8 Ekim 2006

elveda sigara..


dün sigarayı bıraktım :)
evet 15 Eylül de yaşadığım bi olaydan sonra kendim için aldığım tüm kararları uygulamaya başladım..
6 Ekimde sigarayı bırakmak da aldığım kararlardan biriydi..
ve ben Cuma gecesi son sigaramı içtim:)

13 yıldır yanımdan ayrılmayan arkadaşım gibi sigara..
hayatımın sadece hamilelik ve emzirme döneminde (1.5 yıl) bırakabildiğim, bunun dışında asla bırakmayı beceremediğim, her şeyden önce bırakmayı gerçekten hiç istemediğim bir arkadaş..
onsuz biçok şey bir süreliğine anlamını yitirecek.. çayın da, kahvenin de, alkolün de sigarasız pek bi tadı yok gibi çünkü :)
ben bugüne kadar sigaranın hiçbir olumsuzluğunu yaşamadığım için belki de bırakmayı asla istemedim.. çünkü bugüne kadar ne bir öksürük, ne bir balgam ne de başka hiçbir rahatsızlığını yaşamadım..

neden bıraktım..??
sadece kendime bişeyleri ispat edebilmek için sanırım..

evet evet tek neden bu..
madem kendime yeni.. yepyeni bir hayat kurmaya karar vermiştim 15 eylül sonrasında..
bu yeni hayata başlamak öylesine zorken ama içimde başaracağıma dair güçlü hisler belirmişken..
kendi kendimi düelloya davet ettim..
en vazgeçilmezlerimden birinden vazgeçmekle işe başlamalıydım..
çünkü sigarayı bırakmak benim için gerçekten imkansız gibi bişey..
çünkü ben sigarayı hep severek içtim ve hep yanımdaydı..
işte dedim kendi kendime "sen eğer sigarayı bırakmayı başarabilirsen her şeyi başarabilirsin.."

böyle inatçı bir ruha sahipken ben, eğer bi düello başlattıysam mutlaka sonuna kadar giderim.. düello açtığım kişi kendimsem de :)
yani ben sigarayı hiç kimse için değil, hiçbir nedenle değil sadece ve sadece kendime “istediğim şeyi başarabilirim”i ispat etmek için bıraktım..
yenilirsem bunu asla içime sindiremem..
çünkü karşımdaki herhangi birisi değil kendimim!!

ha bu arada maddi bir hesap yaptım da.. ayda ortalama 150 ytl harcıyordum sigaraya. Bu da yılda 2.000 ytl falan yapıyor.. sanırım yılda 2 milyara (milyar deyince daha büyük oluyor rakam sanki:) çok daha güzel şeyler yapabilirim :)

(RUFUS WAINWRIGHT - CIGARETTES and CHOCLATE MILK)

20 yorum:

Adsız dedi ki...

Tebrikler,
Sakin baslama, sadece bir nefes bile yetiyor yeniden baslamaya, sakin "ne olur bir taneden" bile deme!
Bir de sigara icenleri kucumseme :))
O 2000 YTL ile cok guzel seyler yap, guzel bir tatil planla mesela.

7.oda dedi ki...

biliyorum witness.. geçen yıl bir kere deneyeyim demiştim de zaten çok kısa sürmüştü.. "bi taneden bişey olmaz" diyerek iki günde eski halime dönüvermiştim:)
sigara içenleri küçümser miyim??
bırakmak kolay olsaydı emin ol şimdiye kadar çoktan bırakmıştım. önce ne olduğunu iyice idrak etmeli insan.. "ben bırakırım ya ne var bunda" dememeli..
mesela ben; ben gerçekten bir bağımlıyım.. önce bunu kabul ettim.. sonra da bu işi ciddiye alıp bağımlılıktan kurtulur gibi savaşıyorum:)
yani "ben bunu istediğim an bırakırım" aldatmacasına prim vermeyip "ben bunu epey savaşarak ve zor bırakacağım. ama bırakacağım. belki bi ömür sürecek sigara içmeme savaşım" diyerek girdim bu yola.. yani asla basite alarak değil :)
bu gün ikinci günüm.. şimdilik çok çok büyük bir krize girmedim bakalım:)

güzel bir tatil.. düşünmüyor değilim zaten.. belki ilkbahar belki yaz.. ama değişik ve iyi bir tatil yapacağım:)

Adsız dedi ki...

Dün sabaha karsı kendimle konuştum
Ben hep kendime çıkan bir yokuştum
Yokusun basında bir düşman vardı
Onu vurmaya gittim kendimle vuruştum
özdemir asaf

umarım sigarasız yanın kazanır bu düelloyu.

7.oda dedi ki...

walla tuzlukcum nasıl da güzel uydu şiir.. süpperr!!
ve evet ben kazanacağım bu düelloyu :)

Adsız dedi ki...

Kazanan taraf % 99 sigara olacaktır. Ama umudunuzu kaybetmeyiniz.Umutla başlayan hergün diğer günlere de umut taşır.

Asuman Unsal dedi ki...

beş yıldır ağzıma sürmüyorum, hatta tiksiniyorum sigaradan tebrik ederim, daha kaliteli bir hayat için, ve kendin için :)(:

7.oda dedi ki...

sevgili anonymous; tahmininize şimdilik sadece "bekleyip göreceğiz" diyebiliyorum :)

sevgili asu; bak şimdi çok sevindim buna.. demek zamanla tiksinebiliyor da insan sigaradan :)

Adsız dedi ki...

Sigarayı bırakmana Altın Şehri bulan Güneşin oğlu Esteban kadar sevindim desem yeridir.....
Çok zor bir işe giriştiğinin farkındasın ama bu konudaki azmin bence hiç küçümsenmeyecek kadar fazla... Eminim ki sonunda zafer mutlaka senin olacak...

Herkes cennete gitmeyi ister ama kimse ölmek istemez...Senin farkın cennete gidebilme uğruna herşeyi göze almış olman ve de en önemlisi bunun farkında olman...

Bu konuda eğitimler verdiğimi de göz önüne alarak sana bir kaç önemli bilgi vermek istedim...
Umarım senin motivasyonunu arttırır...

Sigarayı bırakdıktan sonra yaşadıkların ve yaşayacakların

20 dakika: Kan basıncı ve kalp hızı normale döner. Eller ve ayaklar, dolaşım normale döndüğü için ısınmaya başlar.

8 saat: Kanda oksijen düzeyi normale döner. Kalp krizi riski düşmeye başlar.

24 saat: Karbon monoksit (egzoz gazı) vücuttan atılır. Akciğerlerdeki balgam ve diğer birikimler temizlenmeye başlar.

48 saat: Nikotin vücutta artık saptanamaz. Tat ve koku alma duyusu artmıştır.

72 saat: Solunum yolları gevşediği için nefes almak kolaylaşır. Vücut enerjisi artar.

2-12 hafta: Dolaşım bütün vücutta düzelir. Yürümek kolaylaşır.

3-9 ay: Öksürük, nefes darlığı düzelir. Akciğer işlevi yüzde 5-10 oranında artar.

5 yıl: Kalp krizi riski sigara içenlerin riskinin yarısına iner.

10 yıl: Akciğer kanseri riski sigara içenlerin riskinin yarısına iner. Kalp krizi riski hiç sigara içmemiş biri ile eşit olur.


Şeytan mutlaka seni de dürtecek ve seni yeniden bu illetin kollarına atmaya çalışacaktır. İşte böyle zamanlarda sana faydası olabileceğini düşündüğüm birkaç öneri. Sen bunların bazılarını zaten yaptın ama tekrardan zarar gelmez...

Alkol ve kahveyi azalt.

Sigara içilen yerlerden uzak dur.

Düzenini değiştir : Yemekten sonra sigara içiyorsan ; Artık yürüyüşe çık

Sigarayı bırakmanın mutluluğunu düşün

Sağlıklı yiyeceklere yönel.

Şekersiz ciklet çiğne.

Müzik dinle.

Arkadaşlarına telefon et.

Spor yap.

Arkadaşlarına sigarayı bıraktığını duyurup, onların da yardımını iste.



Sigara içmek istediğinde ;

Bulunduğun ortamı değiştir
Beş dakika bekle
Derin nefes alıp ver. Gevşemeye çalış.
Bir bardak suyu ağzında bekleterek yavaş yavaş iç.

Umarım bunların sana faydası olur...

Bu da seni biraz gülümsetebilmek için :

Temel, bakkala giriyor. Kırmızısından bir uzun Marlboro ver diyor.

Bakkal, Temel'in isteğini yerine getiriyor. Paketi önüne koyuyor.
Bakkalın Temel'in önüne bıraktığı paketin üzerinde bir tek cümle var: Sigara, iktidarsız yapar!

Bizim Temel, sigara paketini öfkeyle itiyor ve bakkalı uyarıyor: Bunu al... Ve bana bir paket öldüreninden ver!


Lütfen asla vazgeçme....

7.oda dedi ki...

sevgili ....?
bugün 4.gündeyim. şimdilik iyi gidiyor.. evet yemek sonraları ilk aklıma gelen şey sigara :) ben aklıma geldiği anlarda çikolata yiyip bol miktarda su içiyorum :) günlük su tüketimim 2 katına çıktı neredeyse :) alkol zaten çok fazla içmem de.. işyerinde sürekli içtiğim çay ve kahveyi de bıraktım :)teşekkürler tavsiyeler ve bilgiler için.. bu arada fıkra da çok iyiydi :)))

Adsız dedi ki...

Kaybedilecek bir savaş görünmekte...

7.oda dedi ki...

sevgili anonymous..
10. gündeyim :) evdeki sigaraları bile atmadım. bu büyük bir duello.. eğer evde sigara olmasaydı.. akşamları çok istediğimde zaten yok evde derim diye.. evde sigara olmasına ve canım istemesine rağmen içmemekti istediğim.. şimdilik sorun yok. devam yani içmemeye.. karşıma endimi almışken kaybetmeye hiç niyetim yok :)

Adsız dedi ki...

Kristof Kolomb Amerika'yı keşfettiğinde, yerlilerden öğrenilen tütün içme alışkanlığı.

Pasif içiciliğe dikkat:

Sigarada, sigarayı içenlerin akciğerlerine soluduğu "anaakım dumanı", sigaranın ucunun yanmasıyla çevreye yayılan "yanakım dumanı" mevcuttur. Sigara içmeyenlerin bu yanakım dumanına maruz kalmalarına pasif içicilik denir. Pasif maruziyetin de akciğer kanseri ve koroner kalp hastalığı yaptığına dair sağlam deliller vardır.
Kocası sigara içen kadınlarda akciğer kanserine yakalanma riski 1.2-2 kat artmıştır. Yapılan birçok çalışmada anne babası sigara içen çocuklarda pnömoni, bronşiolit ve bronşit gibi hastalıkların arttığı gösterilmiştir.
Gebelikte sigara içimi: Sigara anne karnındaki fetüsü etkiler. Hamileliğinde sigara içen anneden doğan bebek düşük doğum ağırlığındadır. Bunun nedeni, sigaranın anne bebek arasındaki kan dolaşımını bozması ve bebeğin beslenememesidir. Annenin sigara içimi düşük, fetal ölüm ve ani bebek ölümlerini arttırır. Fetüsün beyin gelişimini yavaşlatır, çocuğun uzun vadede gelişimini de bozar.

Benim Sigarayı Terk Edişimin 141. Günü,
İrademize sahip çıktığımız müddetçe ölüme dek sürecek savaşta galip biz olucaz.

Adsız dedi ki...

her iki koşulda da kazanan sen olacaksın ama senin sorumluluklarin devrete girdiğinde asıl kaybedenin kim olduğu düşündüğünde ve bu cevabı beynine kazıdığında bu blog sayfasının acılmasının bile ne kadar gereksiz olduğu zaten ortaya cıkacaktır.

Sigarayı Bırakmanın yararları no 4 :

Yuklu meblalar bagıslayarak aldığın parfumun etkisi daha kalıcı olacaktır..

By bRk...

ABİ dedi ki...

ya,çok afedersiniz..sizin hamilelik döneminiz neden bir buçuk yıl sürdü? yani hiç ara vermeden üstüste hamile kalsanız..olur o zaman..da öyle mi hakkaten?

7.oda dedi ki...

sevgili mavi; ne güzel söylediniz.. evet bu savaş ölüme dek sürecek.. yeniliş bir nefes için bir saniyelik, kazanış ise bir ömür mücadele..
141. gününüz.. hala gün sayıyor musunuz, yoksa kaç gün olduğunu yazabilmek için şimdi mi hesapladınız?
benim de bugün 14. günüm :)

sevgili brk; evet ben de inanıyorum bu söylediklerinize.. bi gün o rahatlığa erişeceğim ve bu sayfa gereksiz gelecek gözüme.. ama şimdi güç veriyor :)
parfüm konusuna gelince, kesinlikle haklısınız :)

ah be güzel abim be :) hiç 1.5 yıl hamilelik olur mu :) ben yazıda çok uzatmayayım diye öyle yazdım da aslında şöyle yazmalıydım: hamilelik + emzirme dönemi = 1.5 yıl :)emzirme bitene kadar hiç sigara içmemiştim. ama emzirmenin bittiği gün, yani çocuğumla fiziksel bağım kesilir kesilmez içmeye geri döndüm :)

Adsız dedi ki...

MaVi
Bir Excel sayfasında A1 Hücresine "=Bugün()" B1 Hücresine Sigarayı Bıraktığın tarihi "06.10.2007" yazıyorsun, C1 Hücresine "=B1-A1" Yazdığında sigaradan kurtuluşunun kaçıncı gün dönümü olduğunu, her gün senin yerine topluyor. Ben bu Excel sayfasını sigarayı ilk biraktığım günlerde bilgisayarım açıldığında otomatik açılması için ayarlamıştım, motivasyon oldu çok faydasını gördüm tafsiye edilir. Sigarasız İyi Bayramlar.

Adsız dedi ki...

sevgili 7.oda,
savaşına hala devam ediyor musun? seninki kadar çetinini ben de şimdi şu anda başaltıyorum...Dün seninyazdıklarını okudukça sana yazarsam bu savaşta daha güçlü olacağıma karar verdim...yakında bir yaşını dolduracak bir oğlum var...onun geleceğini öğrendiğim dakika testi elimde tutarken daha bu son sigaram diye hissettimdi. Nitekim test pozitif çıkınca da öyle de olmuştu...ta ki biri ile çok yoğun bir tartışma ve üzüntü yaşayıp, o hataya düştüğüm bir ay öncesine kadar. sonra tek tek derken, kendimi oğlan bir uyusa da sigra içsem noktasında bulduğum bu haftay dek...öyle vicdan azabı duydumki, oğlum bugün konuşabilseydi bunları yazardı diyerek kendime onun ağzından mektup yazdım ve biraz önce son sigaramı içtim...bu hayatta ağzıma alacağım son sigara olması için dua ederek....o mektubumu da aşağıya ekliyorum...ola ki anne olup, içenler varsa belki onlara da güç olur diye...sana ve hepimize hep sürecek olan bu savaşta başarılar diliyorum....gazamız mübarek olsun....


Canım Annem,
93’de sırf merakla bulaşıp, yıllarca; 12 yıl boyunca kurtulamadığın illetten benim geleceğimi duyduğun gün bir çırpıda koptun diye beni ne kadar sevebileceğini daha o gün hissetmiştim. Yanılmadığımı da gördüm üstelik. Beni öyle kucakladın, öyle korudun ki tüm zararlı şeylerden. Korkarak geldiğim bu dünyada babamın da dediği gibi sen benim koruyucu meleğim oldun. Şimdi ben şu doktora sınavı öncesi bir gaflet anında zayıf düşüp içtiğin bir tane ile yine bu illete kapılmanı her anlamda üzülerek izliyorum. En çok da seni ben mi bu kadar yordum da tekrar savaşacak gücü bulamıyorsun, ya da beni daha mı az seviyorsun acaba diye kendimi suçluyor, saçma duygulara kapılıyorum. Benim için ne kadar kaygılandığını, ne kadar dua ettiğini görüyorum canım annem. Sevdiğini de biliyorum. Öyle dedim diye kırılma sakın. Ama ne olur sen nasıl benim için kaygılanıyorsan, kendimden önce benim de senin için üzüldüğümü bil. Kendini ve beni bu büyük düşmandan koru yine. Sesime kulak ver canım annem. Bak sen bir adım at, ben de yine iştahlı bir bebek olacağım gör. Bu ara eskisi gibi mamalarımı yemeyip, daha çok süt istiyorum ki, benim için sütünün ne kadar önemli olduğunu yine hatırla. Zehirleme sütümü. Ben senin mis kokunu duymak istiyorum kucakladığında. O çirkin kokuyu hiç sevmedim. Senin de desteğinle yakında babamın da gerçek kokusunu duyabileceğim günleri hasretle beklerken, senin oynamaya bayıldığım saçlarında o çirkin kokuyu duymaktan, süt kokan göğsüne yaslandığımda artık eski tadı alamamaktan şikayetçiyim haberin olsun. Sana sesleniyorum melek annem, yine eski güzel kokulu annem olur musun lütfen? Hem de hemen….Ertelemeden, bir zaman takvimi belirleyip, şu da olsun, bu da bitsin demeden. Sen de biliyorsun eski tecrübelerinden, bunların sonu gelmez. Bu illetin sonu bendim. Yine benden güç al, sıkılıp, bunaldığında, o illete sığınmak istediğinde beni kucakla, bir kokla ve eskisi gibi kaygısızca, rahatça öp beni…..
Seni ve babamı ne kadar sevdiğimi, sizin canınızdan bir parça olduğumu unutma lütfen…
Melek annem benim. İleride bir gün aynı illete yakalanırsam diye bu mektubumu sakla ve bana ver ki, ben de güç bulayım e mi? Haydi şimdi, bu mektubun sonunun gelmesi gibi sen de bir elveda diyerek, o illete dair tüm pislikleri yok et ve akşam bana geldiğinde gözlerimin içine bakarak, bana müjdeyi ver. Senin çantana o illetin döküntüleri değil, benim kraker kırıntılarım yakışır
ÜZME, KIRMA BENİ…HAKSIZLIK YAPMA BİZE….
Sevgilerimle
Biricik melek oğlun

Adsız dedi ki...

Anonim,
excelde o dediğin dosyadan yaptım kendime...ama pc açıldığında nasıl otomatik açılacak o kısmını çözemedim...bana o konuda yardımcı olursan sevinirim...

Biraz dedi ki...

"karşımdaki herhangi birisi değil kendimim!!" demissin ve haklisin dediklerinde, o yuzden bir daha hic bir zaman icin baslamamalisin...

ABİ dedi ki...

vay beee. nereden nereye.. Konuya bak şimdi..:))) hani ben bile bıraktım ya...