31 Ekim 2008

Deli Kızım Uyan



Sene 1995..
İzmirde öğrencilik yıllarım..
Bornovada küçücük çok güzel bir evde yaşıyoruz, bir ev arkadaşım var..
Evimizin balkonu ve tüm pencereleri manisaya doğru spil dağlarına bakıyor..
Ve fırtına gibi bir albüm çıkar piayasaya..
KADIN..
Rockı hep serd seslerden dinlemiş biri olarak Şebnemin sesini ilk önceleri yadırgasam da..
Tam bir tutkunu oluyorum o albümün..
Ki hala daha Şebnemin en iyi albümü Kadın dır bana göre..


Ve bu muhteşem albümde bir şarkı..
Deli Kızım Uyan..
Ve ben her gece o güzel evin balkonunda o şarkıyı dinleyerek Spile bakıyorum..
İnanıyorum gerçekten dağların ardında biri olduğuna..
Gerçekten inanıyorum..


nasıl içimi yakan bir şarkıydı bu…
sanki kirpiğimin ucundaydı yaşlar…
sanki sessizliğimin çığlığa dönüşmesini sağlardı içimde..
derinde….


Şimdi eski defterlerimi karıştırdım da..
bu şarkı için kenara düştüğüm notları, kelimesini değiştirmeden yazıyorum buraya..


Gece geçmez gündüz olmaz… izmirdeki küçük odamın geceleri… penceremden yıldızları seyrettiğim.. uzaktaki mor dağlara baktığım… sanki spil.. sonsuzluğu simgelerdi işte o anlarda..

Can bu dünyaya dayanmaz neden… dayanacak… dayanacak değil mi…

Haykırdım dağlara duymaz… duymaz… duymaz çünkü çıkamıyor ki sesim… çığlıklar içimde hapis… içime haykırdım ben… dağ.. nasıl duysun ki…

Bekledim günlerce yok ki gelen… duymuyor ki beni.. nasıl gelsin… nasıl bilsin çığlıklar içimde..

Karlı dağların ardında biri yaşarmış… gerçekten var mı orda biri… karların ardından duyar mı beni… spilin diğer tarafında var mı biri… var mııı… spile bakardı pencerem.. ben penceremden spile… sıcak izmire inat beyazlıklarını yakaladığım spil.. karlarında üşümek istediğim o koca dağ… geceleri mora dönüşen yüksek… var mı dağın ardında biri gerçekten…neye benziyor..

Bulut olur yağmur olur bize bakarmış… neden bakıyor öyleyse… neden gelmiyor… bakmakla olmaz ki.. bakmakla çözülmez ki içimdeki düğüm… neden gelmiyor.. dağ çok mu yüksek.. aşması çok mu zor… yağmur.. o dağı geçip neden benim üzerime yağmıyor… nedennnn

Hem yakın hem uzakmış yanakları al almış… evet evet.. hem yakın… işte ardında olduğu dağı görebiliyorum… ama uzak… ulaşamıyorum… aramızda koca bir dağ… aşılmayacak bir dağ… yanakları al al mıdır hakkaten… ben hiç yanakları al al olan bir erkek görmedim ki hem.. soğuktan mı acaba al al… yoksa bana baktığı için mi al al…

Deli kızım uyan Söylenenler yalan… zaten hayat koca bir yalandan ibaret gibi bazen..

Deli kızım uyan Bir tek sensin duyan bir tek sensin duyan….. evet.. yalan… yok o dağın ardında biri… yokkk… sessiz çığlığımı duyacak yanakları al al biri yokkkkkkk… yalan hepsi… yalannn

Yerde oldum gökte oldum
Sormayın halim ah başım duman
Gönül uslanmayı bilmez

Düşlerim gerçek gerçeğim yalan
…. Düşlerim: biri var orda.. o dağın arkasında… bir gün gelip alacak beni … Gerçeğim: hayır yok öyle biriiiii… yokkkk.. orda kimse yokkkk..



O zamanlar yaş 19..
en cıvıl cıvıl olduğum zaman dilimi hayatımın..
ama nasıl derinlerde yine hüzünle iç içe geçiyormuşum meğer şimdi buradan bu yaşımdan ve üstüne bunca yaşanmışlıktan baktığımda görüyorum..


Aradan tam 13 yıl geçti..
İlginç olan ne biliyor musunuz..
Bu deli kız hala uyanamadı..
Hep inandı dağların ardında biri olduğuna..
Zaman zaman umudunu yitirse de yine de inandı..
Bir gün dedi.. bir gün gelecek dağların ardındaki iyi adam..

her tökezlediğinde, her kandırıldığında, yumdu gözlerini sıkıca, kimse onu uyandıramasın diye..

Ve hala yürekten söylüyor:
Düşlerim gerçek, gerçeğim yalan…


(ŞEBNEM FERAH - DELİ KIZIM UYAN (Canlı))

29 yorum:

Pilli Petro dedi ki...

bu şarkıyı bu sıralar öyle çok duyuyorum ki herkesten. Yazını okumadan açtım hem dinledim hem okudum :))

yalan olmayan ne var ki bu hayatta yaşadıklarımız da yalan, keşke olmasa :))

ne yazmıştım,kitap ne derdi "gerçek her zaman güzel değildir" bu yüzden deli kız hiç uyanmak istemez gerçek dünyaya :))

7.oda dedi ki...

bekriş, yazımın altına eklediğim linkten bu şarkının canlı kaydını da indirip dinle derim.. albüm versiyonuna kaç basar bu hali bilemiyorum :)

dark... dedi ki...

benim resmim...senin sarkın...
daglar senin...ardındaki benim...
her kes birini bekler...ardında yada yanında dagların...
hayat bazen dagları olmayan sehirlerde son bulur...
ardında olmasa da...
aklında bir dag...
cebinde butun kelimeler...
soylenmese de...
var ardında dagların...
gidemesende..
daglı yerlerde hava soguktur...
daglı yerlerde umut sıcak...
daglı yerlerde eller var..
tutlacak..
ve ısınılacak...
uzat elini...
sen uzatmadan..
kimse ardına bakmayacak...

ABİ dedi ki...

çok.. çok severdik bizde bu şarkıyı..
hâlâ daha.. seviyoruz..

fish dedi ki...

ahhh spil ahhh...hep umutlandırır insanı...beni de izmir de geçen öğrencilik yıllarımda çok umutlandırmışlığı vardır...

spil dağı gibi bir yer varken yaşadığın şehirde deli kızım uyan şarkısı bile nafile..yetmez insanı rüyadan hayallerden uyandırmayı...

Adsız dedi ki...

yeni öğrendim ;
anılardan çıkmıyormuş,meğer ömrümden çıkanlar.

Adsız dedi ki...

yine döktürmüşsün
yarın antalya ya gidicem
deniz taşı toplayayım mıııı sana

flash

Adsız dedi ki...

indirdim şarkıyı
dinliorum
yazı süper yüreğine sağlık
güliz

beenmaya dedi ki...

nereden olduğunu hatırlamadığım ve ne kadar doğru olduğunu bilmediğim bir bilgiye göre bu şarkı şebnem ferah tarafından yoğun bakımda olan ablası için yazılmış ve ne yazıkki ablasını kaybetmiş...

Vladimir dedi ki...

Beenmaya'nın dediği gibi kızkardeşi için yazdığını duymuştum ben. Levent yüksel'in sesinden dinlemeyi sevememiştim, ve seneler sonra şarkının devamını dinlediğimde de de sevmemiştim. Bu şarkısı çok güzel. Bir de depremde kaybettiği ablası için yazdığı bugün şarkısını severek hayallere dalarak dinlerdim.

Ama 95 yılının deli kızım uyan ının yeri ayrıdır. Ben de o sene manisa-izmir arasında direksiyon sallarken defalarca dinlemiştim o şarkıyı. Aynı dağlara bakarak. O dağlarda bir şey var.

GULTEINEN ENKELINI dedi ki...

O daglarda bir sey var kesinlikle.

23 yildir Izmire ulasmaya calistigim her yolculugumda duyumsadim ben de...

Eline saglik 7.oda, biraz da duygularimizin durtuklenmesine ihtiyacimiz varmis ;)

Adsız dedi ki...

"Düşlerim gerçek, gerçeğim yalan…"

sanırım "düş" var olabilecek en gerçek şey...
gerçek diye nitelenen şeyin yanlızca bir görüntüden ibaret olduğunu gösteren bir ayna...:)
ve o aynada yalanın/cehaletin/bencilliğin../görüntüleri var...
deli kız uyumak iyidir..uykuda kalmak kötüdür:)

sevgiler

cihan

Ferhanca dedi ki...

Gerçek dağlarda, gökyüzün de, yıldızlarda mı? bu kadar uazak mı?

bu şarkıayı dinleyemiyorum Şebnem Ferahı çok sevdiğim halde..ölen kız kardeşine yazdığını öğrenince içim caıyor dinlerken..
Sezen Aksunun kınalı kuzumun da aynı gözümdeki yaşlara hakim olmaıyorum..hiç uyanmıcağını bildiğimiz için hele son yıllarda ki genç ölümleri i,nsanı iyice kahrediyor..
öyle güzel yazmış her zaman..
bir solukta okunuyor..

YALNIZLIK OKULU dedi ki...

dün ben bernanın bir yazısına yorum yapmıştım bu şarkıyı...sonra ona gönderdim...
daha yazı mail olarak geldiği anda; seninkini yüklemeden
ben bende olanı açtım...
tuaf ama bu şarkıyı bende çok seviyorum bir erkek olmama rağmen...
açıtan acıttığım açıtıldığım tüm kadınlar
geliyor gözümün önüne...
bir şeyler düğümleniyor...
hani demişsinya kirpiğimdeydi yaşlar diye...
bende bu yaşlar çoktan döküldü...

egemavisi dedi ki...

Ben de çok severim bu şarkıyı.
Bu arada unutmadan: Mimlendiniz!

pRncfRn dedi ki...

Ah Ah o KADIN nasıl bir albümdür öyle...

Adsız dedi ki...

kalbini kuma göm kırmızı
suyunu kalbime
ve kalbimi gölgede uluyan hayaletinle iğnele
ve haykırsın içim kum göletlerine

O

efrasiyab dedi ki...

bu yarım kalan bir yazıydı. uyanamayan deli kız gibi tamamlanmamışlık hissi uyandıran. sanki söylenmek istenen başka şeylerde varmış da söylenememiş gibi. sanki söylense deli kız hiç uyanmayacakmış gibi.

ipekarkin dedi ki...

Acı çeke çeke büyüyoruz değil mi Fatoş? Al yanaklı prens hiç gelmeyecek olan, an oluyor al yanaklı maskelerine bürünüyorlar güzel sözleriyle sahtelikleriyle inciteceklerini bilmeden, belki de yalan bizim kendimize uydurduğumuz,herkes neye inanmak istiyorsa o yalanı seçiyor, bu da bir tercih yani, bir kere inandı mı da artık o yalan olmaktan çıkıyor onun gerçeği oluveriyor,belki de en sağlamı yalnız olduğumuz gerçeğini en kısa yoldan kabullenmek, artık o kısa yolu bulmaksa bize düşen olsa gerek. Ek olarak Sezen aksu: Eskidendi Çok Eskiden ... Bu arada Üç Maymun'u izledin mi? Yorumunu merak ediyorum cidden ...

Adsız dedi ki...

biz eşimle çok sık dinlediğimiz bir şarkıdır

cinar dedi ki...

Şebnem Ferah'ın hastasıyım ben de. Her albümünü deliler gibi saatlerce üstüste dinleyebilrim. İlk çıktığında içine hiç bakmadan dinlerim önce. Albümde belki 1 belki 2 tane sevmediğim şarkı çıkar. kapağa dönüp baktığımda bu şarkıların Şebnem Ferah tarafından yazılmadığını şaşkınlıkla görürürm. Son albümlerinde hep kendi yazdı söyledi gerçi.
Çok seviyorum ben de, bu şarkısının da ayrı bir yeri var hani.

Adsız dedi ki...

Yalnizca bir kirintiydin, icime ilk dustugunde
Vakitsiz bir anda...

Bilmedigim bir neden beni alip goturdugunde o yerlere
Keder ve budalaliktan baska yasamin bir anlami varmiydi

Aradigim aski bulduysam, sendedir
ya bu benim icimde dolasanda kimdir
Ya bu benim icimde mekan tutanda kimdir

Adem evvelinden beri bir yanimiz noksandir
neylersin...

Beni bu alemde divane gibi gezdiren sen degilmisin
Geriye kalan yalnizca tanimadigim bu tendir

Adsız dedi ki...

Aldanı-Aldatı Özdemir Asaf

I
Benim düşlerimin içinde
O uyuyordu, duyuyordum.
Ben bir uykusunda onun,
Bir düş'ünde bulundum..
Uyuyordu,duyuyordu,
Avundum.

II
Benim düşlerimin içinde
O uyumuyordu, biliyordum.
Ben ne bir uykusunda onun,
Ne de bir düş'ünde bulundum..
Bulunsaydım,
Vururdum.

nox dedi ki...

bekroş;
vefatların ardından "herşey yalanmış" denir...sanki hiç yaşanmamış, yalan olmuş işte der gibi...belki yalan olmasa hayat daha çekilmez olurdu;gerçek sade duru basit öte zihinde ve belki yok...

Ben bir adam tanıdım
Yalandan korkardı
Hem dinlemesinden
Hem söylemesinden
Onun için
Uyursa
Uyanınca
İlk yalanı
Kendisinden sorardı
demiş Asaf...

nox dedi ki...

"Evimizin balkonu ve tüm pencereleri manisaya doğru spil dağlarına bakıyor"..eviniz o zaman kuzey doğu cepheli,yazın serin olur,kışın da serin olur :)
Sipil dağı bornava arası 30 km.

kadın=erkek
tıpkı iyi kötü,güzel çirkin,düz eğri, var yok gibi...kadın varsa erkek kavramı da var.çocuk kavramı yetişkin kavramı ile var..

Sipil dağının yüksekliği 1517 m olması nedeni ile o dağların ardında gerçekten biri olabilir..

http://www.dailymotion.com/video/x3y5z0_16-deli-kzm-uyan_music sayfaya lin olarak bunu ekleyebilirsin

Gece geçmez gündüz olmaz;
@korkuyorum.
gecenin gece ile sonlanması bildik
ziftin buluta dönüşmesi çok zormuş.
gece yıldız olmaz kör kuyularda
tek dış ses kalp atışıymış,
o da iç seste kaybolurmuş...

Can bu dünyaya dayanmaz neden
@dünya bu canı taşıyamaz neden

Haykırdım dağlara duymaz
Bekledim günlerce yok ki gelen
@haykıran beklemeye nokta koyar
dağlar bu haykırısı duymamışsa
sağır olan dağlar değil,
dilsiz olan haykırıştır;
ve kimse gelmeyecek


Karlı dağların ardında biri yaşarmış
Bulut olur yağmur olur bize bakarmış
Hem yakın hem uzakmış yanakları al almış…
@yanağı al al bir kadın veya erkek göremezsin;al renkli yanaklar çocuk yanağıdır,çocuk ise geçmişidir kişinin...kişinin ben'i hem uzak,hem yakın,yağmurlu duygularda daha yakından bakarmış...

Deli kızım uyan
Söylenenler yalan
Deli kızım uyan
Bir tek sensin duyan
@birtek sensin duyan...
duymak istersen
sipil dağına bak
yağmurlu isli bir sabah
sesini duy önce dağdaki ırmakların
ağaç dallarına tüneyen kuşların
geçmişi bırak,yarını bırak

düşleri gerçek
...
gönül kelimesi Türkçenin harikalarından.

gönüllere

Mustafa dedi ki...

ne kadar huzurlu duruyorsun fotoğrafta... kıskandım...

eXi Le dedi ki...

SözLerinden içime KaLan Geceyi Üstüne Örttüm..
GözLerini Hiç Açma..
ßırak a§k Konsun Uykuna..
ßırak Gözya§ı Mawiye Aksın..
eLLerim Yüzünü Ok§asın ßırak..
SiLinsin Dünya..
AçıLsın KapıLar SonsuzLuğa..

Hooked dedi ki...

Gözündeki uyku olayım, beni uyu...

Şener dedi ki...

"Aradan tam 13 yıl geçti..
İlginç olan ne biliyor musunuz..
Bu deli kız hala uyanamadı..
Hep inandı dağların ardında biri olduğuna..
Zaman zaman umudunu yitirse de yine de inandı..
Bir gün dedi.. bir gün gelecek dağların ardındaki iyi adam..
her tökezlediğinde, her kandırıldığında, yumdu gözlerini sıkıca, kimse onu uyandıramasın diye.."

Güzel ve anlamlı sözler.
insan geriye dönüp baktığında pek çok şeyin farkına varabiliyor. Eğer isterse.