlere bir hatıra kalsın"