20 Ekim 2009

Rammstein

.


RAMMSTEIN - PUSSY

Nihayet 4 yıl aradan sonra yeni bir albümle, kulaklarımın da yüreğimin de pasını siliyor, kanımın durgunlaşmış akışını canlandırıyor Rammstein bir haftadır..

Önce olaylı bir kliple müjdelediler yeni albümün artık hazır olduğunu..

Klip şarkının adının da, içeriğindeki sözlerin de hakkını fazlasıyla veriyordu ..
ki zaten çok kısa bir sürede pek çok ülkede yasaklandı..
İlk yayınlandığında indirenler indirdi, artık pek çok görüntü kırmızı siyah hale getirilmiş durumda klipte.
Şarkı harika.. İnsanın bu şarkıda oturmasının öyle sessizce yerinde durmasının imkanı yok..
Kesinlikle çok ritmik ve birkaç kez dinledikten sonra insan sözlerine eşlik ediyor ister istemez.

İşte bu bölüm riskli. Aman ha şarkının sözlerine yüksek sesle eşlik etmeyiniz :)


Rammstein..
Hayattaki en büyük tutkularımdan biri hakkında yazmak kolay değil elbette..
Başka hiçbir ses beni böylesine peşinden sürükleyemez, böyle derinlerime inemez..




Aslında ilk albümlerini 1996 yılında çıkarmışlar.. Benim evlenip uykuya yattığım yıl yani..
6 yıl hiç müzik dinlemediğim dönemden sonra uyanışımla birlikte hayatıma yeniden filmleri, kitapları ve müziği almaya çalıştığım zamanlarda birkaç kez duymuş fakat beni sarsacak denli etkilenmemişim Engel ve Du Hast dan..


2004 yazında hasta olduğum bir gece Lilja 4-Ever ı açıyorum..
Daha açılış sahnesinde vuruluyorum şarkıya da filme de..
Dayak yemiş, zayıfça genç bir kız koşuyor, gri soğuk bir ülkede üstünde eşofmanlarla..
Ve sert bir şarkı var fonda..
Şarkının iniş çıkışlarıyla kızın koşuşu birebir uyumlu, müzik yavaşladığında kız yorgunluktan duruyor, yere yığılacak sanıyorsunuz, sonra şarkı birden sertleşiyor yine ve kız da koşmaya başlıyor son gücüyle..
Gri bulutların tamamen kapladığı gökyüzünde tek bir kuş uçuyor, kız ona bakıyor ve sonra otobandaki uzayıp giden şeritlere..
Kamera kızın yüzüne ve bakışlarına odaklanıyor son bir an..
Ekran kararıyor, müzik susuyor.
Ben aylarca kızın bakışlarını ve yüz ifadesini silememişimdir beynimden, filmi de kaç kez izlediğimi hatırlamıyorum bile..
Evet işte beni ilk andan itibaren sarsan bu sahnenin şarkısı Mein Hertz Brennt di.. O muhteşem ses de Rammstein..

O an taht kurdu benliğime Rammstein..
O günden beri de milyonlarca şarkı grup dinlesem de hiç bir ses, bu sesi deviremiyor içimde..


Bir haftadır kesintisiz yeni albümlerini (Liebe Ist Fur Alle Da) dinliyorum dünya ile bağlarımı koparmış gibi.. 11 albüm şarkısı 5 bonus olmak üzere 16 yepyeni şarkı :) Gündüz işyerinde, yolda kulaklığımda, akşamları da evde..
Önce son albümden en sevdiklerimi yazayım hemen:
1.Pussy
2.Führe Mich
3.Donaukinder
4.Waidmanns Heil
5.Fruhling In Paris

6.Halt
7.Rammlied


Onların olaylara ve dünyaya bakışaçıları her zaman farklı ve her zaman sert olmuştur.
Sanılanın aksine tüm şarkılarının sözleri de anlamlıdır.
Klipleri de en az şarkıları kadar sert ve anlamlıdır üstelik..
En sevdiğim şarkı olan Sonne nin klibinde “Pamuk Prenses” fenomenini ne hale getirdiklerini gördüğüm zaman bir kez daha bir kez daha taht kurmuşlardır kalbimde..


Benim mp3 çalarımda tek grup vardır yıllardır..
Ne kadar uzağa giderse gitsin yolum sadece Rammstein dinlerim..
Ne kadar kısa olursa olsun yolum (işten eve dönerken bile) sadece Rammstein dinlerim..
Yürüyüşlerimde kulağımda onların sesi vardır..
Kendimi çok mutsuz hissettiğimde onlarla toparlarım ruhumu..
İçimin tutkuyla ve coşkuyla dolduğu dönemlerde onlarla artırırım alacağım hazzı..
Yüreğimin ıssızlaştığı anlarda yine onlarla paylaşırım içimdeki suskunluğu..
Her duygumun her hissimin bir Rammstein şarkısı vardır..
Hüznün, acının, zevkin, şehvetin, şefkatin, korkunun, geri çekilmenin, üstüne gitmenin, savaşmanın, pes etmenin, mutluluğun, coşkunun, duvarları örmenin, duvarları yıkmanın, teslim olmanın, umursamamanın, yerlerde kıvranmanın, bulutlarda tepinmenin, dans etmenin, flört etmenin, izlemenin… kısacası tutkunun .. kısacası yaşamanın her zerresinin içimde bir şarkısı vardır Ramsstein dan..


7.oda nın En İyi Rammstein Şarkıları Listesi yapayım hemen şimdi öyleyse..

1. Sonne
2. Nebel
3. Ich Will
4. Wo Bist Do
5. Rosenrot
6. Mein Herz Brennt
7. Spiel Mit Mir
8. Mutter
9. Hallelujah
10. Feuer Und Wasser
11. Reise Reise
12. Hilf Mir
13. Amour
14. Ohne Dich
15. Mein Teil
16. Seeman
17. Adios
18. Du Riechst So Gut
19. Engel
20. Moskau
21. Mann Gegen Mann
22. Das Modell
23. Alter Mann

Diğer şarkılarını sevmiyorum sanmayın.. Ama bunlar asla ama asla vazgeçemediklerim.. Daha azını kapsayan bir liste yapamıyorum :)


Benim sadece çok yakınlarım değil, beni az biraz tanıyanlar bile bilir bu gruba olan tutkunluğumu..
En büyük hayallerimden birinin onları canlı izlemek olduğunu..
Till Lindemann ın sesinin bana her şeyi yaptırabileceğini :)
Rammstein sevmeyen biriyle değil bir hayatı paylaşmak, değil sevgili olmak, yolculuk yapmak fikri bile çok sıkıntı verici..
Benimle birlikte kanı kaynamayacaksa bu muhteşem seste, benimle birlikte havalara zıplayamayacaksa, son ses açıp, tempo tutup, kalbinin çarpıntısını hissetmeyecekse, hayatımın hangi yanlarını paylaşabilirim ki ama değil mi :)

Boşanıp kendime yepyeni bir hayat kurduğumda en çok sevindiğim şeylerden biri de; artık her istediğimde Rammstein dinleme özgürlüne sahip olmamdı :)

Benim Hayatımın En Büyük Tutkusu Bu Ses..
İçimdeki Deliyle En Bütünleşen şey Bu Ses..
Yaşadığımı Hissettiren en güçlü şeylerden biri Bu Ses..
Hala Sürüklenebilecek kadar Cesur olduğumu ispatlayan ses bu..
Ya olmasalardı, ye ben onları duymasaydım.. Ne çok şey eksik kalırdı hayatımda ne çok şey..

Şimdi şarkının adını da anlamını da boşverin ve şarkıyı açıp tadını çıkarın…






18 yorum:

epoch dedi ki...

Mein Hertz Brennt konusunda çok haklısın. tek geçerim. Lilja 4-Ever filminde izledikten sonra bir kat daha artmıştır şarkıya olan sevgim. Sağlam bir Rammstein dinleyicisi olduğumu söyleyemem ama gaza gelmek için birebirdir kendileri.

Çocuk dedi ki...

Keşk bilselerdi böyle bir hayranları olduğunu ne güzel olurdu. Ama Rammstein ile ilgili sözüm her daim geçerlidir. Seni öyle izlemek güzel olucak :)

banu dedi ki...

bende seni tanıyana kadar duymamıştım bu grubu ama son albümünün çıktığı gün sendeki heyecanı çok iyi hatırlıyorum.sırf böğürdüklerini anlamsız sözler söylediklerini düşündüğüm için hiç kulak vermemiştim ama bana seçtiğin şarkılar süperdi,full dinliyorum artık diyebilirim her şarkı içimdeki gidemediğim şehirlere götürdü beni..teşekkür ederim..

Nik dedi ki...

Top 3 dersem: Metallica, Pink Floyd ve Rammstein. Onlarca kaliteli band daha sayabilirim ama bu alanda kuşkusuz zirvenin sahibi efsane Metallica'dır.

Bir Rammstein hayranı olarak son albümünlerinden hafif hayal kırıklığı yaşadığımı söyleyebilirim. Pussy, Fruhling in Paris + Bonuslar dışında kayda değer iyi parçalar yok gibi. Söz konusu Rammstein oluca insan mükemmeli bekliyor haliyle.

Rammstein, isyanın, haykırışın,muhalefetin sert sesidir. Kendilarine has sert ve keskin bir tarzları olduğu ortada. Şarkıların ingilizce olmaması handikapları. Fakat onları Rammstein yapan etmenlerden biri de hiçbir alanda estetik durmayan almancaya şarkılarında iç ıcıklayıcı sesleriyle hayat vermiş olmalarıdır.

"Pussy" klibinde en hoşuma giden sahne, Till'in "Germany" diye böğürürken yaptığı "anlamlı dans" :) seviyorum bu adamları yav

Sıralama yapmak çok zor benim için. Ama hem şarkının kendi bütünlüğü ve klip kompozisyolarına bakarak bir genel ilk 5 verecek olursam ( seçmek çok zor ) :

1- Halleluja
2- Sonne
3- Reise, Reise
4- Mein Teil
5- Seemann

Metallica zirvede demişim ama lastfm'de Matellica'nın üzerinde Rammstein ve Darkseed var :)

Ayrıca senin editörüne de kıl oldum. Tamam, senin kadar popüler değiliz blog dünyasında ama google'a "fucking existence" yazdığında benim bloguma 5 bağlantı alt alta verilmiş... 4 bağlantı almak zormuş, peh :)

KIZILCA dedi ki...

ben de sıralayayım bari, en sevdiğim Rammstein parçalarını:

Du Riechst So Gut
Rammstein
Du hast
Bestrafe mich
Mein Herz Brennt
Sonne
Ich Willl
Spiel Mit Mir
Stripped
Pussy

kendimi 10 parça ile sınırlandırmak durumunda kaldım, yoksa bu liste uzayıp gitme tehlikesi ile karşı karşıya idi...

4nokta dedi ki...

Ben seninle tanışmadan önce Rammstein'ın adını bile duymamıştım. En başlarda da sırf senin için dinlemiştim, sırf sen mutlu ol diye. Ama çok kısa bir zaman sonra Rammstein'ın tüm albümlerini indirirken buldum kendimi :P
Ben arabada son ses ile Rammstein dinlemeye Rosenrot ile başlamıştım. Artık yanımda hiç sen olmasan da hala Rammstein dinliyorum. Bu muhteşem grubu hayatıma soktuğun için gerçekten teşekkür ederim.

Aaron dedi ki...

klibe bayıldım... milenyum pamuk prensesi :))) bu grubun adını ilk defa senden duyuyorum. Fakat klibi izledikten sonra ben anlamam tüm şarkılarının mp3 istiyorum :))

Adsız dedi ki...

Sen inanılmaz bir kadınsın, daha da bir şey demeyeceğim.

peterhedling dedi ki...

Mein Herz Brennt çekti canım yazıyı okuduktan sonra,
Lilja 4ever 'ın girişine ne kadar yakışıyor ama değil mi?

murat g dedi ki...

mecburiyetten rammstein dinledigim bu günler gecince daha saglikli bir yorum yapabilecegim ama bir iki gündür ben de zihnimin icin de bozuk bavyera aksani ile so what's the problem diye bagiriniyorum haberin olsun :)

nebel hakikaten güzel sarki ama ona sözümüz yok :)

YALNIZLIK OKULU dedi ki...

Sen yemiyeceksin içmeyeceksin Rammstein 'ı yazacaksın ben buraya yorum yazmayacam yok orda duracaksın... Hala almanyadaki konser borcun duruyor haberin olacak ilk önce bunu bir hatırla sonra gelelim şu "Rammstein" denen ne olduğu belirsiz ne müzik yaptığı anlaşılmayan anca böğürmeyi bilen salak saçma klipler çeken sözleri desen bawyera almanyası gibi kaba anlaşılmaz bir grubu övüyorsun diyeceğimi düşünüyorsan yanılıyorsun bu grup böyle bir yazıyla bir tek şarkı liste verilerek açıklanamaz hanım efendi...Gti dersini iyi çalış gel hem albümü şarkı şarkı tanıt hemde sevdiğini söylediğin 23 tane mi 24 tanemi ne işte o kadar şarkıyı teker teker anlat 7.oda kıvamındaki bizde zevkle okuyalım zevkle dir kez daha dinliyelim :)))

şaşırmak için botox a ihtiyac duymayan adam :) dedi ki...

beni cok sasirttigini söylemeliyim. bu rammstein meselesi mesela ilk ufak şoklardan :)

Adsız dedi ki...

bu haftasonu beyoğlunda yürürken Emek Sineması'na doğru, kendimi sesli bir
şekilde bu şarkıyı söylerken buldum.
uzun zamandır başka bir şarkının böyle etkisi olmamıştı.
hoşuma gitti :))

utanıyorum ama itiraf ediyorum :) dedi ki...

ben fransizca rap hastasiyim, yani hep öyleydim ama gizliyordum :). bir dil bir müzik türü icin yaratilmis gibi sanki. sen rammstein in müziginin sertliginin iceride bir yerlere dokundugunu söylüyorsun ya, keny arkana nin kizgin ve öfke dolu sözleri de öyle benim icin.

al sana karakandan bir hediye o zaman :) sözlere de odaklanalim elbette biraz :)

http://www.youtube.com/watch?v=z8txhtB2e5M&feature=related

Adsız dedi ki...

Öncelikle selam... Evet tanışmıyoruz ama yazılarınızı en başından beri takip eden biri olarak ne kadar Rammstein tutkunu olduğunuzu biliyorum. Kendime bu kadar benzettiğim bir yaşam stili ve "ben varım " diyen bir müzik tutkunuyla ilk kez tanıştım desem yalan olmaz. Sinema - Rock - Edebiyat - Aile ( sonrasında gelen karmaşa) - Fotoğraf sadece benim tutkum sanıyordum.... Bencilliğimi sizi tanıyınca farketiim. Herneyse bir gün uzun uzadıya konuşmak ümidiyle...

Bu haberi bugün mail aldım ve ilk aklıma gelen siz oldunuz. Bakarsınız orada karşılaşırız.


Sonisphere 2010 Festivali 25-27 Haziran tarihleri arasinda Istanbul'da duzenlenecektir.

Sahne alacak muhtemel gruplar asagidaki listeden secilecektir:

Iron Maiden, Metallica, Slayer, Rammstein, Motley Crue, Alice Cooper, Anthrax, The Cult, Mastodon, Behemoth, Iggy & the Stooges, Heaven & Hell

Adsız dedi ki...

fatoşcum, cidden hayallerin gerçek olacak:

Metalcilere '4 büyük' müjde

Adsız dedi ki...

DAHA ÖNCE RAMMSTEIN İÇİN UMUTSUZ KONUŞMUŞTUNUZ AMA BAKIN KESİNLEŞTİ KONSERE KATILACAK GRUPLAR ARASINDA RAMMSTEIN DE VAR ARTIK :)

BUDA KEYFİNİZE KEYİF KATSIN :)

http://www.facebook.com/sonisphere2010?v=app_2392950137&ref=ts#/video/video.php?v=225645911131

Reha dedi ki...

sayende, dün akşam büyük bir keyifle, belki 6 ay sonra, rammstein dinledim...
benim favori parçam mutter!
onla başladım ve uzunca bir süre onla devam ettikten sonra ohne dich, sonne ve seeman ile noktaladım.