13 Ağustos 2012

36


Lana Del Rey - Born To Die



Bu zamana kadar en zor geçen yılım 30.yılımdı..
36.yılım da 2.sıraya yerleşti hiç tereddütsüz..


Kuşkusuz birkaç kişi hariç farketmedi bile hayatımdaki herkes bu durumu..
Ben yine çoğu zaman gülücüklerimi ve mutlu görünümümü giyerek dolaştım çünkü..
Sorumluluklarımı da aksatmadım..
Yine sevdiğim insanların neşe kaynağı oldum..
Ama o gülücüklerin hemen ardında sürekli ağlayan bir iç dünyam vardı bu yıl..
Gerçekten de zor ve gücümü tüketen bir yıl oldu..

Elbette KIZIM sahip olduğum en büyük gücüm ve O tüm bu yaşadığım olumsuzlukların dışında.


İnsan hayatında ne eksikse, onu hayatın en önemli şeyi sanıyor..
Bu yıla kadar eksiklerimi de, isteklerimi de ve önem derecelerini de tam olarak biliyorum sanıyordum.
"Benim hayatımda bugüne kadar bu bu bu eksik, ve bunlar olduğunda geri kalan şeyler o kadar da önemli değil, asıl önemli olanlar bunlar bunlar bunlar." dedim hep yıllarca..
"Benim hayatımda şu şu şu hep oldu bugüne kadar, ama asıl önemli olanlar şunlar şunlar şunlar değilmiş, şunlar olmasa da olurmuş.." dedim hep yıllarca..
Yanılmışım!
36. yaşımda öğrendiğim şeylerden biri de bu oldu.
Hem de öyle bir yanılmışım ki resmen sudan çıkmış balık gibi hissediyorum kendimi.
O hep yıllarca sahip olamadığım ve önemli sandığım "bunlar" meğer nasıl da yetmiyormuş sahip olsan bile hayatı umutla yaşamana..
O hep yıllarca sahip olduğum ve önemsiz sandığım "şunlar" meğer nasıl da önemliymiş. Resmen yerlerde kıvrandı ruhum yokluklarında.


Diyeceğim o ki arkadaşlar.. Kısaca bu yıl öğrendim ki: SEVGİ, UYUM, ANLAYIŞ, PAYLAŞIM, DÜRÜSTLÜK, SADAKAT, ŞEFKAT, BİRLİKTEYKEN HER DAİM HİSSEDİLEN MUTLULUK, GÜVEN.. yetmiyormuş kafalardaki bağnaz çivileri sökmeye.


Aslında ben zorluklara alışkın bir kadınım. Savaşlara da.. Bunlar değildi beni dizlerimin üstüne çöktüren. Umutsuzluktu.. Ben bu yaşıma gelmişim ama umutsuzlukla nasıl başedileceğini öğrenememişim.. Gerçekten.. Çok daha çetin savaşlardan bile dimdik çıktıktan sonra nasıl oluyor da böyle oluyor bilmiyorum. Ama umutsuzluk çözüyor dizlerimin bağını..

Vazgeçmekle başlıyor yaşlılık diyorlar.. Kabul ediyorum sessizce ben de..


Bu yüzden, bu yıl bütün arkadaşlarıma yaşgünlerinde yazdığım dileği kendime de yazıyorum:
Umutlu Yıllar !




90 yorum:

raci dedi ki...

YAŞADIKLARIMDAN ÖĞRENDİĞİM BİR ŞEY VAR
Şiire Yorum Yapın Yaşadıklarımdan öğrendiğim bir şey var:
Yaşadın mı, yoğunluğuna yaşayacaksın bir şeyi
Sevgilin bitkin kalmalı öpülmekten
Sen bitkin düşmelisin koklamaktan bir çiçeği

İnsan saatlerce bakabilir gökyüzüne
Denize saatlerce bakabilir, bir kuşa, bir çocuğa
Yaşamak yeryüzünde, onunla karışmaktır
Kopmaz kökler salmaktır oraya

Kucakladın mı sımsıkı kucaklayacaksın arkadaşını
Kavgaya tüm kaslarınla, gövdenle, tutkunla gireceksin
Ve uzandın mı bir kez sımsıcak kumlara
Bir kum tanesi gibi, bir yaprak gibi, bir taş gibi dinleneceksin

İnsan bütün güzel müzikleri dinlemeli alabildiğine
Hem de tüm benliği seslerle, ezgilerle dolarcasına
İnsan balıklama dalmalı içine hayatın
Bir kayadan zümrüt bir denize dalarcasına

Uzak ülkeler çekmeli seni, tanımadığın insanlar
Bütün kitapları okumak, bütün hayatları tanımak arzusuyla yanmalısın
Değişmemelisin hiçbir şeyle bir bardak su içmenin mutluluğunu
Fakat ne kadar sevinç varsa yaşamak özlemiyle dolmalısın

Ve kederi de yaşamalısın, namusluca, bütün benliğinle
Çünkü acılar da, sevinçler gibi olgunlaştırır insanı
Kanın karışmalı hayatın büyük dolaşımına
Dolaşmalı damarlarında hayatın sonsuz taze kanı

Yaşadıklarımdan öğrendiğim bir şey var:
Yaşadın mı büyük yaşayacaksın, ırmaklara, göğe, bütün evrene karışırcasına
Çünkü ömür dediğimiz şey, hayata sunulmuş bir armağandır
Ve hayat, sunulmuş bir armağandır insana. Yazar : ATAOL BEHRAMOĞLU

Leylək Xəlifə dedi ki...

Umutlu yıllar, canım! :)

banu dedi ki...

30. yaşına şahit olmadım ama bu yılın nekadar zor geçtiğini biliyorum :( normalde off dediğimmiz şeyler bu yıl olumlu karşılanacak kadar iyi kaldılar, ama hiç sektirmedin sana yakıştığı yada sende görmeye alışık olduğumuz gibi devam ettin.
bu yaşın çok umutlu, mutlu, huzurlu, sağlıklı ve yazılı geçsin...
seni çok seviyorum. İyiki doğdun

iko dedi ki...

Fatoş'um iyiki doğdun nice yıllara arkadaşım. Umarım yeni yaşın sana umut,sağlık,para,aşk,iş ve mutluluk getirsin:)))seni çok seviyorummmmm

Sevinç dedi ki...

Canım Fatoşcum Doğum Günün Kutlu Olsun...Umutlu Yıllar...

Uğur Güçlüten dedi ki...

Fatoş Hanım yeni yaşınız kutlu yaşamınız hep mutlu ve umutlu olsun.

http://www.youtube.com/watch?v=wFh-rX_Sfhs

Sinan Gürel dedi ki...

doğum günün kutlu olsun. mutlu yıllar dilerim...

Vladimir dedi ki...

Yaşlanmak çirkin kelime, hele senin ağzına hiç yakıştıramadım. Umuttan ümit kesecek yaşta değilsin. Bu senen güzel geçecek bence. Mutlu yıllar :)

Ahmet Ergul dedi ki...

sevinci çok olsun yeni yaşınızın. iyi ki doğdun(uz)..

Sinan Şener dedi ki...

Nice mutlu yıllara...

Hüseyin Yeşilçimen dedi ki...

doğum günün kutlu olsun nice mutlu senelere ablacığım

Ahmet Öz dedi ki...

nice mutlu yıllara, doğum günün kutlu olsun :)

Rengin dedi ki...

Canimmmmmm benimmm doğum günün kutlu olsun.
Geçirdiğimiz kısa zaman da kurduğumuz bu güzel iletişim için inan çok mutluyum.
Bazı insanlar vardır onları yıllardır tanıyo gibi hisseder ya insan, sende onlardan birisin benim için. Seni tanımış olmaktan ve buna istinaden doğmuş olduğun için baya mutluyum yani :))
Bundan sonra ki tüm yaşlarının kolay geçmesi ve şansın peşini hic bırakmaması dileklerimle öpüyorum seniii, nice güzel yıllaraaa

İhsan Dinçer dedi ki...

Mutlu Yıllar Fatoş. Nice senelere...

Kadir Durmaz dedi ki...

Pastan neli olacak? Kestaneli olsun afiyet olsun.
Dolu dolu mu, deli dolu mu bilmem ama yaşanmış 36 yıl... Güzel yaş kıymetini bil. sevgiler :))

Abit Küllebi dedi ki...

Mutlu, Umutlu ve Fotograflı Uzun Yıllar...

klavyedostlugu dedi ki...

Neresine gelmişsin bak hayatın da şükürler olsun bundan haberin var. Nice haberli yıllara

Murat Kaya dedi ki...

yarınlarınizin çok güzel geçmesini diliyorum mutlu yarınlar

Adnan Dönmez dedi ki...

Nice Yıllara :) Böylesi Güzel Kal.

Yok dedi ki...

O kadar umutsuz ve yorgunum ki özellikle son 1.5 aydır,çook derinden hissettim yazını.. Her şeyim tamam,eksiksiz ve mutlu sanıyordum kendimi, sonra bi eksik parça buldum tamamlandım sandım, uymadığını anladım ama o boşluğa hiçbişey konmuyo,asıl şimdi anladım ki yarımım:(

Gilraen Telrunya dedi ki...

Sevgili Fatoş, nice mutlu ve umutlu yaslar diliyorum. Her yasımızda kendimizle ilgili birşeyler öğrenmeye devam ediyoruz. Öğrenerek yeniliyoruz kendimizi. Ama yorularak, ama bazen de vazgeçerek... Buyuyoruz iste... Sevgiler...

Burak Yılmaz dedi ki...

30 ite kaka da olsa tarihe bir şekilde gömüldü. 36 alınmamış derslerin son perdesi olarak kapandı fakat şimdi eminim ki boş kalan altın sayfaları dolduracak sahanelikte yepyeni bir yaş bugün başladı. Nice olsun enfes olsun.

Emrah Sığındı dedi ki...

Guzel bir ömür dilerim Fatos :)

Burcu Eda Erdem dedi ki...

Canım benim.. güzel yüreğine değen herşeyin hayatını daha da mutlu yaşamana neden olması dileğimle... Nice mutlu senelere, sevdiklerinle...

Nurcan İmir dedi ki...

nice senelere..

Aysel Özkan dedi ki...

doğum günün kutlu olsun mutlu yıllar :)

Öznur dedi ki...

nice mutlu yıllara fatoş

Nik dedi ki...

Herşeye ve herkese rağmen "Yaşam bir cezadır" diyenlerdenim. Eşi, sevgiliyi, dostu, kitapları ve diğer herşeyi alkol gibi görürüm, etkileri geçtiğinde yine kendinle başbaşasın..kimse sana ne kadar güzel olduğunu söylemeyecek, kimse senin zekana hayran kalmayacak, kimse sana omuz vermeyecek...ama sen tüm bunlara rağmen, yaşamın bir ceza olduğunun idrakinde kadeh kaldırmaya devam et...yeni yaşında Nirvana dilerim "Smell Like Teen Spirit"

Fadime Sönmez dedi ki...

canım doğum günün kutlu olsun..

Nergün Çetin dedi ki...

nice yıllar doğum günün kutlu olsun.

Galip Çetiner dedi ki...

Mutlu, huzurlu, umutlu ve hayırlı bir ömür dileğiyle yeni yaşınız kutlu olsun Fatoş hanım, selamlar...

Zeyla dedi ki...

Domgunun kutlu olsun, canım !!!!

b@ni dedi ki...

canım benim güzel arkadaşım doğum günün kutlu olsun

Bahar dedi ki...

Doğum günün kutlu olsun, nice mutlu yaşlar dilerim :)

Selçuk Mustafov dedi ki...

kalbin, hangi güzel şey için çarpıyorsa, her doğan güneş sana onu getirsin. doğum günün kutlu olsun!!!!!!!!!!!!!!

Serdar Sevinç dedi ki...

Doğum gunun kutlu olsunn!
Nice mutlu yaslara!

Funda dedi ki...

nice yaşların olsun kardeşim....

buruk dedi ki...

Niye hep aklıma İlhan İrem geliyor bugünlerde bilmem... Ve yine müziği açalım... Kıralım aynaları... Buruk da olsa yaşayalım... Yaşamak cezadır diyen arkadaş beni de yazsın listeye... Sonra bütün listeleri yırtıp atalım...

İlhan İrem - Buruk
Kaldı mı o eski aşk, eski tat
Uçupta gitti gençlik denen fırsat
Bilse ki insan o günlerin hazzını
Böyle siyah beyaz geçer mi hayat
Yağmur yağsın, güneş açsın, gökkuşağı insin başına
Gül biraz, bugün sen, giriyorsun yeni yaşına

Mumları üfle, bir dilim kes hayattan
Hatırla beni gideceğim yanından
Gidişim öyle bir gidiş ki, hep yanındayım
Birleşip ayrılan yolun farkındayım
Yağmur yağsın, güneş açsın
Gökkuşağı insin başına
Gül biraz, bugün sen, giriyorsun yeni yaşına

Adsız dedi ki...

Bir gün hayatına birisi girecek ve o gün, daha öncekilerle neden işlerin yürümediğini anlayacaksın.
' Elif Şafak '

Bülent Kartal dedi ki...

Doğum gününüz kutlu olsun. Sağlık ve mutluluklar dilerim. Gönlünüzün istediği ne varsa, yürekten gerçekleşmesini diliyorum. :)

Biraz dedi ki...

Sevgili Fatos,

Nice mutlu yillara diyorum.
Yazinda da belirttigin gibi umutlu yillar diliyorum.


Sevgi ve selamlarimla
:)

Nilgün dedi ki...

nice nice nice senelere, kutlu ve mutlu olsun :)

Goxl dedi ki...

Sevdiklerinle birlikte sevgilerinin pesinde nice keyif dolu yaslara. dogumgunun kutlu olsun.. :))

Mert Yalçın dedi ki...

iyi senelere allah uzun ömürler versin

Cem Kuruçay dedi ki...

nice mutlu sağlıklı huzurlu yaşlaraa:))

Başak Akistanbullu dedi ki...

mutlu saglıklı yaşlar

Profösör dedi ki...

güzeldi şarkı..Mutluluklar dilerim...

Özgün Erdem dedi ki...

Dogumgününe yetişemedim, Mutlu Yıllar Tatlım

Cengic dedi ki...

fatooooooooos.... mutlu yillarrrrr... iyi ki dogduuuunnnn....

Özlem dedi ki...

Fatoscum, dogumgunun kutlu olsun! Yeni yasinda da iyilikler, mutluluklar, guzellikler seni bulsun. Cok opuyorum cnm:)

Bekir dedi ki...

Gec kaldım ama Doğum günün kutlu olsun
U mutlu Yıllar :)

Hacer dedi ki...

Bir şey var şu bizim durumumuz ona benziyor

Umarsızlığı yüceltmek mi desem?
Renkleri beklemek belki

Makbule geçmeyen armağan
Ya da
Zindanda gökbilim öğrenimi

Ya da
Satın alınmak
Ezgiler tarafından .cemal Süreyya şiirsiz de olmazdı hani bir kutlama

drk... dedi ki...

Ne desem boş.. ne yaşanırsa yaşansın.. hep aklımda kalıyorsun.. harika bir yaş olsun fatos... yüzün gülsün... özlemlerin dinsin... ”simdi oldu iste ya!” diyecegin hersey olsun..
Dogum günün kutlu olsun...
Yanımda olsan daha keyifli bir kutlama olurdu...
Nice yaşlara yedi..

drk... dedi ki...

Bu da şarkın...

http://www.youtube.com/watch?v=nnvwZWxf8RM

Adnan Dönmez dedi ki...

Şimdi ben bu sözlere bu fotoğrafa ne desem....
Herşeyi geç bu fotoğraftaki kadına ne desem
hangi söz hangi kelime yeter...

susmak altındı hani...
onun gününde ne söz kalır ne kelam..

Peki ya o kadın söz eder ise ne mi olur?
İnan etrafında olmak güzel olur du

Huzur Sende var o ama senin için değil etrafında olanlar için :)

Sevgiler bu güzel gününde

bi gün bende yerimi alırım inşallah :)

Sinem Kadırı dedi ki...

Umut hep bir yerde gizli kalmıştır... bakmayı görmeyi bilmelisin.. Senin Umutsuzluk sandığın şey belkide umudunun ta kendisidir... Kimsenin umudunu senden almasına izin verme çünkü o elindeki en değerli hazine.. Diz çökmeler hayatın her anında karşılaştığın bir çok zorlukta yaşayabileceğin birşey seni ayağa kaldıransa umudun.. Ve ben karşımda ayakta bir kadın görüyorum umudunu kaybettiğini sanan ama içinde yanan ışığı yeniden farkedecek olan kadını... Seni çok seviyorum... Umutlu yıllar Fatoş'um :) ....

Zeynep Çetin dedi ki...

Umutlu yillar oyleyse

Mehmet Yılmaz dedi ki...

Hayatımız odalar gibi ve her bir odamızda umut var... O umutları zamanla ektin, 7 odan var, soldu sanma yeniden yeşerir umutlar.. :) U-mutlu yaşlar :)

Kelebek dedi ki...

Nasılda içimde bir yere dokundu yazdıkların, nasılda kendimden izler buldum kelimelerinde. Sadace umutlu değil aynı zamanda mutlu olmanı da istiyorum. Böylesine hak eden çok az insan var bu yeryüzünde. Ve ben inanıyorum kalbimden. Güzel bir yaş olacak senin için, benim için, yüreği kendindne çok başkaları için kanayan hepimiz için. Güzel yüzünden öperek kutluyorum yeni yaşını, savaşını ve başarını!

Mel dedi ki...

Kolay ve sarkili yıllara:)

Orhan Turhan dedi ki...

mutlu yıllar...

Faik Kaplan dedi ki...

Canım arkadaşım ... senin o güzel yureğinle etrafa saçtığın mutlulukla bir ömür boyu yaşam dililiyorum....

Murat Kalaç dedi ki...

mutlu huzurlu sağlıklı yaşlar olsuuuun,iiikiii dooooduuun :)

Adsız dedi ki...

Yeni yaşın kutlu olsun, sana ve sevdiklerine uğur getirsin. İyi ki doğdun Fatoş. :)

Burcu Güner Tosun dedi ki...

umarım bu günden itibaren güzel renkler yerleşir hayatına....kızın ve bütün sevdiklerinle nice yaşlara...:))

Berrin Başaran dedi ki...

Mutlu yillar..:)

Nergün Çetin dedi ki...

nice yıllar sevdiklerinle hep beraber doğum günün kutlu olsun.

Ozan Danışman dedi ki...

umut ve güzelliklerle dolu nice seneler diliyorum!

Atik Akgün dedi ki...

Doğum günün kutlu olsun, kardeşim.

Adsız dedi ki...

PRENSESİM:Doğum Günün Kutlu OLSUN

MELEĞİM (kızıma)

Doğum günün kutlu olsun meleğim,
Ben seni yüreğimde hep seveceğim;
Her ihtiyacın olduğunda bana, bilmen yeterli
İki elim kanda olsa ben sana geleceğim...

Kuş kanadı kadar hafif olsada yüreğin,
Aslan kesilir kükrersin haksızlıklarda;
O güzel yüreğinde olmasın hiç elem, keder
Kardan beyaz sayfalar açılsın hep yaşamında..

Gönlümün çiçek bahçesisiniz en nadidesisinden,
Evimin kül kedisisin dokunmaya kıyamadığım;
Tutunsan beyaz bulutlara hiç ürkmesin yüreğin
Salınsan gökyüzünden gözlerimde ağlasan..

Gözlerinin yeşili duruluğu simgeler güzelliğini,
Varlığın yaşatır bana hayatın güzelliklerini;
İçinde kabaran, coşan sımsıcak hislerini
Tüketme yüreğinde gökkuşağı gibi olan sevgini....

(Seni çok seviyorum)
MÜZEYYEN AVCIOĞLU
13.08.2012

Yılmaz Özdemir dedi ki...

Fatoşçuğum Nice mutlu yıllara.Doğum günün kutlu olsun...

Karanlıklar Riders dedi ki...

Doğum günün kutlu olsun melek :)

Mediş dedi ki...

Pandora'nın sandığı yüreğimizde....umutlu yıllar Fatoş...:))

Hacer Dönmez dedi ki...

Hayal okyanusunda sürüklendikçe , umutlar güzelleşir diyelim . Sıradan bir delinin dileği , inanki oda senin gibi :D mutlu görünümün "cuk" oturur inşallah üzerine , sevgilerimle

Cebimde Kızıl Kelimeler Leyl dedi ki...

Umudu tamamen yitiren insanda bile biraz umut vardır .Bu yazıyı yazman kelimelerle kendini tanımlaman umudun hala oralarda bir yerlerde oldugunu söylüyor.Yanlış yerlere mi bakıyorsun acaba,sol tarafında sana senden daha yakın olan kocaman bir yüreğin var,işte onun içinde aradıkların.MUTLU YILLAR FATOŞ....

Fatma Şimşek Gülbin dedi ki...

Oyle guzel ve anlamli yazmissinki sana yurekten katiliyor ve anliyorum,yeni yasin sana umut getirsin dostum
...

Kırmızı Gün/lük dedi ki...

koca yürekli, güzel kadın gönlünden geçen her güzel şey seni bulsun, senin olsun, seninle olsun dilerim...

Şenay Koster dedi ki...

Hersey gönlünce olsun Fatosum!!!

Erhan Elbir dedi ki...

çok hoş bir kare olmuş . doğum günün kutlu olsun fatoş. nice mutlu senelere.:)

Ömür dedi ki...

Yeni yaşında aynalara gülmeni dilerim sevgili arkadaşım... Yeni yaşın kutlu olsun...

Mine Altındere dedi ki...

Fatoşcum doğum günün kutlu olsun...Umutsuz olmayacağın nice mutlu yıllar dilerim...

Gülnaz Rodoplu dedi ki...

GÜZELLER GÜZELİ FATOŞCUĞUM DOĞUM GÜNÜN KUTLU OLSUN ..MUTLULUKLAR DİLERİM....

Nilay Şahinkanat dedi ki...

Sakin ol, biraz uzak dur ve bekle. Vazgecme ama bagimli olma. Sev sonuna kadar, iste gonulden. Oyle veya boyle, senin icin en hayirlisi olacak ve su yolunu bulacaktir bana guven. Ne guzel dogmussun...

Gül Özdemir dedi ki...

»♥« Sanki acelesi varmış gibi dörtnala şahlanıp gidiyor yıllar.Ne önüne geçip dur diyebiliyorsun nede ardından tutabiliyorsun.Sadece ortalarda bir yerde Tanrım mola hakkım nerede diyorsun.Olsun be gülüm varsın akıp gitsin yıllar bazen kahka
hayla bazen gözyaşıyla bizi biz yapan yapı taşları değilmi ki onlar.O yıllar değilmi bizi süsleyip püsleyip ortaya salan.Yüreğimizdeki fırtınalara rağmen oscar ödüllerine layık zilleri taktırıp oynatan.Yine oyna fakat bu sefer içinde daha çok sen ol.Başroldeki sen ol.Kısaca mutlu ol hemde çokkk mutlu ol.Doğum günün kutlu olsun kardeşim.Seni Seviyorum ve kocaman öpüyorum.»♥«

Serdar Aydın dedi ki...

Vay be ! Hayata bak ne güzel diye şaşıracağın gülnlerin çok olsun :).

Mehmet Nazlı dedi ki...

sen de iiki varsın fatoş. mutlu senelerrrrrr.

İbrahim İşitmez dedi ki...

yaw sen bi gülsene! ne umutsuzluğu, ne dizlerinin bağı.. ayıp! acayip mutlu seneler :)

balyapmayanari84 dedi ki...

bilmek isterdim;
nedir aradığımı bulamamak, nedir aramadığımı bulmak.
umudum yok kendimden,
çoktan yaşlanmış gibiyim.

Ali Aydın dedi ki...

Hep guzelsin, hic degismiyorsun..

rimedzo dedi ki...

13.Ağustos.2013
Hayatın bir şekilde karşına çıkardığı UMUT sana çok yakışacak ve en UMUT lu yılın olacak...