31 Mart 2009

Tarçınlı Ninni



AMEL MATHLOUTHI - NACI EN PALESTINA


Girdabın en güvenli ve durgun merkezine derken..
Döne döne meğer doruğuna varmışım bir dağın..
Vurgun yemiş gibiyim işte...
Felçliyim ve her yanım rüzgara açık..
Eşiğindeyim savruluşların..
Ufalanıp geliyor taşlar elimi atsam
Yıkılıyor Dağ !
Ve deyim yerindeyse küsüyor dağa ne kadar tavşan varsa içimde..
Yüzlercesi soluk soluğa eteklerde..

Zorla boşaltılmış bir Yunan köyü gibi şimdi içim..
Aşk değildiysen sen, kimdi içimde akan ırmak ?
Kör gibi esiyor içimde rüzgarlar, kumlar doluyor gözlerime..

Bu savruluşun eşiğinde ve bakarken penceresinden unutu(lu)şun,
Yalnız benim tarçınlı ninnimi söyleyeceğim..

17 yorum:

dark... dedi ki...

Cok uzaktan duyuluyor tarcinli ninnin,,,Bir sabah acini supurmek icin actiginda kapini, bulacaksin karsinda beni..sus..konusma..saril sadece...

YALNIZLIK OKULU dedi ki...

Sen bilmezsin ama dağların eteklerinde bekliyorum ben seni her sabah...
Artık büyüdüm biliyormusun...
Ve ninniler söylemiyor kimse bana...
Ben sevdalı türküler içinde seviyorum hayallerle...
Geçmişin tüm yanılgıları sırtımda bir kambur oluyor...
Seni bekliyorum her yeni günde...
Güneş her bir melodiyi ayrı ayrı dokuyor sensizliğin coğrafyasında...
Eğenin diyar yakasında yaşlı gözlerle bakıyorum sana...
Yosun ve iyot kokulu bir yokluk bu...
Hem çok yakın hem çok uzak...


Not: Bu şarkı çok tanıdık geldi bana nerden acaba....

Adsız dedi ki...

sen gerçekten manyaksın, bu fotoğraf ne, bu kelimeler ne, yıktın geçirdin içimi yine.

Emre dedi ki...

Üstteki adsıza aynen katılıyorum.
Resmi masaüstü yaptım, resmen felaketim oldu, şarkıyı açıp açıp öyle bakakalıyorum. Kelimelere ise yorum bile yapamayacağım, zaten yorumluk bitirmemişsin. Herşey gayet açık ve net. Noktanı koymuşsun.

klavyedostlugu dedi ki...

bir ağbimin şiirini yazacağım buraya arkadaşım ..Ben bu müzik ile bu şiiri okumayı çok sevdimm.Paylaşımın için teşekkür ederim sana ...
''Just a minute,plase.''
-----------------------------------
Years have passed since splitting up, who knows where you are?
I could do anything to see you and hear your voice
Your jetblack eyes, your wavy hair are unforgettable
Never think you’ve been forgotten,
you’re always on my mind without being forgotten.


Your memory had stayed somewhere deep in my heart
The oppressive years had pulled you away from me
Noone has said “I love you” except you
Noone has known our love except us
I am left alone and our love has become a song
I have been thinking of you with this song.

YALNIZCA..E....
'Do you understand me E...''

Ben kıyısındayım Akdeniz'in
Sen ortasında
Bizim maviliğimiz bu sonsuz
Bizim güneşimiz aynı yerden batar
Akşamları meltem rüzğarıdır okşayan saçlarımızı
Aynı sıcaklığı duyarız tenimizde
Kanatlarında martıların
Aynı sevgidir çırpınan
Ben buradan bakarım, sen oradan
Ben Türk, sen Rum
Aramızdaki uçurum
Bizim kaderimiz değil E...

Bilirim,
Yüreğinin sıcaklığı ellerimdedir
Aynı heyacanla çerpar kalbimiz
Ne sonsuzdur hayat
Ne sonsuzdur deniz
Bu akşam güneşin batışını
Benim için seyret
Bu şarkıyı benim için dinle
Barış dolsun içine, sevgi dolun
Düşman değiliz seninle...

Ah, E....
Bir anlatabilsek hasretin yankısın
Aynı gözlerle ağladığımızı
Aynı çiçekleri sevdiğimizi, ikimizinde
Aynı geceleri paylaştığımızı
Bu koskoca dünyada
İki kum tanesiyiz seninle
Bir çiçeğin yaprağında iki çiğ tanesi..

Her akşam
Rüzğar alıp gelir, saçlarının kokusunu
Her sabah, kahvemde bulduğun tad
Yosun kokusu siner şiirlerime
Limana yanaşan her gemiden,
Önce gülüşün iner, sonra hayalin
Tiryakisi olduğum bu denizlerin
Bir kıyısında ben
Ortasında sen
Bu mavi ikimizin
Paylaştıkça çoğalır, heyacanımsın
Ama yine de sızlar kalbim
Issızlığımsın, yalnızlığımsın..

Ali SÖNMEZ

GULTEINEN ENKELINI dedi ki...

Bir ayriliga sahit oluyormusum gibi geldi sanki...
uzuldum...

sozleri defalarca okudum;
begendim.

Muzigi dinledim, anlamaya calistim;
kendimden gectim...

eline saglik 7.oda; duygu dolu bir post olmus gercekten.

banu dedi ki...

kitlendim fatoş.resmi çekenin ellerine.modelin anlamlı bakışlarına.bu duyguları yaşayana we yaşatana helal olsun.dicek bi şey bırakılmamış

zavallı oda arkadaşın ilknur:( dedi ki...

Sevgili fatoş;

Bu bir ay nasıl geçer hiç bilmiyorum elimde olsa zamanın hızlı bir şekilde akması için elimden geleni yapardım ölcem yaaaaaaa
Lütfen izin mi alıcan tatilemi çıkçan napçaksan yap artık yalvarırımmmmmmm
Kendimi düşünüyorsam namertim sadece seni düşünüyorummm tatile git lütfennnnn

öbür zavallı oda arkadaşın bahadır dedi ki...

Bak Fatoş; gel sen beni dinle,ben seni ülkemizin bakir cennet köşelerinden bir tanesi olan assos a tatile göndereyim.Hemde iskele mevkiinin en güzel butik oteline.Ye,iç naaparsan yap masraflar benden.Valla ilknurun dediği gibi bende namerdim bir tek seni düşünüyorum :D:D

EgeEfe dedi ki...

Küçüktüm, iyi bir öğrenciydim.
Küçüktüm, çok şey öğrendim.
Küçüktüm, aşkın karşıdakinin mutluluğunu kendi mutluluğunun ötesine görmek olduğunu öğrendim.
Küçüktüm, bunun dışındaki tüm “aşk”ları tırnak içine aldım.
Küçüktüm, aşkı böyle öğrendim.
Küçüktüm, büyüdüm…
Küçüktüler artık ve dahi çocuk oldular.
Küçüktüler ve dahi çocuktular, bir çocuk kadar bencildiler.
Küçüktüler artık, “benim, bana” diyen birer çocuktu onlar.
Küçüktüler artık benim için, yetinmeyi bilmeyen çocuk oldular.
Küçüktüler çünkü, karşıdakini anlayamıyorlardı.
Küçüktüler ve büyüklerin dilinden anlamıyorlardı.
Küçüktüler çünkü, kendi mutluluklarına, bencilliklerina “aşk” diyorlardı.
Küçüktüler çünkü, sahip olmayı, elde etmeyi aşk zannediyorlardı.
Küçüktüler çünkü, şımarık bir çocuk gibi, “banane banane bana onu al” demeyi aşk zannediyorlardı.
Küçüktüler ve “aşk”ları ile bizi de küçültmeye çalışıyorlardı.
Küçüktüler ve biraz da olsa büyümeleri gerekiyordu.
Küçüktüler ve büyüklüğü görmeleri gerekiyordu.
Küçüktüler ve zamanın ve büyümenin değerini bilmeleri gerekiyordu.
Küçüktüler ve bizi de küçültmelerine izin vermemek gerekiyordu.
Hey, küçük çocuk, büyü de gel, geleceksen…
Ve sen, sen büyük insan, susma!
Susarsan, öğretmeni olmayan bir sınıf gibi olur buralar…
Susarsan, öğretmeni olmayan küçükler öğrenemezler…
Susarsan, susmazlar ve ortaya çıkan bir kakafoni olur…
Susarsan, benim gibi olursun…

baha dedi ki...

yorum yazmak yerine noktalar biraksak?.. cok cok olanlarindan.

sevinç dedi ki...

merhaba iyi misin..merak ettim. tekcümle günlüğün 4 gündür boş. müzik de dinlemiyosun. hasta mısın ...

Adsız dedi ki...

Rammstein dinlemeye başlamışsın. Bu iyileşmeye başladığını gösteriyor. Senin müzik dinlemeni okumayı öğrendim. Ve sevindim kendini toparlamaya başladığın için :P

iv3rson333 dedi ki...

Uh ! Gözleriniz inanılmaz muhteşem :D yok yok bunlar benim sözcüklerim
değil. Ne diycem bi yerlerde muabbet etmek lazım evet evet hem de böyle pat
diye !

... dedi ki...

İşte gidiyorsun
Merdivenlerde bir ölüm sessizliği
Kül rengi yağmurlar sokaklarda
Üzerinde en çok sevdiğim ceketin
En acısı
Unut gitsin der gibi ıpıslak kirpiklerin
Ve ilk defa
Bu kadar aceleci
Ellerin ayakların gözlerin
Söylenecek ne varsa bitti -doğrudur-
Artık bu saatler
Kanadı kesik bir sevdanın
Kalemi kırık bir aşkın
Ve sayfaları yanık bir romanın sonudur….

İşte gidiyorsun
Ellerinle açtığın bütün kapıları kapayarak
Hayat verdiğin odalardan gölgeni de alarak
Ve sürgüne verip bütün düşlerimi
Dağ gibi bir adamı yakarak
Anlıyorum bu suskunluk
Bir aşkın açılmamış son mektubudur
Geride bıraktığın
Saksıda bir gelin çiçeği
Masada küskün bir anahtar
Yüreğimde parmak izlerin
Ve cevapsız yüzlerce sorudur

Bilge Haseki Ateş dedi ki...

gizemli kadın :)))

Mediha dedi ki...

küsüyor dağa ne kadar tavşan varsa içimde...... bu kadar mı güzel anlatır duygu durumumu....teşekkür ederim Fatoş.... resimine de bayıldımm....10 numara :))