25 Şubat 2007

sus..



Bir kadın cesedi uyuyordu düşümde..
Kuyuya düşmüş bir masal vardı yeni açılmış gözlerinde..
Ne dokunabilmenin sancılı azameti..
Ne yerlere çalınmanın ıslak vahameti..

Bir martı çakılıyor..
Çakılların hükümran pazarına..
‘jonathan’ çağırıyor dostlarını..
Ağlaşılıyor sürü halinde..

Hepsi bu mu diyor..
Kumdan sığınağını köpeklere parçalatmış..
Siyah elbiseli..
Sağır bir deli..
Hepsi bu mu..

Hani aşklar sökülecekti şiirlerden..
Simsiyah orospuluklar şırıngalanacaktı
Damarına
Onsekizinden küçük kızların..
Hani
Çamurlu girdaplara satılacaktı..
Çocukların bakire gülücükleri..

Umut..
Çöl ortasında..
Bir sarhoş materyalist..

Kalkalım..
Neredeyse gözlerim doğacak..

Taksitleri ödenmemiş çember merhabalara bürünüyor..
Uyku arası kabuslar..
Ve sadece tek bir 'yüklem' e sırtlanıyor çığlıklarımız..
Susmalısın..
Susmalısın..
Sus..

Tebdil-i kıyafet saklanıyor ahtapotlar..
Öpüşmek yasak değil artık..
Alkol tüketmek mecburi..

Ah Darwin..
Ne çok ağladı din kitaplarımız senin yüzünden..
Kim soktu yatağımıza bu maymunları..
Söylemedin bile..

Hepsi bu mu diyor daha..
Hepsi bu ya..
Hadi fondipleyip kalkalım..
Bu masal böyle biter ancak..
Kalkalım..
Neredeyse gözlerim doğacak..
Susmalıyız..
Susmalıyız..
Sus..

(NINA HAGEN - SEEMAN)

11 yorum:

Adsız dedi ki...

manyak bi yazı...
geberttin beni...

nasıl bisey bu..
en son ne zaman hangi siir tırnaklarımı acıttı boyle..
hatırlamıyorum..

Adsız dedi ki...

keskin hançerin ucundan kan damliyor...

bu almanca sarkiyi cok severdim :)

Adsız dedi ki...

dün gece okudum ve sabah gene okudum.. daha okumam lazım.. üstümdeki etkisi anlatılır gibi değil..

ABİ dedi ki...

ben de.. üstteki üç arkadaşa katılıyor ve bu yazının önünde saygıyla eğiliyorum..

Adsız dedi ki...

şiirini cok etkileyici buldum ve ancak o yazdigim benzetme ile yorumlayabilmistim o aksam.
simdi tekrar okuyacagim
ve okudum.
siirini cok begendim ama tam olarak yorumlayamiyorum...
cok keskin ama yine de gizli seyler var cikaramiyorum.
bir parcan anlattigin karanlik tabloya ait ve onu seviyor sanki...
ya da ben sacmaliyorum...

Adsız dedi ki...

herkes anlamamış olabilir mi? ...

Adsız dedi ki...

bence şiir birşey benzemiyor... yazanın ruh hali o an berbat durumda idi sanırım...

Angelofthedarkness

Adsız dedi ki...

yıldızları çekmeyi unutma!

Angelofthedarkness

Unknown dedi ki...

"Ah Darwin..
Ne çok ağladı din kitaplarımız senin yüzünden..
Kim soktu yatağımıza bu maymunları..
Söylemedin bile"
...

Adsız dedi ki...

Kapat gozlerini kimse görmesin

Yanlız benim icin bak yesil yesil

Gozlerin kimseye ümit vermesin

Yanlız benim icin bak yesil yesil





Nerelerdesin..?????

nox dedi ki...

linkten dosya kaldırılmış.

http://www.dailymotion.com/video/xsbzj_apocalyptica-nina-hagen-seemann_music