31 Ocak 2009

Hayallerim..



(PET SHOP BOYS - DOMINO DANCING)

Taaa eylül ayında mimlemişti beni sevgili GoddesArtemis..
Zaten ebelenince ben, aylar sonra sobeleyebiliyorum ki ancak..
ama hiçbirini unutmuyorum mimlerimin yine de :)
Evet bu kez mim konumuz:
Vazgeçtiğimiz Hayallerimiz
Gerçekleşen Hayallerimiz
Ve Şimdiki Hayallerimiz


hayal ile amaç ı her zaman birbirine karıştırmış bir kadın olarak ben hala zorlanmaktayım bu konuda..
hayal kurmayı bilmiyordum.. daha çok önüme amaçlar koymayı biliyordum, eskiden..

sonra fark edince hayal kuramama problemimi.. çözmek için uğraşıp zamanla az da olsa başladım hayal kurmaya..

lafı fazla dolandırmadan hayal çıkınımı açıp döküyorum ortaya hayallerimi :)


Vazgeçtiğim Hayallerim:

1) Neredeyse tüm çocukluğumu tek bir şarkının ve klibin hayranı olarak geçirdim..

Pet Shop Boys’un Domino Dancing şarkısının klibi..
ve o zamanki hayallerimde hep, büyüdüğümde o klipteki kız gibi güzel olmak vardı !!

e tabi bizim çocukluğumuzda şimdiki gibi öyle her açtığın kanalda birbirinden güzel kızlar yoktu :)
ve beta kasetli bir videomuz vardı bizim, Trt2 deki Pop Saati programından ben bu klibi kayıt etmiştim..

o kıza hayrandım gerçekten..
her akşam okuldan geldiğimde mutlaka en az bir kez izlerdim :)
ve evet her gece, büyüdüğümde o kız gibi olmak hayali kurardım :)
ve o kızın gibi kıyafetlerim olmasını :)
Her şeyin istemekle mümkün olmadığını öğrenip vazgeçtim büyüyünce..

2) Seri katillerin izlerini süren müthiş bir dedektif olmak hayalim de vardı :)

evet bu da çok uzun bir zaman hayalim olmuştu..
Psikolojik profillerini incelemek, çözülememiş davaları çözmek :)
Fakat ben bu hayali kurmaya başladığımda epey büyüdüğümden ve artık mesleğimi seçmiş bu yolda ilerliyor olduğumdan, bu hayal daha baştan olmayacak, vazgeçilecek hayallerdendi..
vazgeçtim..

3) Güçlü, tutkulu, anlayışlı, dengeli, bardağa dolu tarafından bakan, coşkulu, kültürlü, hayatını sadece çalışmak, yemek yemek ve uyumakla tüketmeyen, birikimli ve kaliteli bir eş ile birlikte içinde çok mutlu olabileceğim bir evlilik hayalim vardı :)
Hem evlilik çıkmazının tüm sokaklarını gördüğümden hem de öyle bir eş bulmanın imkansız olduğunu anlamamdan dolayı vazgeçtim..



Gerçekleşen Hayallerim:

1) Çocukluğumdan beri hep bir kızım olmasını hayal etmiştim..
hayal ettiğimden bile tatlı bir kızım oldu..

2) Kızım 2.5 yaşına geldiğinde, boşanıp sadece kızımla bir hayatım olmasını hayal etmeye başladım..
Her gece yatağa yattığımda bunu hayal ederek uyudum, her sabah işe giderken yolda böyle bir hayatın hayallerini kurdum..
Ve kızım 6 yaşına geldiğinde hayalime kavuştum..

3) Kızımla, ailemle, kitaplarla, filmlerle, müzikle, fotoğrafla ve sanata da kültüre de hayatında önemli derecede yer veren insanlarla çevrili bir hayatım ve huzur kokan renkli cıvıl cıvıl bir evim olmasını hayal ederdim..
İki yıldan uzun bir süredir böyle bir hayatım var..

4) Sorunlu ve dengesiz insanları, enerjimi sömüren insanları hayatımdan temelli çıkarabilmeyi hayal ederdim..
bunu yapabilmeyi öğrendim..

5) Bir kişinin bile olsa, beni yüzeysel değil, tüm ayrıntılarıma kadar tanıyıp sevmesini hayal ederdim, sadece güzel ve iyi yanlarımı değil, gizlediğim özelliklerimi bile yakalasın, bakışımdan duruşumdan bile ne demek istediğimi anlasın, yani hiçbir şeyimi gizlememe gerek kalmadan her şeyimle beni görebilen biri olmasını ve o birinin beni çok sevmesini hayal ederdim hep..
Oldu..

6) Lüks hayallerim hiç olmadı .. kimseye muhtaç olmadan, rahat yaşayabilmeme yetecek miktarda para kazanabileceğim, masabaşı bir işim olmasını hayal ederdim..
idare ediyorum diyecek kadar gerçekleşti sayılır bu hayalim de..

7) Kızımın da benim gibi sanata ve kültüre önem vermesini, hayata dar ve küçük bir pencereden at gözlükleriyle bakmamasını, onu güçlü, değişime ve gelişime açık yetiştirebilmeyi hayal ederdim..
elbette bu yaşamın sonuna kadar sürecek bir hayal ama şimdilik her şey istediğim gibi gidiyor..
zevkler ve hobiler aynı doğrultuda ilerleyince, hayalini kurduğumuz pek çok şeyi birlikte yapabiliyoruz :)


Devam Eden Hayallerim:

1) En büyük hayalim; kızımın sağlıklı olması, iyi bir eğitim alabilmesi ve ileride onu mutlu edebilecek ve ayakta durmasını sağlayacak seveceği bir mesleği olması.. ve onu kendi hayallerinden bile daha mutlu edebilecek bir hayat arkadaşı bulabilmesi.. yıkılmadan her zorluğun üstesinden gelebilmesi.. coşkulularını kaybetmemesi..

2) Kızım dışındaki en büyük hayalim bir kitap kafe..
Kendi seçeceğim şarkıların çalacağı, içerisi kitaplarla ve dergilerle dolu, dekorunu da kendimin yapacağı, zaman zaman film gösterimleri de yapabileceğim, çeşitli sanat ve kültür aktiviteleri de yapılabilecek, müşterilerine küçük sürprizlerin yapılabileceği, güzel sohbetlere eşlik edecek sıcacık bir kafe :)
Ve elbetteki kafemin adı: 7.oda :)

Ve böyle bir kafem olduğunda da doğal olarak şimdiki işime ihtiyaç duymamak, dinozor yöneticilerin arızalarıyla ve ağız kokularıyla uğraşmamak..

3) Rammstein ı konserde en önde izlemek :)

4) Annemin, babamın ve kardeşimin sağlık problemleri olmadan yaşamaları ve kardeşimin bir gün istediği yerlere gelebilmesi..

5) Deniz kenarında kocaman bahçeli bir köy evi..
ama köy evinin içinde teknoloji full :))
Süper bir ısıtma sistemi olacak, süper bir ev sinema sistemi de olacak tabi..
hayatımın sonuna kadar böyle bir yerde yaşayabilirim sesim çıkmaz :)

6) Pek çok sahil kentini ve pek çok ülkeyi gezmek, koklamak, fotoğraf çekmek..

7) Daha çok kitap, dergi okuyabilmek, daha çok film izleyebilmek :)
bunları yapabilmek için daha çok zaman ve daha çok paraya sahip olmak :)

Madem ki Hayat Bir Hayaldi..
Yaşayalım Öyleyse..

23 yorum:

Adsız dedi ki...

"Rammstein ı konserde en önde izlemek :)"
Benimde hayalim gerçekleştiği zaman senin bu hayalini gerçekleştireceğime söz veriyorum ;)(sana özel olarak konser vericekler tabi ki) :)

YALNIZLIK OKULU dedi ki...

"Rammstein ı konserde en önde izlemek :)"

bunun için bana sözün var beraber almanya ya gidicektik bak başkalarıyla yaparsan bu hayali çok fena olur :)))

Adsız dedi ki...

baya zaman aldı hayallerini okumak )))

gaykedi dedi ki...

sorunlu ve dengesiz, bünyemize zararlı besinlere benzeyen insanları hayatından uzaklaştırmana sevindim, insan dieti yapmak iyidir :D

Pilli Petro dedi ki...

kitap kafeye gelelim haydi aç aç :))

fish dedi ki...

yaa benim bi adet koca hayalim vardı...hala var...sanırım uzunca bi süre de olcak :Pppppp

bi trlü gerçekleşmiyo aha...

fatoşummm çok uyanıksın gerçekleşmesi imkansızşeyleri hayal etmemişsin hiç :Ppp

senin gibi birinin kızı tabii böyle olur...çok da güzel yerlere gelecek bunun için hayale gerek bile yok..

sen güçlü bir kadınsın istediklerine kavuşman için hayal kurmana gerek yok ...

daha ne diim...uyanıksın uyanık :Ppp

dark... dedi ki...

...di li gecmis zamanın insanın hayatında hep olumlu anlamda yer alabilmesi ne guzel..
hayal ettin , gerceklesti... edeceksin, yine gerceklesecek...

bir sabah aynaya baktıgında onların da di li gecmis zamanda olumlu yer alabilmesini ümit ediyorum...

cok özelsin..özel kalacaksın...
kibritçi kız gibi hayallerinin içini ısıtmasını dilerim....

dark...

cinar dedi ki...

Hayaller konusu ne kadar da ortakmış meğer. Senelerdir en çok istediğim şey belki de kitap kafe açmak :) bir iki duvar boylu boyunca kitap dolu olacak. bos olan duvarlardan birine de projektör yansıtıp film seyredilebilecek. ha buna ek olarak bir de şarkı söylemek hayalim var benim. bu kafede her gün canli müzik, ara sıra benim de mikrofonu elime alıp söyleyebileceğim bir ortam.
Şu deniz kenarında full teknoloji dolu köy evi hayalim de seninkiyle aynıymış :)
ha bu arada, klip kızı rolünü de çok sevdim. foto pek güzel olmuş :)
sevgiler.

Leylək Xəlifə dedi ki...

hayallerin hep gerçek olsun :)

Adsız dedi ki...

keyifle okudum..

beenmaya dedi ki...

kitap kafeni açınca haberim olsun daimi müşterilerinden olucam. hatta ben çalışırım bile orada karın tokluğuna :))

düş gibi gerçeklerinin olması dileğiyle...

karton_piyer dedi ki...

kitap kafe açılmış, üyelik işlemleri için gerekli linki bulamadım :)

baha dedi ki...

kitap kafe :)

harika!

Muzlu Turta dedi ki...

hayyallerin amaçların olur ve umarım asla vazgeçmessin :)
gaykedi'nin "insan dieti" tabirine bayıldım, diğer türlüsüne karşıyım zaten :D

Adsız dedi ki...

Begendigim bu siir her zamanki gibi size gelsin

HASRETİNDEN PRANGALAR ESKİTTİM

Seni anlatabilmek seni.
İyi çocuklara, kahramanlara.
Seni anlatabilmek seni,
Namussuza, halden bilmeze,
Kahpe yalana.
Ard - arda kaç zemheri,
Kurt uyur, kuş uyur, zindan uyurdu
Dışarda gürül - gürül akan bir dünya...
Bir ben uyumadım,
Kaç leylim bahar,
Hasretinden prangalar eskittim.
Saçlarına kan gülleri takayım,
Bir o yana
Bir bu yana...
Seni bağırabilsem seni,
Dipsiz kuyulara.
Akan yıldıza.
Bir kibrit çöpüne varana.
Okyanusun en ıssız dalgasına
Düşmüş bir kibrit çöpüne.
Yitirmiş tılsımını ilk sevmelerin,
Yitirmiş öpücükleri,
Payı yok, apansız inen akşamdan,
Bir kadeh, bir cigara, dalıp gidene,
Seni anlatabilsem seni...
Yokluğun, Cehennemin öbür adıdır
Üşüyorum, kapama gözlerini... esrarlı gözler A.A

Adsız dedi ki...

blogunuza gaykedinin blogundan ulaştım. flickrdan adınızı tanıdığım için hemen tanıdım. gaykediyede wolkancanın flickrdaki bi fotoğrafındaki linkten ulaşmıştım. baya bi karıştı yani.

hayallerinizde en çok kızınıza yer var galiba. onu bu kadar çok seven bi anneye sahip olduğu için çok şanslı bence :)

karton_piyer dedi ki...

"Aile" diyoruz ama, her biri aslında kendi başına birer birey.

Kendi düşleri ve sorunları var.

Doğanın ve yetiştirilme tarzımızın
yetişmemize etkisi olduğu söyleniyor.

....

Dede güldü ve dedi ki...

Asla pes etme.

Hayat böyledir.

Unutma hayatta herşey olabilir.

...

Ertesi yıl Jinpei dede öldü.

İnsan sadece doğanın yaratıklarından biridir.

Ve muhtemelen bir gün insanoğlu oyunu doğal nedenlerle kaybedecek.

Ama o zamana kadar insanlar dürüstçe yaşamayı sürdürecek.

Hayat budur.

The Happines of Katakuri (2001)
http://www.imdb.com/title/tt0304262/

ipekarkin dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
efrasiyab dedi ki...

hayal ettiği kadar insandır insan, gerçek kaldığı kadar yalan. ne demek şimdi bu dimi. hiç işte laf olsun.

Adsız dedi ki...

Hayallerinizde neden aşk yok? Aslında sizin gibi güzel ve akıllı bir kadının, en önemlisi hayat dolu bir kadının aşka ve duygulara bu kadar uzak durması ne kadar da ironik.

Maryjade dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
ji han dedi ki...

devam eden hayallerinizinde birgün gerçekleşen hayallerinizin yanına koymanız dileğiyle...

efsa dedi ki...

mutlu olacağın ve sonunda huzuru yakalayacağın tüm hayallerin gerçekleşir umarım. Kızına da öpücükler.