28 Eylül 2007

soy ad..


Artık tüm pencerelerim demirli :)
beklediğimden çok daha güzel oldular açıkçası..
ben hapishane gibi olacak diye düşünmüştüm ama öyle olmadı..
sevdim demirli pencerelerimi..

Ev çok önemli..
hele ki benim için çok daha fazla önemliymiş..
gerçi biraz farkındaydım ev takıntımın.. hani biçok insanda araba takıntısı vardır ya.. bende de ev takıntısı vardı eskiden beri..
Hırsızın ilk şokunu üzerimden attıktan sonra.. sakinleşince.. daha bi mahzunlaştım..
işte o zaman evimin anlamını çözdüm içimde..
Evim benim sığınağımdı..
Yağmur çamur kar fırtına dışarıdaydı.. ben evimde güvendeydim..
Kötü adamlar.. kötü olaylar dışarıdaydı.. ben evimde güvendeydim..
Uzun süreli seyahatlerden sonra evime özlemle dönerdim..
Evimi severdim çok kısacası..
Şimdi bu hırsız bir anda öyle bir yerle bir etti ki her şeyi..
Yolda çantamı çalsalardı böyle hissetmeyecektim..
Evimin aslında güvendiğim kadar güvenli olmadığını anlamanın yarattığı bi mahzunluk ve sessizlik baskın kaldı üzerimde..
Sanki duvarlarım yıkılmış ve bir anda açıkta kalmışım gibi..
Ya da sanki hani bütün büyük engelleri düşmeden tökezlemeden atlayıp geçersin de, hiç beklemediğin bi anda bi çakıl taşı seni yere devirir ve bir süre yerden kalkamazsın gibi..

Evime yeniden güvenimi kazanmam gerekiyor..
sanırım bu demirli hayat bunu sağlayacak..
hayır biraz daha annemlerde kalırsam zaten dizikolik falan da olacağım..
durumum hiç iç açıcı değil yani :)
gerçi “bıçak sırtı” dizisinden bir ara mutlaka bahsetmeliyim..

Veee.. asıl en önemli haber..
kimliğimi yenilemiş olmak..
11 yıl sonra eski soyadıma döndüm..
asıl soyadıma..
şu kadınların işi zor hakkaten de.. evlenirsin soyadın değişir boşanırsın gene değişir.. yok kimlik yenile yok ssk ile uğraş.. yok ehliyet.. yok banka kartlarındı oydu buydu.. uğraş dur işte..
11 yıl sonra üzerinde “bekar” yazan ve gençliğimde kullandığım soyadım yazan bi kimlik belgesi var artık elimde..
uzun uzun baktım..
garip bi duygu..
bu arada hemen belirteyim.. çünkü yazılarımı takip eden boşanmış kadınlar da var uzun süre yazmadığımda bana maille ulaşan sessiz okurlarımın içlerinde.. kimlik değişimi sırasında medeni hali bölümüne “dul” da yazılabiliyormuş.. “bekar” da.. siz uyarmazsanız, kimliğinizi hazırlayan memurun haleti ruhuyesine kalmış bir durum yani.. ben uyardım.. bekar yazıldı..
aslında dul kelimesiyle veya dul olmakla bi alıp veremediğim yok.. karadul gibi bi vahşeti de hemen hatırlatayım ahahah :) ama malum ülkemizde herkesin bakış açısı aynı değil.. biçok kimlik kontrolünde sırf dul ibaresi yüzünden sorunlar yaşayabilme ihtimalini göz ardı etmemeli insan..

Yeni kimliğimle..
Yeni (eski ve gerçek) soyadımla..
Yeni demirli pencereli evimle..
Uzayan saçlarımla..
Yüzümdeki gülüşle..
Yine rammstein ımın şarkılarıyla..
Sonbaharın tüm fotoğrafımsı havasıyla..
Yine hoş geldin hayat :)

(RAMMSTEIN - DAS MODELL)

18 yorum:

gülçin dedi ki...

sevgili yedi,
yeni demirli pencerelerin, uzayan saçların,
rüzgarı saçlarını dağıtan sonbaharın ve yeni (eski) soyadın hayırlı olsun :)

sevgiler

GULTEINEN ENKELINI dedi ki...

insan bir tuhaf oluyor yeni kimligini alinca cok dogru soylemissin ben de daha yenilerde yasadim o duyguyu.
hayirli olsun:)
hirsizlik olayina da cok uzuldum, insan tecavuze ugramis gibi hissediyor dii mi?
sevgiler

avuclarimda zaman dedi ki...

Tam buraya yorum yazıyordum ki ilk yorum yazanında gülçin olduğunu gördüm,biran dondum iyi ama ben yazısını daha yeni okuyorum..Sanki bir tek gülçin benmişim gibi :)
Çok geçmiş olsun,o korkuyu bilirim umarım çabucak atlatırsın.Bizim evimize giren hırsız benim çocukluktan kalma çok sevdiğim bir bebeğimi,şampuanlarımızı,terliklerimizi çalmıştı ve tabii anneciğimin pırlantalarını.Ama biz banyoda duş yaparken şampuan bulamayınca anlamıştık birşeylerin yerinde olmadığını :D Geçip gidiyor o korkuda birazcık zaman herşeyin ilacı..

avuclarimda zaman dedi ki...

Yine ben :)
Ben iki soyadımı aynı anda kullanıyorum,destansı bişey oluyor ama neyseki iş yerinde müdürüm ve bir arkadaşımda benim gibi.Bankada ya da adımın yazılması gereken yerlerde değişik bakışlara maruz kalıyorum bazen,ama ben böyle çok mutluyum.Elimde olsa kimliğimdeki diğer bilgilerinde de değişmemesini tercih ederim.Ama şimdilik bu kadarına izin veriyorlar ;)

Adsız dedi ki...

yeni soyadın ve demir parmaklıklı evin hayırlı olsun :))

Adsız dedi ki...

Sevgili arkadaşım...
demirli pencereli evin hayırlı olsun :)
ve gerçek soyadında..
yüzündeki gülümseyişi görüyor gibiyim..
iyi bak kendine güzel arkadaşım...

Adsız dedi ki...

yeni hayatin mubarek Fatos:)

Adsız dedi ki...

yeni hayatin mutluluklarla dolu olsun..harika bir goruntu olmus!
sahanesiniz:)

tebrikler

YALNIZLIK OKULU dedi ki...

demirli pencerelerde dünyanın en huzurlu bakışları arasında bir karadul mu yetişiyor yoksa :)))

sgürel dedi ki...

yeni olan herşey sana mutluluk getirsin:)

es dedi ki...

AY ne guzel degisişiklikler bunlar. Soyadını ileride yeniden gerekirse sakın degistirme...O senin soyadını alsın :)

Adsız dedi ki...

What is to be done, O moslems? For I do not recognize myself!
I am neither Christian, nor Jew, nor Gabr , nor moslem.
I am not of the east, nor of the west, nor of the land, nor of the sea.
I am not of the nature’s mint , nor of the circling heavens.
I am not of earth, nor of water, nor of air, nor of fire;
I am not of the empyrean, nor of the dust, nor of existence, nor of entity.
I am not of the Kingdom of “Iraqain, nor of the country of Khorasan”.
I am not of this world, nor of the next, nor of paradise, nor of hell.
My place is placeless, my trace is the traceless;
‘Tis neither body nor soul, for I belong to the soul of the Beloved.
I have put duality away, I have seen that the two worlds are one;
One I seek, One I know, One I see, One I call.
It is the first , last, outward, inward. “Hüvel evveli vel ahir..”
I know none other except “Ya HU” and “Ya man HU”
I am intoxicated with love’s cup; the two worlds have passed out of my mind;
I have no business save in carouse and revelry.
If once in my life I spent a moment without thee,
From that time and from that hour I repent of my life.
If once in this world, I win a moment with thee..
I’ll trample on both worlds, I will dance in triumph forever.
Oh Shamsi Tabriz, Iam so drunken in this wold,
That except of drunkenness, and revelry I have no tale to tell
Up, O ye lovers, and away ! ‘tis time to leave the world for dye
Hark, loud and clear from heaven the drum of parting calls, let none delay!

Adsız dedi ki...

cok begendim bu calismayi... ve yeni hayatinla, yeni (eski ve gercek) benliginle sana güzel yenilikler ve mutluluklar dilerim...

hephercokhic dedi ki...

merhaba
epeyden beri iadeyi ziyaret yapmayı arzu ediyordum kısmet bugüneymiş. öncelikle ziyaretiniz için teşekkür ederim. bu yazınızı okuyunca da "yeni kimlik, yeni hayat" ikinci bi başlangıçta olduğunuzu anladım, bi diğer anladığım hususta aynı yolları aşağı yukarı aynı zamanlarda katetmiş olduğumuz (bi yazıdan bu kadar şey anlayarak ne kadar zeki olduğumu da anlamış oldunuz.):))))
sessiz takipleri seviyorum ben. söylecek çok şeyim yoksa, yorum yapmak, hele de çok tanımadığım birinin yazısı hakkında, biraz garip geliyo. arada size uğrayıp okuduğumu bilin istedim. hoşçakalın.

Adsız dedi ki...

duuu duu hast duu niht
bende severim ramştaynı
bu arada güzel çok hoş foto

Adsız dedi ki...

haydi hayirli olsun bakalim >)

Adsız dedi ki...

G�L��N SEN VE EREN� �OK SEV�YORUM �OK G�ZELS�N�N B�L�MLER�N�Z� H�� KA�IRMIYORUM ADIM VE SOY ADIM YAREN �AH�N

Adsız dedi ki...

Waу cοol! Some very valid pοintѕ!
I appreciate you writing this post and also the rest of thе site iѕ vеrу good.


my web pаge - chatroulette