3 Ekim 2012

İnsanlığın İzleri



THERION - BLACK FAIRY


Eylül ayında düzenlenen, "İnsanlığın İzleri" temalı, Uluslararası Fotoğraf Yarışması Traces Of Humanity'de de yukarıdaki fotoğrafım 'Sergileme Ödülü' kazandı.

Böylece ilk kez katıldığım dünya çapındaki bir yarışmada ödül almış oldum ve yarışma sonuçlarının yayınlandığı listede "Fatoş Avcıoğlu - Türkiye" olarak adımı bulmak ve görmek bile bana oldukça büyük bir heyecan ve mutluluk yaşattı :)

Ve fotoğraftan bu kadar uzaklaşmamam gerektiğini, geri dönmem gerektiğini, aykırı fotoğraflar çekmeyi ne kadar da çok sevdiğimi hatırlattı yüreğime..


Yarışma hakkında Sanat Yönetmeni ve Şef Küratör Merih Akoğul'un güzel anlatımını da alıntılamak istiyorum buraya:

İnsanlar… İçinde hepimizin istisnasız yer aldığı, evrenin bilinen en gelişmiş türüdür. Tüm canlılar gibi insanlar da doğarlar, büyürler, yaşlanırlar ve ölürler. Bu sürecin adı hayattır ve insanlar bu hayatı sürdürebilmek için büyük bir çaba gösterirler. İnsanlar, dünyanın farklı yerlerinde, farklı mücadeleler verirler. Her şey var olmak, ayakta kalmak ve bu dünyada yaşadığına dair bir iz bırakmak içindir. İşte bu yüzden kimileri insanlara yardım eder, kimi ülkesi ve inançları için mücadele eder, kimi sanat yapıtları üretir, kimi dünyanın farklı bölgelerine gitmek ister, kimi de bir köşede inzivaya çekilir. Aslında yaşanmışlık çokça da yüzlerde ve bakışlarda gizlidir. Kimi zaman savaşlarla gölgelenirken, kimi zaman da karnavallarla eğlencelerle şenlenir topraklar… Ağıt yakanlarla düğün yapanlar; ölülerini gömenlerle ağaç dikenler birbirleriyle bir biçimde buluşurlar. Genç-yaşlı, zengin-fakir, suçlu-suçsuz, kazanan-kaybeden ilginç bir mozaik meydana getirirler. Dünyanın farklı yerlerinde, insanların bir kısmı uykuya dalarken, diğer bir kısmı da günün en hareketli saatlerini yaşarlar. Yaşam, tıpkı gece ile gündüz gibi bir döngüyü içerir. Herkes, toprağın, suyun, havanın kuşattığı bu ortak dünyada, kendi coğrafyasında var oluşunu, her türlü zorluklara rağmen mutluluk, huzur, sağlık ve belirli bir ekonomi içinde yaşamak ister. Aslında tüm çabalar, bu amaç içindir. Ve insanlar, nerede ve ne yaparlarsa yapsınlar arkalarında izler bırakırlar.
Bu yıl ikincisi düzenlenen Bursa Fotofest, konu başlığı olarak seçtiği “İnsanlığın İzleri” ile, dünyanın farklı bölgelerinde yaşayan insanların, savaşlara, ekonomik problemlere ve doğal kaynakların tükenme tehlikesine rağmen, yaşamın her alanında verdiği o soylu mücadeleyi anlatan fotoğraflara “Hoşgeldin” demekten ve böylesine büyük bir buluşmaya ev sahipliği yapmaktan büyük bir mutluluk ve onur duyuyor.



Not: Fotoğrafımı İstanbul Oyuncak Müzesi'nde çektim.



45 yorum:

kara kitap dedi ki...

çok tebrik ederim.ne güzel işler yapıyorsun böyle.nasıl sevindim anlatamam. :)) gerçekten güzel fotoğraf.

Vladimir dedi ki...

Tebrik ederim Fatoş.

Fotoğraf çok etkileyici bu arada.

beenmaya dedi ki...

tebrikler arkadaşım ve sakın ama sakın fotograf çekmeyi bırakma!

7.oda dedi ki...

KaraKitabım; arkadaşlarım sağolsun, ben yarışmanın son günü Bursaya dönmüştüm, onlar olmasa katılmaya niyetim de yoktu, son dakikada hemen hızlıca fotoğraflarımdan seçip hallettiler :)

7.oda dedi ki...

Vlad, teşekkür ederim ve gelecekteki kitaplarına kapak olabilecek bir fotoğrafım olmasını da çok isterim ayrıca :)

7.oda dedi ki...

Mayam; sağolasın, evet bırakmamalıyım :)

Leylək Xəlifə dedi ki...

Tebrik ederim, Fatoş :) fotoğraf çok güzel.

7.oda dedi ki...

Sabinam; teşekkür ederim :)

Şahin Şirin ERDEM dedi ki...

Tebrikler .. çok sevindirici..
fotoğraf, çok sevimli.

7.oda dedi ki...

Serkan, teşekkürler.. Ama fotografımı sevimli bulman ilginç doğrusu :)

Şahin Şirin ERDEM dedi ki...

:)hanımefendiler ne güzel koltuklara yayılmışlar. kahve keyfi yapıyorlar.
masadakiler kahve fincanı değil mi? :) çiçeklerin arkasındaki nargile mi?

7.oda dedi ki...

Ama yüzlerdeki ifadelere biraz odaklanırsan hüzünlü ve karanlık bir fotoğraf bu..

Şahin Şirin ERDEM dedi ki...

:) biraz yüzeysel bakmışım galiba..

7.oda dedi ki...

Estagfurullah :)
Görmek de zamanla ve emekle öğrenilen bir şeydir..

Şahin Şirin ERDEM dedi ki...

bu arada postunuz BBM sayfasında da yayınlandı. gördünüz mü?

pelinpembesi dedi ki...

çok tebrik ederim, nasıl mutlusundur değil mi? nice güzel çekimlere!

7.oda dedi ki...

Buket; çok teşekkür ederim :) daha etkileyici fotoğraflar çekmek dileğiyle..

Bercis Turan dedi ki...

Fatoş Hanım, sizi çok tebrik ediyor, başarılarınızın devamını diliyorum. Saygılar ve sevgiler...!!! :)) ♥

Nihat Yılmaz dedi ki...

bu ödül için sizleri kutluyorus , ve nice ödüler başarılar diliyorus...

Hayal Kahvem dedi ki...

Hey, geciktim biliyorum:)
Olsun varsın... Tüm yüreğimle kutladığımı bilmenizi istiyorum:))

7.oda dedi ki...

Berciş hanım, Nihat Bey çok teşekkür ederim :)

7.oda dedi ki...

Hayal Kahvem :) geç kalmak olarak düşünmem hiç, olur mu öyle şey, biz blog arkadaşları kocaman bir aileyiz, birimizin başarısı biliyorum ki okuduğumuzda hepimizin yüreğini gülümsetiyor :)

Burcu Güner Tosun dedi ki...

tebrik ederim bence bu bizim adımızada gurur verici....:))

7.oda dedi ki...

Burcucum çok sağol :)

Burcu Güner Tosun dedi ki...

asıl sana çok sağol bence kesinlikle devam etmelisin

Banu Tuncel Çobanoğlu dedi ki...

tebrik ederim güzel gözlü-yürekli arkadaşım :)

7.oda dedi ki...

Banucum teşekkür ederim, bir Ankara gezisi hep aklımda biliyorsun, fotoğraf makinemi alıp gelicem :)

Banu Tuncel Çobanoğlu dedi ki...

bekliyorummm :)

Ece Coşkun dedi ki...

Yine gosterdin ozel oldugunu :))) muhesemsin

7.oda dedi ki...

Ecishimm Böcüshümm :)

Fatma Şimşek Gülbin dedi ki...

Tebrik ederim dostum, gurur duydum ;)

7.oda dedi ki...

Fatmam, Bursaya bir gel de kutlayalım o vakit :)

Fatma Şimşek Gülbin dedi ki...

Bayramda oradayim insallah canim, kesinlikle kutlayalim derim :)

İko dedi ki...

HARİKASINNN:)))) Canım ya tebrik ederim, öptüm kocaman...

7.oda dedi ki...

İkocum, sagol canım :)

Galip Çetiner dedi ki...

tebrik ederim, farklı bir çalışma olmuş...

7.oda dedi ki...

Galip Bey, teşekkür ederim :)

Adsız dedi ki...

Canım arkadaşımı kutluyorum..... Sevgiler...

Faik Kaplan dedi ki...

Sen her zaman farklısın, zaten seni güzel kılanda o senin F A R K L I 'lığın ;)

7.oda dedi ki...

Faikcim, çok sağolasın :) dergimi ayırdın değil mi?

Faik Kaplan dedi ki...

evet ayırdım seni görebilsem verecem :)

Annen dedi ki...

CANIM KIZIM, SENİNLE GURUR DUYUYORUM.. TEBRİK EDERİM PRENSESİM:) Ben sana hep ne dedim anneciğim, sevdiğin, zevk aldığın hiç birşeyden uzak durma... bu senin mutluluğun olacaktır... Haz alarak yaptığın uğraşlardan asla vazgeçme.. SEVİYORUM SENİ ÇOOK..

7.oda dedi ki...

Teşekkürler Annem :)

Begonvilli Ev dedi ki...

Tebrikler!!Nasıl da gözden kaçırmışım. Bu sabah bloğunuzu ziyaret edince gördüm ve çok mutlu oldum:)

7.oda dedi ki...

Teşekkür ederim, sıcak Antalyaya sıcak begonvilli eve sıcak bir selam buralardan :)