20 Ekim 2008

Düşüş



bazı filmler anlatılmaz.. izlenir ve büyülenilir..
The Fall..
27.İstanbul Film Festivali filmlerinden..



ben Tarsem Singh'in dünyasına hayran kaldım..
bunca film izledim yıllardır..
ama böylesine bir görsel şov görmedim..
hayranlığımı anlatacak, filmin görsel büyüsünü haykırabilecek doğru kelimeler bulamıyorum..


film, aralarında Türkiye nin de bulunduğu 26 ülkede çekilmiş..
daha filmin başlangıç karesinde, su damlacıklarını bile havada kendinizden geçerek izliyorsunuz..
kendinizden geçişiniz filmin sonuna kadar sürüyor..
hatta film bittikten sonra bile öyle kalıyor kareler beyninizde..
gözlerinizde..
gözlerinizin ardında..


bırakın başka filmlerde, renkleri gerçek hayatta bile böylesine güzel göremediğimi düşündüm..
yüksek kontrastı ve canlı renkleri seven bir kadın olarak ben resmen pek çok kareyi içime fotoğraf olarak işledim..



bu filmi izleyin..
filmi bulun ve izleyin o zaman anlayacaksınız demek istediğimi..



ya o küçük kız ve konuşması sesi sevimliliği..
o da ayrı bir büyü filmde..


hastanede kolu alçıda günlerini geçiren 5 yaşındaki Alexandria, aşkı yüzünden intihar eden genç delikanlıyla tanışır.. Roy köprüden düştüğü?!? için bacakları kırılmıştır.. yerinden kıpırdayamayan Roy hala ölmek istemekte ama bunun için haplara ulaşamamaktadır.. küçük kıza bir masal anlatmaya başlar.. her gün bir parça.. alexandria masalın devamını dinleyebilmek için ona istediği hapları getirmeye mecbur kalır.. ve olaylar hızla gelişir devamında..


küçük bir kızın gözünden dünyayı izliyorsunuz bir bakıma..
duyduğu her cümlenin içinde nasıl da düşselleştiğini rengarenk görüntülerle anlatıyor yönetmen..



Royun anlattığı masalı nasıl hayal ettiğini, nasıl da gerçekmişçesine yaşadığını..
duyduklarıyla birlikle hastanede gördüklerinin de onun küçük güzel dünyasına neler yaptığını izliyorsunuz..
ve masalın sonunda artık Alexandria da masala ortak olup belirleyici olur sonun şekillenmesinde..


bu kızın ileride çok iyi bir aktris olacağına eminim..
izlediğim en doğal oyuncuydu..
kesinlikle oynamıyor yaşıyordu filmde..
ben sanırım artık her korktuğumda GUGLİ, GUGLİ, GUGLİ, KAYBOL diyeceğim..
filmi izleyenler ne demek istediğimi anlayacaklar..
:)



filmin görsel büyüsü hakkında bir parça fikriniz oluşsun diye bolca fotoğraf koyuyorum..
filmi hemen izleyin gözlerinize ve içinize bir hediye olsun :)




ha bu arada filmin müziklerine de bayıldım ben..
eline filmin soundtracki geçen olursa heyecanla bekliyor olucam..


(CONNIE FRANCIS - FALLIN')

16 yorum:

dark... dedi ki...

...ilk defa bir filmi bu kadar merak ettim..merak ettigim;hayal dunyama yakın bir cocukluk arkadasım var sanırım orada...yıllar sonra gormek guzel olacak.
tskler..

Biraz dedi ki...

Yazamadan duramazdim...daha evvelsi gun "The Fall" filmini onerilerime koydum. Bir baktim bugun siz de yazmissiniz. Bu filmi Salvador Dali resimlerinin filme donusmus hali diye acikliyorum. Boylesine iyi kurgulanmis ama boylesine de masalsi bir filmi daha once hic seyretmemistim. ben kisacik bir link ve kucucuk resmini koymustum, simdi sizin bu yaziniza da link vermek lazim. Tesekkkurler!!!!!!!!!

beenmaya dedi ki...

hatta bir kere değil birkaç kez seyretmek lazım diye düşündüm bu filmi. böylesine görsel zenginlik söz konusuysa eğer ya kaçırdığım birşeyler varsa diye...

Adsız dedi ki...

fotoğraflar gerçekten şahane görünüyor !

Vladimir dedi ki...

İlk filmi olan Jennifer Lopez'li THe Cell'den sonra uzunca süre ara vermişti. The cell konusundan ziyade insan zihninini içinde geçen farklı dünyaların yaratılmış olması ile belleklerde yer etmişti. Filmin mevcudiyetini duyduğumdan beri merakla bekliyordum gösterime girmesini, senin yazından sonra merakım kat be kat arttı.

Adsız dedi ki...

ilginc bi filme benziyo
simdi yoktur bizim dingil dvd'cide bu film
yazdim bi yere

http dedi ki...

hemen aldım listeme :)

Adsız dedi ki...

That is great, thanks a lot.
I don't have any interesting portuguese
music on my computer,
but you can search on last.fm for moonspell and
xutos & pontapes (there are videos for both on last.fm).

Moonspell sing in English. Xutos in Portuguese.

Adsız dedi ki...

güzellerden en güzeli
sana bol filmli iyi hafta sonları kendine çok iyi bak haftasonundan sonra da bize filmlerini anlatmayı unutma.
ayhan han

Adsız dedi ki...

sana bi tesekkurumu ileteyim bu arada

the fall'i izledim dun gece, muhtesemdi

bayildim ya, iste sinema bu

boyle lezzetli filmler bulup izlersen haber ver bana lutfen daima.

ali aydın

Adsız dedi ki...

ben de çok sevdim bu filmi.
erdem aksoylu

Adsız dedi ki...

ben hala the fall'in etkisindeyim

ali aydın

cinar dedi ki...

Daha yeni seyrettik biz de filmi. The Cell'i de çok beğenmiştim ben. J. Lopez neden seçilmişti anlamamıştım ama çok değişik bir konusu ve tarzı vardı. Bu film de aynen değişik olarak devam etti. Dediğin gibi görsel bir şölendi gerçekten de. Ben de anlatacağım pek yakında :)

Adsız dedi ki...

bugün izleme fırsatı buldum; büyülü bir masal gibiydi.
ben de Alexandrianı hikayeyi dinleyişi gibi gözümü kırpmadan sabırsızlıkla izledim.
Teşekkürler.

Gökçe Haner dedi ki...

Yazdıklarınıza aynen katılıyorum. Beni en çok etkileyen kısmı ise filmin herhangi bir görsel efekt kullanılmadan yapılmış olması...Büyüleyici...

Adsız dedi ki...

Nereden bulur izlerim diyenler için, www.unutulmazfilmler.com sitesine baksınlar diyorum ve iyi seyirler diliyorum